wanneer weet je of voer niet goed is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

milo

wanneer weet je of voer niet goed is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 14:04

Hallo dan,

daar ben ik weer met een vraag!

Pff, ik probeer het zo goed mogelijk te doen maar soms kom ik als gloednieuwe hondenbezitter echt voor vragen te staan :)

King is een labrador van twee jaar oud, en krijgt Euro Premium als voer.
Zijn vacht glimt als een spiegeltje, werkelijk heel mooi.
Maar het probleem is wel dat ik zijn ontlasting zorgelijk vindt. Het is vrij dun, heel licht van kleur, soms heeft hij ronduit diarree.
King is echter wel heel actief, drinkt goed, zijn vacht is zoals eerder gezegd heel mooi.

Is het voer nu niet goed? Het is geen goedkoop voer dus je zou verwachten dat hij het er goed op doet..

Afbeelding

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:06

Kijk eens of er kleurstoffen, conserveringsmiddelen en dat soort toevoegingen in zitten? Want daar kunnen veel dieren dus niet tegen. Dat zie je indd terug in de poep, dun, licht van kluer etc is dus niet goed en duidt op teveel rommel in het voer.

Ik zou op zoek gaan naar een voeding waarin deze stoffen niet zitten.

Dat het duur voer is zegt niks. Pedigree Pal is ook de grootste rommel wat er is en ook dat is niet goedkoop.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 14:19

Hmm op internet staat dat het hoogwaardige voeding is. Ik kan eens de variant voor de gevoelige spijsvertering proberen.

Mindfields

Re: wanneer weet je of voer niet goed is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:20

Hoogwaardig zegt niets. Dat zegt elke fabrikant! Echt. Je moet kijken naar wat er in zit en niet naar wat de fabrikant zegt want die zal zijn eigen produkt altijd aanprijzen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:42

een hond is een vleeseter,je moet dus kijken hoeveel procent vlees je brokken bevat...

veel brokken bestaan 80% uit granen,iets waar een hond niets anders mee kan als uitpoepen,ze hebben het darmstelsel simpelweg niet voor granen te verwerken...

goede brok bestaat dus hoofdzakelijk uit vlees,en niet uit vulling als granen,bietenpulp en conserveermiddelen..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:55

milo schreef:
Hmm op internet staat dat het hoogwaardige voeding is. Ik kan eens de variant voor de gevoelige spijsvertering proberen.

Ik ken geen énkele fabrikant van wat voor product dan ook die zegt dat zijn product minderwaardig is :+
Ook geen enkele verkoper trouwens.

De basis van goede voeding is: conform de natuur en vrij van schadelijke stoffen.

Een hond is een carnivoor, dus voer je hem vlees. Dat kan in de vorm van een droge brok met een hoog percentage vlees, bijvoorbeeld Orijen. Dat kan ook echt vlees zijn: gemalen tot een compleet versvoer zoals Carnibest, Naturis of Carnivoer of in hele stukken volgens het BARF of NRV principe.

Een goede brok en vlees bevatten geen E-nummers, geen conserveringsmiddelen, geen kleur-, geur- of smaakstoffen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:24

Als de ontlasting niet goed is zou ik zeker een andere voeding proberen en gewoon kijken of er verbetering is.
Je moet idd letten op de stoffen. De fabrikant zet natuurlijk altijd het beste verkooppraatje op de site.
Als je over gaat schakelen op ander voer, let er dan op dat je dit geleidelijk doet. Dus een beetje erdoor mengen en dan steeds meer van de nieuwe voeding.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:34

Licht bruine ontlasting en dun duid meestal op granen poep.. klinkt heel raar haha.
Maar als er teveel granen in een voeding zitten verwerkt is het moeilijk verteerbaar en geeft het ook een lichte kleur.
Ik kan de voeding die jij geeft aan je hond zelf niet,
Maar anders eens iets anders proberen.. maar sowieso niet goed om teveel te wisselen hoor.
Als ik je iets zou aanraden zou ik gaan voor versvlees denk aan bijvoorbeeld farmfood of carnibest. je kan het via internet makkelijk opzoeken en staat heel veel informatie op hun site. Vers vlees zitten bepaalde bactiere in verwerkt die de darmen leeg/schoon maken. je kan eventueel als je het niks vind dat wel 10 dagen lang geven en dan over stappen op een andere brok. Zelf ben ik persoonlijk van farmfood brokken, het zijn geperste brokken en die zinken in de maag.. terwijl de meeste brokken geexpendeerd(weet even niet hoe je dat schrijf) zijn en dus in de maag juist uit zetten dat houd ook meer kans op maagdraaiingen in. ook zitten bij de farmfood brokken geen conserveermiddelen! maar het is niet overal verkrijgbaar..

Wat ook een goeie brok is en wel bij de meeste dierenwinkels te verkrijgen is: Eukanuba & Royal canin.. maar tussen die 2 zou ik zelf voor eukanuba gaan..

maargoed, bij jou in de dierenwinkel kunnen ze je vast ook verder helpen met een goede voeding.

Verder hier al eerder gezegt maar ga niet voor een voeding zoals pedigree..

Kijk gewoon even op de verpakking wat het gehalte kwa vlees is.. het hoofdingredient moet sowieso geen granen zijn! :o

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:38

Citaat:
Ik ken geen énkele fabrikant van wat voor product dan ook die zegt dat zijn product minderwaardig is :+
Ook geen enkele verkoper trouwens.

Ik ben verkoper in een dierenspeciaalzaak, weet dat ze niet allemaal zo zijn..
Maar ik verkoop echt geen pedigree of ander minder goed voer :o .. wij hebben dat geen eens in de winkel..
wel whiskas maar zou het nooit aanraden hoor, verkoop dan nog liever niks! dus echt niet alle verkopers zijn zo.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:53

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:32