Kattenvoer vraagje (Nier dieet)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Kattenvoer vraagje (Nier dieet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 15:14

Ik kom net met m'n ouwe Moor (16) bij de DA vandaan. En hij moet op een nier dieet. Nu heb ik van de DA verschillende proef zakjes met brokjes meegekregen. Vooral de Royal Canin Renal brokjes vind hij erg lekker. Maar is hier ook nat voer van? En die Renal brokjes, is dat compleet voeding. Of moeten ze daar ook nog nat bij hebben.

Nu krijgt mijn kat krijgt meerdere malen per dag kleine beetjes normaal nat voer. En heeft hij altijd een bakje droge brokjes staan. Hoe moet ik mijn kat nu gaan voeren? Alleen nog die droge brokjes van RC? Of ook nat voer erbij? En bestaat er ook natvoer van Royal Canin / Renal?

En is de Royal Canin / Renal een goed product om te geven?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:33

Van royal canin nier dieet hebben ze ook natvoer. maar dat heeft een kat eigenlijk niet nodig. is meer voor het lekker. ik zou je kat alleen het nierdieet geven en niets anders. dat werd mij ook aangeraden bij mijn kat. zodra jij ander (gewoon) voer erbij gaat geven dan wordt de werking van het nier dieet beinvloed. het kan zijn dat hij bijv. van het gewone voer last krijgt van zn nieren. dus gewone voer helemaal stoppen en alleen nier dieet. de mijne krijgt alleen droogvoer.

EllyC

Re: Kattenvoer vraagje (Nier dieet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:34

Ik geef ze alleen droog voer met af en toe een gewoon blikje (1 x per 2 weken).
Het voer bestel ik tegenwoordig in engeland, goedkoper dan bij de dierenarts. Wel de koers van de pond in de gaten houden.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:37

Mijn kat met PKD krijgt nu al een jaar het droogvoer en natvoer van Royal Canin, beide speciaal voor katten met nierproblemen. Beestje was eigenlijk vorig jaar al opgegeven, maar ze rent nog vrolijk door de tuin (al is het nu wel minder aan het worden). Sinds ze dat voer krijgt geeft ze niet meer over en voelt ze zich duidelijk beter. Dus als ik van mijn eigen kat uitga denk ik dat het wel goed voer is. Natvoer hebben ze in smaken tonijn, bief en kip.
Onze poes krijgt wel natvoer, ik vind het belangrijk dat ze voldoende vocht binnenkrijgt en ze eet het veel beter. Aangezien ze eigenlijk toch al opgegeven was ga ik ze dat ook niet meer afpakken.
Succes!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:40

Juist voor katten met nierproblemen is natvoer heel goed, hoe meer vocht hoe beter, dat spoelt de nieren goed. Je hebt idd ook Royal Canin Renal in pouches, bij ons is het geloof ik 11 euro voor een doos met 12 zakjes en we doen 2 dagen met 1 zakje.

Sterkte met je kat!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:02

batje schreef:
Juist voor katten met nierproblemen is natvoer heel goed, hoe meer vocht hoe beter, dat spoelt de nieren goed. Je hebt idd ook Royal Canin Renal in pouches, bij ons is het geloof ik 11 euro voor een doos met 12 zakjes en we doen 2 dagen met 1 zakje.

Sterkte met je kat!

Zo heeft mijn dierenarts het inderdaad ook verteld, dat het beter voor d'r is om natvoer te eten i.v.m. het vocht, toevallig is ze er dol op. Alleen eet mijn kat 1,5 zakje per dag (soms meer) plus nog wat droge brokjes. Ik ga het maar niet terugrekenen over een jaar, ik bel allang blij dat het beestje nog redelijk vrolijk rondhuppelt! Bij onze dierenarts kost het geloof ik ook rond die 11 euro per doos.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:11

Ik heb een kater gehad die ook op nierdieet moest. Drinken is erg belangrijk bij slecht werkende nieren dus ik gaf hem half brok en half nat voer. Hij vond beide lekker. Helaas waren zijn nieren al te ver heen en is hij na een half jaar overleden.. Als je er op tijd bij bent kunnen ze nog heel oud worden met een dieetje en een pilletje. Ik heb nu 2 katten, de ene kat is nu rond de 10 jaar [asielkat] en eens in het jaar laat ik een testje doen of alles nog goed werkt!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:12

KD van Hills. Is er in natvoer en brok.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:29

Wat ook helpt is wat warm water over het voer gieten, gaat het extra lekker van ruiken en hebben ze meteen wat extra vocht binnen :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:38

Bedankt allemaal voor de tips. Dus als ik het goed begrijp is RC Renal natvoer alleen verkrijgbaar in zakjes en niet in blik. Heb je daar ook nog verschillende smaken in?

En de droge brokjes. Hebben jullie daar altijd een bakje vol van staan voor de kat? Of geven jullie heb daarvan steeds een beetje met een voerbeurt?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:43

Wij hebben onze kat op hills k/d staan, beetje prijzig maar de kat eet het goed en is voor haar leeftijd(11) nog vrij flink aanwezig :D.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:25

Mijn kat mag eten zo vaak en zoveel ze wil, vleesvoer geef ik verdeeld over de dag, anders droogt het uit en is het niet lekker meer. Komt er eigenlijk op neer dat poes miauwt en ik kom met vlees aangerend. Dat is ontstaan doordat ze eigenlijk nog maar een maand of twee te leven had volgens de dierenarts, dus ik wilde haar ontzettend verwennen. Dat was vorig jaar april en nu is het weer april en poes is er nog steeds, dus we rennen nog steeds met vlees als mevrouw miauwt. Dat zou ik de kat dus zeker niet aanleren als je verwacht hem nog lang te hebben :+ Brokjes heeft ze altijd ter beschikking, maar daar is ze niet zo'n fan van. Van RC Renal zijn volgens mij alleen zakjes in smaken kip, bief en tonijn.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:39

Darkness85 schreef:
Bedankt allemaal voor de tips. Dus als ik het goed begrijp is RC Renal natvoer alleen verkrijgbaar in zakjes en niet in blik. Heb je daar ook nog verschillende smaken in?

En de droge brokjes. Hebben jullie daar altijd een bakje vol van staan voor de kat? Of geven jullie heb daarvan steeds een beetje met een voerbeurt?

Van RC Renal natvoer heb je behalve die zakjes ook kleine kuipjes. Deze is er maar in 1 smaak en is toch wel wat duurder dan die zakjes (als ik dat zo lees). Verder heb je nog meer merken met kleine kuipjes nier-natvoer. Ik doe met 1 zo'n kuipje +/- 1 dag want ik plet haar (nier)pil er doorheen en dit doe ik 2 x per dag (omdat het anders zo lang staat en hard wordt).
En dan heeft ze altijd droge nierbrokjes staan, die zo gedurende de dag gewoon eet.
Dus ook ik heb een dure kat :$ maar gelukkig helpt het wel en geniet ik iedere dag van d'r <3 (en volgende x ga ik toch eens zo'n zakje proberen ;) )