Wanneer krols na bevallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quintolover

Wanneer krols na bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:41

Hoi,

Ik heb ooit eens gehoord dat katten vrij snel weer krols zijn na bevallen?
En nu zit ik dus met een probleem, want vorige keer hebben we het ook niet gemerkt.
Maar onze kat is nu pas bevallen en de kittens zijn nu 3 weekjes oud.
Voor bevallen is ze heel aanhankelijk geworden dus weer hebben we het niet door.
Maar ineens zit ik te vertellen tegen iemand, van dat het heel moeilijk te zien is bij haar.
Omdat ze niet kan miauwen, ja beetje kraken.
En dat doet ze dus veel de laatste tijd, en ze komt veel bij je liggen, maar ja is het nu omdat
ze bevallen is en omdat ze graag ook veel aandacht wil, of word ze of is ze weer krols?
Ik ben bang dat ze straks weer gedekt word als ze nu nog met haar kittens zit.
Dat wil ik niet, maar durf haar ook niet te laten helpen nu, want dan moet ze te lang bij de kittens weg, en als
het mis gaat heb ik de kittenzorg voor mij alleen.
Nou moet ik er niet aan denken dat het mis gaat, maar bij een vriendin is het ook fout gegaan bij de sterrelisatie.
Dus ben er best huiverig voor.
Maar we houden haar nu toch maar even voor de zekerheid binnen, maar ja de kater loopt hier al een tijdje weer in
de buurt.
En tot nu toe ging ze alleen plassen en kwam ze wel weer terug eigenlijk, maar ik wil dus weten of het kan dat het krolsheid
is of dat het met de bevalling en kittens te maken heeft.
Kan helaas nu de dierenarts nog niet bellen erover.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:58

Ze kan zeker al krols zijn. Ik zou haar echt niet naar buiten laten. Je zegt dat je haar nog niet durft te laten castreren omdat je bang bent dat het fout gaat maar als je haar buiten laat ben je dan niet bang dat ze bv aangereden wordt of niet meer terug komt (bv opgeloten raakt?) Of kan ze de tuin niet uit?

In princiepe kan ze gewoon geholpen worden. Ik ken ook veel mensen die dit zo doen. Rond de leeftijd van 3 a 4 weken van de kittens. Kan me je angst overigens wel voorstellen. Maar nog een nestje lijkt me zeer onverstandig.

Succes...

quintolover

Re: Wanneer krols na bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:06

Ze kan wel de tuin uit, maar ze gaat meestal plassen bij de sloot en dan komt ze weer in de tuin zitten.
Maar we wonen niet aan een drukke weg, dus ben niet bang dat ze aangereden word idd, en ze kan nog niet zo lang weg bij haar kittens dus vandaar dat ze ook niet een dag weg kan.
Maar ze blijft dus nu voorlopig binnen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:42

Dat lijkt me dan idd het verstandigste, dat ze binnen blijft. Buiten de tuin kan de
kater natuurlijk zijn slag slaan. Daar is niet lang voor nodig. Dan over een paar
weekjes laten helpen.