Ons hondje geeft over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Ons hondje geeft over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 14:10

Hallo!

Sinds gisteravond is ons hondje wat minder lekker eraan, hij is wat stiller als normaal. Ik dacht dat komt door zijn spondylose, hij heeft verkalkte nekwervels en is dan wat stiller als hij zich veel heeft ingespand (met veel spelen, wandelen e.d.).

Maar vannacht heeft hij overgegeven in een stoel en vanmiddag ging ik op de bank liggen, recht in zijn kots (natuurlijk wisten we niet dat het daar lag, anders hadden we het wel opgeruimd :P) Dus waarschijnlijk heeft hij vanmiddag ook nog eens overgegeven. Sinds gisteravond wil hij ook niet eten, maar hij heeft wel vaker eens een dag dat hij zijn voer niet opeet.

Hij is de hele dag best wel rustig maar zit nu achter in de tuin gaten te graven. We hebben een best grote tuin en als ik hem roep komt hij met een mond vol met zand terug :P Dat doet hij normaal nooit.

Vrijdag heeft hij wel een kippenbotje gehad, maar als het daar aan zou liggen zou hij er toch al eerder last van moeten hebben of niet?

Vanavond bellen we even naar de dierenarts wat we het beste kunnen doen, dus mocht de dierenarts zeggen dat het nodig is om te komen dan gaan we ook.

Thirty

Re: Ons hondje geeft over

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:49

Kan van alles zijn. Als er niet heel veel veranderd zou ik vanavond idd de DA afwachten.

Was het een rauw bot of gekookt/gebraden? Want alleen rauw mag je botten geven. Als ze gekookt of gebraden of wat dan ook zijn versplinteren ze heel makkelijk, en dat is gevaarlijk.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:44

als hij vandaag blijft overgeven, zou ik naar de DA gaan,
kippenbot is zo slecht voor honden!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:46

Kijk hier alsjeblieft héél goed mee uit; [BB] Ze was nog zo jong.. en ze is er niet meer.. dit kán er gebeuren.. ik dacht ook dat mijn hondje gewoon ziekjes was, en de volgende dag was ze dood..

Hou hem in ieder geval goed in de gaten de komende tijd!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:22

ivy_power89 schreef:
als hij vandaag blijft overgeven, zou ik naar de DA gaan,
kippenbot is zo slecht voor honden!

Dat is helemaal niet waar!
Gekookte en verhitte botten zijn slecht voor honden omdat door de warmte de structuur van de botten verandert en de botten zo makkelijk splinteren. Rauwe kippenbotten kunnen gewoon gegeten worden door honden, maar voor een hond die weinig bot krijgt is het niet handig om zomaar een willekeurig bot te geven.

Waren de kippenbotten verhit of gekookt TS?

Maar zoals je zelf al zegt, gewoon even de dierenarts bellen, situatie uitleggen en om raad vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:45

annepaardoes schreef:
Dat is helemaal niet waar!
Gekookte en verhitte botten zijn slecht voor honden omdat door de warmte de structuur van de botten verandert en de botten zo makkelijk splinteren. Rauwe kippenbotten kunnen gewoon gegeten worden door honden, maar voor een hond die weinig bot krijgt is het niet handig om zomaar een willekeurig bot te geven.

Idd anders was mijn hond al lang al dood geweest...vanmorgen nog een halve kilo kippenkarkas opgegeten
Ik zou in zo'n geval wel even een dagje aankijken en dan wel richting DA gaan, als je je zo'n zorgen maakt.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 10:56

Bedankt voor de reacties!

Hij is er al weer wat beter aan, niet meer overgegeven en hij heeft gisteren nog wat gegeten (: Hij is ook een stuk alerter nu.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:16

dan had ie vast gewoon een buikgriepje ;)
gelukkig dat hij weer wat beter gaat nu