Hond wil 's avonds niet plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Hond wil 's avonds niet plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:06

Mijn 3 jarige teefje wil 's avonds bij het laatste rondje niet plassen. Sterker nog, ze wil eigenlijk helemaal niet mee naar buiten.
Ze blijft gewoon in haar mand liggen als ik haar roep om mee te gaan, pas na enig aandringen staat ze op. Eenmaal buiten gaat ze heel langzaam lopen en steeds stil staan.
Uiteindelijk gaat ze wel een plas doen, maar dat duurt enorm lang voordat ze uiteindelijk gaat zitten. Als ze geplast heeft is het gelijk vol gas weer naar huis. Als ze de laatste ronde niet plast komt ze 's nachts, dan blaft ze omdat ze dan heel nodig moet, dus dat is geen optie.
De andere rondes heeft ze dit niet, al is ze met het vroege ochtend rondje ook nooit zo heel enthousiast.
Het is verder een hele actieve hond, die graag wandeld/rent en speelt. Ze krijgt overdag veel beweging, zowel aan de riem/ los en naast de fiets. Ook train ik 1 avond in de week gehoorzaamheid, dus door de week train ik ook nog regelmatig met haar, dit vind ze super leuk.
's Avonds in huis doe ik vaak nog wat leuks met haar, zoals dingen zoeken, kunstjes of met zo'n brain training bord. Als ze overdag lekker bezig is geweest is ze in huis lekker rustig. Maar ze heeft een vrij drukke/onrustige aard en schiet snel in de stress door onbekende/ nieuwe dingen.
Ik heb ook al andere rondjes geprobeert 's avonds, maar dat helpt ook niets. De lol gaat er een beetje vanaf om 's avonds nog met haar weg te gaan, ik ben er zo 20 minuten mee bezig terwijl het alleen een plasrondje is.
Heeft iemand tips?

XoNo

Re: Hond wil 's avonds niet plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:07

Gewoon niet meer gaan? :D
Ik heb 's avonds ook geen zin om nog een rondje te doen, doet mijn vriend altijd :))

Is het ook altijd donker als je 's morgens en 's avonds laat voor een rondje gaat? Misschien heeft ze daar een hekel aan?

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:09

Herkenbaar, die van ons is 4 en wil sinds een hele tijd, ook een jaar ofzo 's avonds laat ook niet meer naar buiten. Verschil is dat hij het wel tot de volgende ochtend haalt, dus daar kan ik je geen tip in geven.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:35

Mijn ene hond heeft er ook een hekel aan, die wil echt niet meer. Hij ligt dan languit en gaat zich eerst een half uur uitrekken en gapen alvorens hij komt.
Onze andere hond integendeel vind het altijd een feest om naar buiten te gaan, en die heeft het ook echt nodig.
Misschien is het een optie om voor het donker nog even naar buiten te gaan?
En anders 's avonds haar favoriete speeltje mee te nemen en het leuk te maken. Of een koekje meenemen zodat ze weet dat 's avonds eruit gaan een leuk iets is.
En zodra ze wat doet de hemel inprijzen, dan begrijpt ze het idee ook meer.
Die van mij vind het geweldig als ik hem bijvoorbeeld los laat, hij wil het liefst snel naar huis rennen maar als ik dan gek ga doen gaat hij heerlijk spelen.
Dan vind hij het zowaar de moeite om een plasje te doen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 11:32

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zo'n muts heeft :D . Voor het donker gaan kan niet, want dan red ze het niet tot de volgende ochtend. Als ik om 7 uur 's avonds naar de hondentraining ga, vind ze het ook geen probleem om door het donker te lopen. Nu is het dan weer licht, maar de hele winter is dat ook geen probleem geweest.
Ze gaat dan trouwens ook niet alleen, mijn oude hondje gaat ook altijd mee met het plasrondje. En die wil wel altijd graag.