Hond durft niet uit z'n mand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Hond durft niet uit z'n mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:01

Vanmorgen is de hond van mijn moeder hier gekomen, de ouwe knakker (ruim 13) blijft hier 3 weken logeren.
Allemaal hartstikke leuk en gezellig, maar meneer durft z'n mand niet uit, hij durft niet over het laminaat te lopen... heb hem vanmiddag van de voordeur naar z'n mand gedragen (geen grapje, die hond weegt zo'n 25kg) en nu staat hij al de hele middag in z'n mand te hijgen.

Beetje sneu als hij 3 weken in z'n mand moet zitten :+
Iemand enig idee wat ik hiermee kan of zal toch de rode loper uit moeten?

Anoniem

Re: Hond durft niet uit z'n mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:14

gewoon negeren, hij komt er echt wel een keer uit hoor. En anders uitnodigend met hem gaan spelen, als hij daar van houdt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:15

Bak voer net buiten het bereik van zijn mand zetten, en dan verder negeren. Hij krijgt vanzelf honger, moet eruit om te eten en komt er achter dat het allemaal wel meevalt.

Andere optie: optillen en midden in de kamer neerzetten. Als hij naar zijn mand wil zal hij moeten lopen...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:18

Nope als ie echt bang is komt hij er niet uit. En gelijk heeft hij.
Laminaat is glad, hierdoor heeft hij geen grip.
Oudere honden hebben vaak net zoals als oude mensen kleine kwaaltjes. Iets HD, beetje artrose, dat uitglijden kan voor hem zeer pijnlijk zijn in zijn gewrichten.

Je kan een stukje afvaltapijt halen. Resten die over zijn van gesneden tapijt. Vaak kan je ze bijna voor niets ophalen bij tapijtzaken.

Hierdoor kan hij zich een beetje bewegen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:19

Ik heb hem al midden in de kamer neergezet, maar hij glijdt weg met z'n poten, wordt bang en gaat dan liggen.
Spelen is hij niet meer zo'n fan van, dus daar komt hij z'n mand niet voor uit en eten is voor hem ook niet zo belangrijk :+

Het is bij mijn moeder echt een hele drukke hond ( :):) ) die graag heen en weer huppelt, maar nu zit ie alleen maar druk te wezen in z'n mand.

HBVisser, en dan een pad maken naar de voordeur ofzo?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:20

hey HBvisser, je was me voor!

Als de hond inderdaad bang is voor de houten vloer zal je hem moeten helpen door inderdaad een oud tapijt ofzo. De hond is in heel zijn leven waarschijnlijk geen laminaat vloer tegekomen waardoor het eng is of het doet inderdaad pijn aan zijn gewrichten (wat me het meest waaarschijnlijkst lijkt in dit geval)

succes ermee!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:20

Ja dan kan je doen. Ligt er een beetje aan hoeveel restjes je mee kan nemen. Ik ken dit vooral van fokkers die honden fokken waarbij HD nog wel eens voorkomt. Dat is namelijk deels erfelijk en heeft deels te maken met de belasting van de heupjes, uitglijden is dus heel erg slecht.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:29

hoi ik weet niet waar je woont maar ik heb eventueel nog wel rest vloerbedekking liggen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:58

MiSz_SaNdY, ik woon in Nieuwegein :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 05:17

Inderdaad niet af gaan wachten tot hij wel zijn mand uitkomt.
Begrijpelijk dat hij niet durft te lopen als hij al wegglijdt met zijn poten. Arm ding, hopelijk kun je snel iets regelen.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 06:48

je hebt overal goedkope kleden of iets dergelijks, eurotje
of 30 red je het wel mee. misschien is dat een optie voor je.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:25

Heb je toevallig geen oude dekbedovertrekken over? Leg een stapeltjes van zijn mand naar de deur en je hebt een pad gemaakt :) En anders kun je inderdaad voor heel weinig geld bij bijv. de Kwantum een paar kleden kopen voor een appel en een ei. Niet op laminaat laten lopen als ie dat eng vind, das echt zielig :) Toch wel grappig, mijn hond maakt complete sliding stops op ons laminaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:27

Antislipsokjes?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:28

Je kan bij een dierenspeciaalzaak ook schoentjes kopen waar antislipslip onder zit. Ze zijn heel licht en van zacht stof gemaakt. Hij zal er even aan moeten wennen,maar daarna werkt het prima. Wel een ,,probleem,, wat vaker voor komt hoor.

:D Sonja was me voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:32

Ik zit al te zoeken, ik heb ze een tijdje geleden ergens gezien, juist voor oudere honden op laminaatvloeren enzo. Maar ik kan zo 1,2,3 niet een link vinden. Heb ook geen idee meer waar ik het gezien heb...

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:40

:j dat zijn ze :j Waar ik ze zag werd verteld dat ze ook veel verkocht waren deze winter voor honden die last van hun kussentjes kregen door het zout omdat we zo'n lange sneeuwperiode gehad hebben.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:41

wilde ik ook net voorstellen.
de hond van mijn oma heeft het laatste jaar heel veel op die schoentjes gelopen (die had zijn kussens kapot) (maar eerst op antislip sokjes voor baby's met een elastiekje vast gemaakt).

succes

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:43

Antislipsokjes? Briljant!! Wie heeft dat bedacht? :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:44

HBVisser schreef:
Nope als ie echt bang is komt hij er niet uit. En gelijk heeft hij.
Laminaat is glad, hierdoor heeft hij geen grip.
Oudere honden hebben vaak net zoals als oude mensen kleine kwaaltjes. Iets HD, beetje artrose, dat uitglijden kan voor hem zeer pijnlijk zijn in zijn gewrichten.

Je kan een stukje afvaltapijt halen. Resten die over zijn van gesneden tapijt. Vaak kan je ze bijna voor niets ophalen bij tapijtzaken.

Hierdoor kan hij zich een beetje bewegen...

Heb ik zo vorig 20m2 gescoort voor 5 euro !

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:44

mm das wel ver mischien kun je een stofeerbedrijf bellen of iets en vragen om een stukje voor je hond doen ze meestal niet moeilijk over

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:47

Voordat die hond gewent is aan die sokjes of schoentjes, gaat hij al weer terug naar haar ouders. Ook heb je nog eens kans dat de hond misschien met schoenjes aan ook niet durft te lopen en dan heb je die schoentjes voor niets aangeschaft.
Nee ik zou gewoon even kijken of iemand ergens nog een oud stukje tapijt over heeft. (op gratisaftehalen.nl misschien)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:54

Och arme loebes, durft ie niet te lopen. :(:)

Onze hond heeft ook wel wat last van het laminaat, maar gelukkig gaat het nog redelijk. Ik heb goede ervaring met die webwinkel die in een eerdere reactie staat, dus mocht het te glad worden ga ik haar ook schoentjes aan doen.

Ze heeft al eerder schoentjes voor buiten gehad, ook via die webwinkel.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:59

Aan die schoentjes wennen ze zo hoor,kwestie van even doorzetten. Om doen voor je ze gaat uitlaten en het leed is dan vaak al geleden. Ze gaan er hooguit even wat raar mee lopen,pootjes hoog optrekken en schudden enzo :D .

Ik pers. vind ze ideaal.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:54

Ja en nee, mijn hond had haar voetzooltje ook kapot, Het punt is dat het wolfsklauwtje bij lang gebruik de poot kapot schuurt.
Dus je kan beter even een stukje rest vloerbedekking of zo scoren.