Loslopende konijnen in de straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Loslopende konijnen in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 11:45

Even mopperen..... Onze buren hebben twee konijntjes, die huppelen vrolijk bij hun door de tuin. Tot in zover niks aan de hand. Maar de beestjes kunnen bij hun onder de poort door en dan lopen ze dus op straat! We hebben al twee keer aangebeld met de mededeling dat hun konijntjes op straat huppelen, maar het enige antwoord wat we krijgen is "och, ze komen wel weer terug" en "haha, je hebt hem toch niet plat gereden". Ik vind het zo sneu voor die beestjes! Het is hier niet druk in de straat normaalgesproken, maar het lijkt mij toch een hele kleine moeite om eventjes een stuk draad onder de poort te zetten zodat de beestjes in eigen tuin blijven. Straks worden ze wél een keer platgereden, dat zou toch jammer zijn. Vooral afgelopen winter waren ze nogal lastig zichtbaar op straat in het donker. Sommige mensen zien dieren echt als een stukje speelgoed wat je in een hoek gooit, bah!!

ilse86

Re: Loslopende konijnen in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:48

hmm dat slaat idd nergens op. t is geen teletubbieland waar alle konijntjes maar vrolijk rond kunnen huppelen. laat ze ff normaal doen zeg. anders jatte ik ze gewoon en gaf ik m weg aan iemand die er wel goed voor zorgt :P

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:02

In mijn eentje krijg ik de Bugs bunny's niet te pakken. Ze zijn nogal vlug uitgevallen en ik heb dus echt helemaal niks met konijnen. Ik had inderdaad ook al de gedachte om ze te vangen en eens te kijken wat de reactie is als ze ze niet terug krijgen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:05

Bij ons langs het kanaal is het ook zo. Met als argument, ze zitten er zo leuk. Maar ook de honden worden bij hun niet uitgelaten, ze lopen ze wel als ze moeten. Ook zo langs het langs het kanaal. Heel vervelend. Maar de laatste tijd heb ik er geen meer gezien, ik denk dat er toch weer een onder de auto terecht is gekomen en dat ze ze toch maar weer in het hok opgesloten hebben.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:05

Ja, vangen is wel een goede optie, maarja, als ze niet te vangen zijn....
Stomme mensen, huisdieren zijn inderdaad geen speelgoed...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:27

De vraag is wel, wat voor reactie denk je te krijgen als je ze vangt. Ga je ze dan in een doosje teruggeven aan je buren? Of weer over de schutting gooien? Het ene gedrag zal het andere niet oplossen, hoe verleidelijk het ook is.

Als een goed gesprek niet helpt, dan zou ik misschien eens met de wijkagent gaan praten. Wellicht zal een gesprek met een agent meer indruk maken. Het is natuurlijk ook niet veilig voor de weggebruikers te noemen als er een pluizige bunny vrolijk rondhuppelt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:32

tja als je op dennenoord in zuidlaren gaat kijken lopen daar ook de konijnen los over het terrein (en ook daar rijden auto's)

briljant is het niet
en ik deel je mening dat ze het terrein dan ook moeten afsluiten
maar ze zijn niet de enige die hun konijnen zo houden

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:37

Het ergste vind ik dat het een kwestie is van 1 stukje draad onder het poortje zetten (het is een poortje wat bijna nooit opengaat waar ze onderdoor komen). Misschien eens aanbieden om er een stukje draad onder te zetten. Manlief is nogal handig en buurman heeft 2 linkerhanden.
Hmm... gaat net de deurbel.... of die twee konijnen van mij zijn. Niet dus..... Ik ben toch geneigd om een vangpoging te gaan doen en nog eens een gesprekje met onze buurman te gaan houden. Buurman is erg aardig, dus daar is zeker wel mee te praten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:41

gewoon even een gesprekje idd en even evt wat aanbieden

een draadje onder de poort is idd een optie je hebt er speciale klokjes voor (stroom klokjes) die heb ik jaren geleden wel zien liggen en die kosten zo rond de 30 euro
zou ik wel aan bieden om helemaal rond het terrein te gaan
als ze eenmaal gewend zijn dat hun terrein groter is zullen ze proberen daar als nog te komen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:42

Je kan een melding maken bij de dierenambulance [Amivedi] dat er 2 konijnen over straat lopen.Ze komen ze dan ophalen,zijn de diertjes in ieder geval van de straat af.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:45

Ik heb zojuist samen met de postbode bedacht dat ik de poort naar mijn tuin open kan zetten. Die is helemaal afgesloten, dus als ze daarin zitten rennen ze in elk geval niet meer op straat rond. Kunnen we dan verder kijken voor een oplossing. Ik denk dat het ook even niet zo lekker zit bij de buurtjes i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Dus daar heb ik ook wel begrip voor.

Kleine edit: de voordeur staat nu ook open, in de hoop dat ze dan mijn gang in huppelen en ik de voordeur dicht kan doen. Transporteer ik ze vanaf daar wel even naar de kattenren (waar dan geen kat in zit uiteraard).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:06

Mocht je ze vangen zijn ze hier van harte welkom :+
Wat raar van je buren, dat zegt meer over hun en hoe ze denken over de konijnen. Wat denken ze... laat ze maar zitten tot kerst dan halen we nieuwe, worden ze in die tijd platgereden jammer dan?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:09

Ik hoop dat het vangen lukt, want het zou naar zijn als er eentje onder een auto kwam...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:38

Eén is er net aan een hond ontsnapt, die wel aangelijnd zat, maar de eigenaar was er niet helemaal op berekend loshupsende konijntjes tegen te komen geloof ik. Als je je afvraagt wie die idioot is met de open voordeur met stukjes tomaat (bij gebrek aan beter) en andere levensmiddelen voor de deur, dat ben ik dus. Maar konijntjes trappen er niet in, ze komen niet naar binnen gehupseld. Mijn huis is wel aardig doorgewaaid, dus ik ga de deur weer dicht doen. Manlief gaat straks eventjes meehelpen als ze er dan nog zitten. Hij gaat ook even een gesprekje met de buurman aan zodra die weer thuis is (geen idee wanneer dat is, kan vandaag zijn, maar ook volgende week). Ondertussen hebben ook al een aantal mensen aangebeld voor de konijntjes, maar geen van die mensen was lichamelijk in staat om te helpen ze te vangen (varieerde van bejaard tot mank zeg maar).

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:56

ik zou ff met de buurman overleggen of gaas een optie is. juist omdat je zelf zegt dat er wel mee te praten is. als dat niet lukt, zou ik voor de wijkagent gaan. je hebt immers hinder van andermans eigendom.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:22

Belachelijk altijd, waar woon je, wellicht een opvang die je in de buurt kan helpen?
Ze zouden hier anders welkom zijn in de opvang en kwam je met liefde helpen :)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 21:57

Bugs en Roger zitten weer veilig in hun hokje. We kwamen buurman tegen toen hij net thuis kwam, hij vroeg zich af hoe ze nu weer ontsnapt waren. Blijkbaar had hij het hok wel goed dichtgedaan (was hij eigenlijk van overtuigd). Hij zou gaan kijken hoe het nu mogelijk was, blijkbaar was het al de tweede keer deze week. Eerste keer heb ik dan gemist blijkbaar. Ik heb verder geen last van de konijntjes, ben alleen bang dat ze overreden worden! Het zal dus wel goedkomen met ze, blijkbaar denkt buurman er toch iets beter over na dan buurvrouw.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:24

Hopelijk wil en gaat buurman dan iets fiksen om dit een volgende keer tegen te gaan. (Volgens mij kunnen de eigenaars zelfs vervolgd worden als er door de konijnen een ongeluk zou gebeuren).

En anders idd kijken of je ze in eigen tuin kan krijgen de volgende keer en dan lekker naar het asiel, als ze ze dan zo graag terug willen hebben mogen ze daar nog even dokken.

Een hele "subtiele" hint is om gewoon van buiten af de poort dichtmaken/barricaderen met spaanplaatje ofzo :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:34

Dierenambulance bellen en zeggen dat er konijnen loslopen? Je hebt de beste mensen al gevraagd of ze er wat aan willen doen, omdat het gevaarlijk is voor de dieren.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:40

Voor zover ik weet komen -veel?- D'ambu's niet als ze nog loslopen? Heb heel vaak gehoord van; als ze gevangen zijn dan komen we pas.. Weet niet of dat standaard is, of per regio verschilt ivm bijv werkdruk?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:44

Creatas schreef:
Voor zover ik weet komen -veel?- D'ambu's niet als ze nog loslopen? Heb heel vaak gehoord van; als ze gevangen zijn dan komen we pas.. Weet niet of dat standaard is, of per regio verschilt ivm bijv werkdruk?

Geen idee, wij hadden ooit loslopende kippen gevonden in een woonwijk en toen kwamen ze die ook voor ons vangen en ophalen. (had het best zelf willen doen, maar ben als de dood voor kippen :o).