Ik kon er gewoon effe niet meer tegen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Ik kon er gewoon effe niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:45

Wij hebben huis met een tuin
Vaak komen er vreemde katten om in te schijten,gezellig toch?
Vd Week heb ik het er ook al met de buurtjes over gehad die hebben een tuin naast ons en die vinden regelmatig katten stront erin
het zijn mensen die met pensioen zijn en die tuin is min of meer hun lust en hun leven maargoed.

Ook gaan de katten snachts ruzie zoeken in onze tuin elke week is het wel feest en hoor je snachts om een uur of 3 a 4
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuu maaaaaaaaauuuuuuuu dat hoor je een kawartier ;) En daarna komt het grote ge
vecht ;) Erg leuk als je een lichte slaper ben zoals ik :o

Toevallig was ik gisternacht beneden nog tv aan het kijken en mn hond lag ook bij mij op de bank ik hoorde dat het feest alweer begon en ik dacht nu is het genoeg. Ik heb de hond de tuin in gelaten ,de katten wisten niet hoe snel ze weg moesten komen hoorde een hoop kabaal container en lege flessen die omvielen en daarna geen kat meer te bekennen :o Ik hoop dat de katten nu geleerd hebben dat ze in deze tuin geen ruzie meer moeten komen zoeken want ik ben het echt zat !

mupjekarel

Re: Ik kon er gewoon effe niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:48

Ja is lastig, katten bezoek!
Er zijn wel goede diervriendelijke apparaten waarmee je de poezenbeesten op afstand kan houden. Ben alleen bang dat het prijzig zal zijn.....
En opzich is de hond ook nie slecht om die zo af en toe los te laten in de tuin, zolang het maar niet uitloopt op doodbijten van de katten... :)
Nou succes ermee!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:50

groot gelijk :P goeie actie ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:02

ZOlang de hond ze geen pijn doet geef ik je groot gelijk!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:03

Ja ben niet iemand die het zo prachtig vind als er een beetje agressie bij de hond naar boven komt hoor maarja je moet ze gewoon echt op heterdaad pakken ;)
En overdags zijn ze wel zo slim om niet in de tuin te komen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:04

Weet je niet van wie die kat of katten is/ zijn?
De eigenaar is er verantwoordelijk voor en mag dus ook zoeken naar een oplossing. Van mij zou de kat echt niet binnen opgesloten hoeven te zijn.
Mocht ik bij mijn tuinslang kunnen dan had ik ze nat gespoten :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:07

Helaas zijn er best veel tuintjes en huizen waar ik woon en staat er op de katten geen adress ;)
Dus helaas hoop dat ze ervan geleerd hebben en dan verders niet meer terug komen... Voor ik de tuinslang aan heb zijn ze alweer weg ;)
Maar denk ook niet dat die mensen hun katten binnen zouden houden al zou ik er wat van zeggen. Is ook wel zielig om ene buitenkat ineens binnen te houden , maar het gaat er mij gewoon om dat ze niet telkens in onze tuinen moeten komen poepen en ruzie zoeken snachts :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:08

Wil je onze hond een paar daagjes lenen? }> ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:12

shilady schreef:
Helaas zijn er best veel tuintjes en huizen waar ik woon en staat er op de katten geen adress ;)
Dus helaas hoop dat ze ervan geleerd hebben en dan verders niet meer terug komen... Voor ik de tuinslang aan heb zijn ze alweer weg ;)
Maar denk ook niet dat die mensen hun katten binnen zouden houden al zou ik er wat van zeggen. Is ook wel zielig om ene buitenkat ineens binnen te houden , maar het gaat er mij gewoon om dat ze niet telkens in onze tuinen moeten komen poepen en ruzie zoeken snachts :)

Hmm ze hebben ook geen kokertje?
Ik heb mijn kattebeest altijd een kokertje omhangen, voor het geval iemand hem vind. Maar ook voor dit soort gevallen. als mensen last hebben dat ik er dan iets aan kan doen, of in ieder geval een poging tot. Wel vervelend succes erme.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:15

Hier nog iemand met kattenfrustraties. Ik heb geen hekel aan katten, maar als ik weer eens met mijn vingers in de kattenstront zit bij het planten van plantjes, gaan er toch aardig wat verwensingen richting katten die ik hier niet zal herhalen want dan word ik voor dierenbeul uitgemaakt. Om nog maar niet te spreken over die smerige katergeur die ik overal ruik, bah.

Heb inmiddels koffieprut, cacaodoppen en koeienmest in de tuin gestrooid, maar het lijkt ze niet te deren. Helaas komen ze alleen in de tuin als we niet thuis zijn, dus natspuiten gaat niet. Hond kan ook niet omdat we beiden fulltime werken. Ik heb de eigenaren van de katten er op aangesproken, maar die nemen hun verantwoordelijkheid niet. Mijn volgende stap is een bewegingssensor op een sproeier.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 02-04-10 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:18

Had ik ook gedaan hoor! }>
Sterker nog bij ons zitten vrij veel eenden die mijn moeder ook liever niet in de tuin heeft omdat ze nogal veel schijten. Onze hond weet ook wel raak met de eendjes. :) Ze zal ze nooit pakken en zodra ze zich naar haar omkeren is ze weg (bijv bij zwanen), maar op commando wil ze zich wel even stoer voordoen en hard blaffen. :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 15:17

Adil als ze volgende keer weer herrie zitten te schoppen wil ik wel een beroep doen op jou hond *D

Nee heb geen kokertjes bij de katten gezien en dan nog zou ik ze te pakken moeten krijgen en ik wil geen kattenkrabbels riskeren hahah

Tja vooral dat ze in de tuin poepen is vervelend ,ik ben zelf nooit in de tuin bezig maar mn buurtjes wel das hun lust en hun leven haha en tis voor hun ook natuurlijk niet grappig als ze net als Kaka de plantjes willen doen en dan met hun hand in de poep zitten ...

Maar wat mij het meeste stort is dat ze snachts in de tuin gaan mauwen en ruzie zoeken das een soort van overlast vind ik...
Dus ik hoop gewoon dat die katten hiervan geleerd hebben en weg blijven :o

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:25

mupjekarel schreef:
Ja is lastig, katten bezoek!
Er zijn wel goede diervriendelijke apparaten waarmee je de poezenbeesten op afstand kan houden. Ben alleen bang dat het prijzig zal zijn.....
En opzich is de hond ook nie slecht om die zo af en toe los te laten in de tuin, zolang het maar niet uitloopt op doodbijten van de katten... :)
Nou succes ermee!

dus omdat andere mensen te bereord zijn om hun kat in eigen tuin te houden moet de TS maar materiaal aangschaffen... belachelijk... mijn hond doet zijn behoefte ook niet in haar voortuin!
Ik vind de eigenaars van de katten verantwoordelijk, die moeten hun eigen tuin zodanig afzetten dat er hun katten geen overlast bezorgen aan andere buren.
En dat is zeker niet onmogelijk, vriendin van mij heeft ook haar tuin afgezet zodat haar katten niet in de tuinen van de buren kunnen komen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:27

Citaat:
Mijn volgende stap is een bewegingssensor op een sproeier

Dat lijkt me een heel goed idee!
Efficient en toch niet gevaarlijk voor de katten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:47

Groot gelijk :j Ik heb zelf ook een kat die buiten komt en als hij bij andere mensen in de tuin schijt, dan mogen ze er van mij een tuinslang op zetten :D Mijn kat heeft overigens wel een kokertje en hoor het graag als hij overlast veroorzaakt.

maar het is zo'n lieve poes :+: hangt merendeel rond ons huis en loopt met ons mee als we onze doggen uitlaten :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:48

Wij hebben nu een kattenverjager (zend hele hoge tonen uit)
en het werkt heel goed :j
(alleen ik hoor hem ook :'))

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:53

elmo_browny schreef:

Kunnen honden daar wel tegen?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:13

jodi schreef:
elmo_browny schreef:

Kunnen honden daar wel tegen?

Weet ik niet ;)
Ik zal het even nakijken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:31

Te gek voor woorden dat je behalve de stront ook nog kapitalen moet steken om je tuin te beschermen....

Gewoon kat vangen in rattenkooi en naar asiel ermee....

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:04

Ik vind het ook nogal onverantwoordelijk om er maar een hond op af te sturen, de hond kan ze wel wat aandoen en dat vind ik echt niet kunnen. Maar ik kan ook zeker wel begrijpen dat je ervan gefrustreerd raakt en dat je niet zit de wachten op de ongemakken van andermans huisdier. Ik vind wel dat mensen hun katten 's nachts gewoon thuis moeten houden. In de tuin houden is haast niet te doen, ze klimmen toch overal overheen en onderdoor maar sommige mensen nemen ook amper de moeite om hun kat zindelijk te maken en gooien ze met 9 weken al naar buiten. Dan is buiten (en de tuin van de buren) al snel 1 grote kattenbak voor ze.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 15:59

Ja maar ik ga echt niet op kattenjacht met het risico dat ze me gaan krabben enzo hoor wat dat betreft ben ik nog maar weinig lieve katten in mn leven tegengekomen :P

En ik ga geen apperatuur kopen voor HUN katten uit uit de tuin te houden . Maar het allergrootste probleem vind ik gewoon dat ze snachts vaak ruzie gaan maken in de tuin en dat ik daar dan naar moet gaan luisteren terwijl ik in mn bed lig!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:29

Ik kan je frustraties wel begrijpen. We hebben zelf katten en die lopen ook los buiten maar 's nachts moeten ze binnenblijven.
Een hond is toch 1 van de meest efficïente kattenverjagers. Er lopen, buiten onze katten, zowat 15 katten rond hier in de tuinen. Van onderschijten kunnen we niet veel zeggen, we mogen onze tuin ook regelmatig uitmesten. Maar dat hysterisch gekrijs moet ik ook niet in onze tuin hebben. Gelukkig is onze hond zeer bedreven in elke niet-eigen kat weer buiten te bonjouren. De buren achter ons hebben ook zo'n gedreven hond. De buren links hebben zelf ook katten, maar eigen kat of niet, bij gekrijs krijgen ze een emmer water over de kop. Dan blijft er nog de tuin rechts over, daar woont voorlopig niemand. De vorige buren waren even kwistig met water.
Op zich hebben we goed contact met de buren en als er katten zijn die het te bont maken dan kunnen we mekaar daar op aanspreken, soms wordt het gewoon uitgepraat, soms worden er maatregelen genomen (door eigenaar).
Zo hebben we ooit een kat gehad die vervelend was voor de buren. Geprobeerd om hem binnen te houden, maar daar was geen houden aan. Uiteindelijk hebben we die kat herplaatst bij een oom op een boerderij temidden van de velden. Kat heeft nog jaren gelukkig rondgestruind zonder iemand tot last te zijn.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:15

wij hebben hier in de buurt ook ontzettend veel katten, volgens mij zijn de meeste zwerfkatten. Ik heb zelf 3 katten waarvan er 1 buiten komt, maar die doet hier nooit wat in de tuin (ik hoop bij andere mensen ook niet, anders mogen ze wat mij betreft er gewoon achteraan met de hond ;) )
Ik heb van de week besloten om een vangkooi op te halen bij het asiel en alles wat niet gechipt is naar het asiel te brengen. Ik ben er helemaal klaar mee...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:12

Ik heb zelf ook 3 katten, die komen niet buiten maar bij mij zitten idd ook altijd alle buurtkatten zo'n beetje.
En mijn buurjongen is zo lekker bijdehand om zijn ongecastreerde en ongesteriliseerde kater en poes ook lekker buiten te laten lopen. Dus een tijdje terug had ik zo'n beetje alle katers in mijn tuin, omdat madammeke daar ook zat. Zaten er 3 katers lekker te bleren. Dus ik zet regelmatig zijn katten weer bij hem binnen, want heb echt geen zin in dat gebler in de tuin, en dan ook gerust om 6 uur in de ochtend in het weekend ofzo. Ik doe overigens die katers niks, die kunnen er ook niks aan doen dat hun baasjes er niet voor zorgen dat ze geholpen worden (als ze al baasjes hebben dat weet ik niet eens zeker) En dat mijn buurjongen nou zo'n knuppel is dat hij zijn dieren niet laat helpen (ondanks dat ik het heel vaak heb gezegd, want die poes werd door die 3 katers gewoon echt verkracht) is ook niet de schuld van die beestjes.
Maar irritant is het zeker weten wel, dus ik snap dat je dan zoiets hebt van ja even de hond naar buiten. Ik heb geen hond dus ik doe het niet, en ben ook veel te bang als ik ze weg jaag dat ze dan van schrik onder een auto lopen ofzo. Dus ik laat ze maar zitten.
Gelukkig poepen ze niet hier, maar mijn tuin ruikt wel naar de kattenzeik, is ook niet prettig kan ik je vertellen.