Ze hebben al diverse puppie nestjes op internet gezien (border collie, labrador, beagle, jack russel) en gaan morgen voor een beagle pup kijken.
De vrouw met tevens het meeste gezag in huis, dus waarschijnlijk ook over de hond
werkt full time. Ze hebben drie kinderen die alle drie nog op de basisschool zitten (een ervan gaat naar de brugklas komend schooljaar). En de man zit (momenteel nog) hele dagen thuis, maar zal geen hond kunnen opvoeden. Begrijp me goed. Ik kan supergoed overweg met deze mensen, loop de vloer bij hun plat en zij bij mij. Maar ik denk dat ze nu toch echt de verkeerde keuze gaan maken. (Naast het feit dat het geen erkende fokkers zijn) En hierbij gaat het mij toch echt om de belangen van de pup, die later misschien wel in het asiel gaat belanden...
Kortom, mijn moeder en ik zien de bui al hangen en mijn mams is niet van plan om crisisopvang te gaan spelen.
Iemand tips om ze subtiel te overtuigen, zonder te verwijtend over te komen? Ik vind het namelijk een geweldig idee voor hun om een hond te nemen, want de kinderen zijn weg van honden. Echter lijkt het mij verstandiger om een volwassen hond uit het asiel te halen.

Ze wilden er eerst een uit het asiel nemen, maar daar zijn maar geen geschikte vinden ze. En ze willen er nu echt zo snel mogelijk een. Het is overigens al een proces van een paar jaar hoor. Maar eerst was het een duidelijke nee, maar sinds er nu een ja is gezegd moet er dus ook op stel en sprong een hond komen helaas.
Ik ga er min of meer vanuit dat die minder correcties nodig hebben dan een pup.