Vorig jaar september hebben wij 4 jonge witte krielkippetjes gekocht.
Een paar maanden later bleek, dat 1 van die kippetjes, geen kippetje was, maar een haan.
Eerst waren we hier natuurlijk niet blij mee, maar later bleek dat dit welbeschaafte kereltje de kippen gewéldig kon beschermen tegen gemene katten die zíjn kippetjes wilde opeten.
Sinds dien hebben wij geen last meer gehad van die hongerige katten.
Nu heeft een haan wel één groot nadeel. Namelijk zijn welbekende ochtendserenade die om stipt 6uur begint.
Nu is dat natuurlijk niet zo handig in een woonwijk.
Maar toen we eenmaal door hadden dat het een haantje was, hebben wij hier over met de buren gesproken, waar vervolgens uit kwam dat het geen probleem voor hen zou zijn.
Nu hebben wij gister van de gemeente een telefoontje gehad, dat de buurt overlast had van het gekukel, en dat de haan binnen 2 weken weg moet zijn.
Wij stonden perplex, we hadden helemaal geen klachten gekregen.
Ik vind het persoonlijk wel een beetje laf dat zo'n iemand niet gewoon op ons afstapt, en zegt ''zeg, ik heb last van die haan, kunnen we daar geen oplossing voor vinden?''
Maarja, je kan het ook zo anoniem via de gemeente oplossen.
Jammer hoor.
Sorry ik moest dit verhaal even kwijt,
bedankt voor het lezen

Groetjes!!
.
.
). Voldoe je (als eigenaar) hier niet aan, dan krijg je weer een brief met een vooraankondiging erin (juridische taal, voor waarschuwing), waarin je weer een bepaalde tijd krijgt om het op te lossen. Voldoe je hier ook niet aan, dan krijg je weer een brief met een bepaalde tijd er in om het op te lossen en een dwangsombedrag of een bestuursdwang (nemen ze de haan in beslag). Voldoe je hier dan weer niet aan, dan moet je betalen of ben je je haan kwijt.