Cavia opgezwolle buik..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Cavia opgezwolle buik..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:02

Mijn cavia (van ongeveer 8) heeft een super dikke buik. Ze heeft het al een paar dagen, en ik dacht eerst dat het kwam door het groen voer. Maar ze heeft nu een paar dagen dus geen groen gehad, en het is alleen maar erger.
Haar buik voelt alsof er heel veel lucht in zit, als een soort balon. Ze licht nu ook heel erg te 'hijgen'. De dierenarts is nu niet meer open.. Heeft iemand enig iedee wat het kan zijn en wat eventueel kan helpen? Of is het tijd voor een spuitje? (dat is wat ik op dit moment verwacht..)

zonnebloem18

Re: Cavia opgezwolle buik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:14

Naar mijn ervaring kunnen dat 2 dingen zijn hartproblemen of een tumor ergens in de buik.
Ik zou persoonlijk niet wachten maar vanavond of morgenochtend nog een dierenarts bezoeken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:17

De DA kun je wel bereiken hoor, anders staat de vervangend DA wel op een bandje ingesproken :j

Klinkt in ieder geval niet goed :n

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:17

Wss is dit gas! ga zsm naar de Da!!!

edit: moest even een snelle reactie!
Je moet nu echt de spoed DA bellen en gelijk gaan! Dit is gasvorming en hier gaat je cavia echt aan dood!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:42

Als je je eigen dierenarts belt, krijg je vanzelf te horen waar je met spoedgevallen terecht kunt. Dan gewoon daarheen bellen en je verhaal doen. Indien de dierenarts dit nodig vindt kun je er vanavond zelfs nog terecht! Bellen dus! :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:45

Hoe is het nu?