Reu of teef

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Reu of teef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 23:27

Waarom kiezen jullie voor een reu of een teef?
Wat zijn de voor & nadelen in jullie ogen?

onley

Re: Reu of teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:29

zeker weten een teef
voor en nadelen tja dat ligt ook aan de hond zelf.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:30

ik hb ze alle 2 ( 3 teven,3 reuen) en vind er zelf weinig verschil inzitten,de volgende hond zal ws een reu worden,maar dat heeft meer te maken met de roedelvorming....

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:30

Wij hadden n reu, geen gedoe met loopsheid enzo, en reuen schijnen iets minder 'kattig'te zijn dan teven, wat liever dus.

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:33

Ja ik heb dus een super makkelijke,rustige en lieve teef. En een verschrikkelijk dominante, zenuwachtige en moeilijke reu. Uiteindelijk kun je er niks van zeggen je moet gewoon als je een volwassen hond of pup zoekt goed kijken naar het karakter dat bij je past.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 23:35

Maar hoe zit het dan met markeren enz met reuen?

We hebben nu 2 teefjes, en in eerste instantie zeg ik gewoon weer een teefje. We hebben nog nooit een reutje gehad.

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:42

Ja mijn reu kon op een gegeven moment buiten wel 100 kleine plasjes doen, ook ging hij er altijd vandoor als hij een teef rook en was dan echt oost-indisch doof. Rijden op zowel reutjes als teefjes maar was allemaal weg toen ik hem liet castreren.
Hij werd toen ook veel rustiger.
Mijn teefje is net voor het eerst loops geworden en wordt over maanden geholpen. Die loopsheid enzo is echt verrot!haha...
De buren naast mij hebben een niet gecastreerd jack russel reutje en die kwam van de zomer soms binnen hier en begon dan overal tegenaan te pissen, dat heeft die van mij iig nooit gedaan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:43

Teefje....

Reu laat vaak sporen na door middel van druppels uit de schacht. mijn teef spuit ik 2x per jaar tegen loopsheid

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:46

Wij hebben zowel 3 reuen alsook een teef, waarbij ik de teef absoluut moeilijker vindt.
Markeren van een reu, ja buiten doen ze dat, boompjes water geven :D
Of bedoel je soms dat je exemplaren kent die dat binnen doen?
Doen de mijne zeker niet, maken onderling geen ruzie, en zijn eigenlijk veel gelijkmatiger van temperament en vooral knuffeliger. Kan er misschien ook aan liggen dat de reuen hier border collies zijn en de teef een aussie, die zijn toch al wat pinniger als een BC vind ik.
Nee voor ons geen teef meer ;)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:47

Wij hebben 1 reu en 2 teefjes.

De teefjes is niets mee aan de hand. Lieve honden.
De reu is ook een lieve hond behalve tegen de buren 2 huizen verder en hun hond (vorige week nog gevochten). Daarnaast vind ie het leuk om zijn poot tegen bepaalde plekken op te tillen. Niet echt smakelijk dus. En get off spray werkt niet.

Wij hebben 2 jacks een reu en een teef en een rottweiler teef.

Geef mij maar teefjes. Wil geen reu meer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:47

Wij hebben een teef en een reu, maar merk weinig verschil in de omgang, zijn ook beide geholpen.

Ken trouwens ook een teef die markeert, heeft puur te maken met dominantie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:49

wij hebben nu een teefje er komt een reu. We hebben zowel reuen als teefjes gehad, of ze erg gaan plassen (geurvlaggen zetten) ligt ook aan opvoeding ik vind dat persoonlijk niet overal nodig en accepteer dat dus niet heb nog nooit een rijdende reu of pissende reu gehad.

Wordt er wel aanstalte gemaakt om te rijden op de teef zal de reu dat merken dat het niet mag hoe dat ligt aan de reu :D

Of een reu of teef de beste keuze is ligt aan jou consequentie, het karakter en soms zelf ras.

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:51

Mijn reu is ook erg dominant en beschermend maar ik heb ook wel eens reutjes opgevangen die al ging liggen als iemand zijn stem ging verheffen.Ik denk gewoon goed selecteren op karakter en bij problemen op tijd ingrijpen(sommige dingen kun je best afleren) en anders laten helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:04

Ik heb voor een teef gekozen omdat ik dat apparaat wat eronder hangt niet echt hygienisch vind en ziet er ook niet bepaald fraai uit.
Dat was voor mij van belang dat ik een teef heb gekozen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:58

Chiqa schreef:
Ik heb voor een teef gekozen omdat ik dat apparaat wat eronder hangt niet echt hygienisch vind en ziet er ook niet bepaald fraai uit.

Idem :D

Trouwens, mijn teefje markeert buiten ook. Gek word je er van, om de paar meter moet ze even wat achterlaten...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:29

Wij hadden een heel onderdanige reu, die haalde het echt niet in zijn hoofd ongehoorzaam te zijn...

De huidige is ook een reu, nu nog pup, ondeugend zoals het hoort, maar wel braaf, doet niets binnen en heeft (nog) geen slechte gewoontes.

Kennissen van ons hebben alleen teefjes en moet zeggen dat ik die een stuk minder lief vind. Grommen en happen snel en zo.
Maar goed, dat is deels ook opvoeding.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:26

Chiqa schreef:

heb je dat met hengsten/ruinen dan ook? :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:27

Wij hebben 3 reuen en 1 teefje
De reuen zijn niet geholpen maar plassen nooit in huis en rijden ook echt niet tegen je op.
Het teefje is gelukkig wel geholpen (ik vind dat loopse gedoe echt ranzig!) maar qua gedrag merk ik niet veel verschil wij hebben altijd wel van beide geslachten gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:33

Ik ben dol op teefjes (én merries).
Het ligt natuurlijk enorm aan het individuele dier, wat het karakter is. Maar ook als baasje heb je veel invloed op het gedrag van je dier.

Ik klik persoonlijk heel goed met vrouwelijke dieren.
Maar ik ben zelf niet zo dol op mannelijke dieren.

Heb ooit 1 reu gehad, als tijdelijke opvang hond.
Ik was héél blij dat die na 1,5 week een nieuw baasje had gevonden.
Wat een ongehoorzame, dominante, in huis pissende hond was dat... Echt akelig. Die bepaalde gewoon jouw stijl van leven.

Voor mij dus nooit meer een reu.

Al hebben onze buren een súper lief reutje...
Dus ik zeg al; het is heel afhankelijk van het karakter én van de opvoeding.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:37

Ligt inderdaad aan de hond zelf, en ik kies een hond ook op karakter :D wij hebben vaak opvanghonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:59

SecretLIN schreef:
Chiqa schreef:

heb je dat met hengsten/ruinen dan ook? :+

Yup om dezelfde reden :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:13

haha daarom wou of wil ik ook geen hengst of ruin hoor heb ook een merrie, maar bij honden heb ik daar geen last van :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:19

Wij hebben een reu en het is een schat van een hond. Hij is een Lhasa apso. Wel heel erg gericht op z'n baasjes ,en vreemde, daar moet hij eerst uitgebreid aan snuffelen voordat ze hem mogen aaien. Eerst echt de kat uit de boom kijken.
helaas heeft hij bij ons wél binnengeplast en hij wist daarna ook dondersgoed dat dat dus niet mocht. Chemisch gecastreerd ( dmv een spuitje ,niets engs) en het was over. Alleen werkt dat spuitje maar een aantal maanden, maar nu is het al ruim een half jaar geleden en hij 'gedraagt' zich voorbeeldig.
Het is dat mijn vriend persee een reu wou hebben, maar mij maakte het echt niet uit.
Het ligt er maar net aan waar je jezelf ook prettig bij voelt. Elke hond is anders. Of het nou een reu of een teefje is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:27

Ik heb al 11 jaar een reu en nu sinds 2 jaar een teef erbij. Ze zijn allebei geholpen.
Kwa gedrag zie ik weinig verschil, ze kunnen allebei fel uit de hoek komen. Toch zou mijn voorkeur voor een volgende hond naar een teef gaan. Ik kan niet zeggen waarom, want mijn reu is ook echt een super hond, maar dat is een gevoelskwestie. Ik heb meer met teven (en met merries :D ).
Mijn katten zijn trouwens allebei heren, heb liever katers dan poezen, dus dat is eigenlijk wel weer vreemd :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:32

Ik heb zowel een reu als een teef ( mecelse herder en duitse herder) Heb altijd 2 honden gehad en ook altijd reu en teef. Teef was natuurlijk wel gesterilaseerd! En veel verschil is er niet!
Elke hond, reu of teef, heeft z'n voor en tegens, maar is net zo gehoorzaam als de baas ze opvoed!