Macho mannen en Lama probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gaellehtc

Macho mannen en Lama probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:53

Waarom vertonen mannen toch zo vaak macho gedrag?

Wij hebben 2 lama's. Ot en Sien. Ot is heel erg nieuwsgierig, Sien is wat schuw en slecht benaderbaar. Mooi stel dieren. Probleem: de zeer vrijpostige Ot ontsnapt regelmatig. We kunnen geen handgefabriceerd hek neerzetten of hij sloopt het en breekt uit. Het laatste hek hield het wel 3 maanden uit en dat is uniek... . Nu kunnen we wel een fabrieksmatig hek neerzetten, maar dat vinden we niet mooi....
Ot was vandaag weer eens ontsnapt. Meestal krijg ik dan de schuld? en zo ook vandaag. Enfin manlief jaagt Ot weer terug en doet niets aan het hek.... . Natuurlijk stond Ot na 10 min weer buiten het hek. Dit heeft zich een aantal keer achter elkaar afgespeeld. Manlief over de rooie. Bleef maar achter de lama aanjagen... Resultaat: een schuwe lama, een boze man, een hek dat niet gerepareerd werd...(uiteindelijk wel door mij) en een man die alleen maar krachttermen uit zijn mond liet vallen..... Ot had maar naar hem te luisteren.....?????? Hij was immers de baas....!!!!

Help, dit machogedrag leidt tot niets, behalve hoogstens ergernis bij mij. Wie weet hier raad mee?
Laatst bijgewerkt door Storm op 06-04-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst duidelijker gemaakt

Storm

Re: Macho mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:18

HK > BB

Fenrir

Re: Macho mannen en Lama probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:20

Wél een goed hek neerzetten?

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:46

Een goed hek is een gazenhek van 1.50 m hoog.
Natuurlijk is dat een oplossing, maar dat vinden wij niet mooi, niet betaalbaar voor ons en daarnaast proberen wij ons terrein af te zetten met 'natuurlijke' afscheidingen als daar zijn: heggen, bomen e.d. . Nu was het hek niet mijn vraag, dat kan ik zelf wel bedenken en daar heb je gelijk in, maar de reactie van het manspersoon in questie.... . Het gaat ook niet specifiek om het lamapobleem, dan wel om de reactie van de tegenpartij.. Wij hebben daarnaast ook paarden, kippen, ganzen, eenden, duiven, geiten, honden, katten en het nodige ongedierte.... .

Wie herkent de reactie van de tegenpartij in welke situatie dan ook en hoe er mee om te gaan?
Deze vraag is mede gesteld omdat het een deel is van een eindexamenscriptie
Fiffill schreef:
Wél een goed hek neerzetten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:48

Oh, ik dacht dat het echt over het ontsnapprobleem ging.
Is het geen idee om een gazen hek neer te zetten (even sparen dan...) en daartegen aan iets natuurlijks te bouwen :) ?

Overigens vind ik dit niet echt 'machogedrag', ken zat vrouwen die zo reageren en ook wel mannen... maar ook genoeg mannen die op een 'gewone' manier reageren. ;)
Kan het me best voorstellen dat je soms wat geërgerd raakt als je lama steeds ontsnapt.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:54

Het idee dat je opperde is wel een goed idee, maar dat wat je erachteraan zei , is veel waardevoller voor de scriptie....

Jouw en hopelijk nog vele reacties zullen meegenomen worden door eindexamenkandidaat.... Zij besloot na het zien van dit gebeuren haar scriptie hierover te laten gaan.
Dus een ieder die hier wat over wil zeggen a.u.b.
Alvast bedankt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:50

Ken overigens wel veel mannen die vinden dat 'dwarse beesten' maar naar hen moeten luisteren... en dan doet die rotknol/lama/vul in het niet, lopen ze mokkend weg... en wie is uiteindelijk degene die op verjaardagen en feestjes of tegen visite loopt op te scheppen en vol liefde verteld over het betreffende beest? Jawel, de man. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:00

Die van mij roept soms: "Ik sla hem nog eens naar de andere wereld" en als puntje bij paaltje komt, is hij er het gekst mee :D

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:02

Beide bovenstaande dames: Hoe herkenbaar....!