Gotsiedorie, schrok me weer lam net. Onze kat slaapt heel soms zo vast dat ze helemaal slap is. Ze is al op leeftijd(13.5) en ik heb dit nu ongeveer 5x meegemaakt in het afgelopen jaar. Als je haar koppie dan optilt dan is haar hals helemaal slap alsof ze niet meer leeft. Echt haar hele lijfje is dan slap. De een na laatste keer dat dit gebeurde kwam mijn vriend me roepen omdat hij echt dacht dat ze dood was en toen ze ineens 'wakker' werd(ze lag in d'r mandje en dan zie de ademhaling ook minder goed)nou toen kreeg hij zowat een rolberoerte..Pff herkend iemand dit? Verder is ze kerngezond, ja ze is ouder, slaapt overdag wat meer en zoekt de kachel wat meer op. Maar verder is ze gewoon gezond. Als ze dan weer waker is kijkt ze je ook zo aan, ja en dus?? om zich vervolgens lekker uit te rekken en niet in de gaten heeft dat wij ons lam schrikken. Herkend iemand dit?
Lous
Geplaatst: 31-03-10 11:12
Ik herken het en het is heel normaal. Zelfde de jonkies hier doen dat. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Tenzij je natuurlijk merkt dat ze niet meer ademen en/of je geen hart meer voelt kloppen.
SAKKIA
Geplaatst: 31-03-10 11:12
ja hoor, al mijn katten doen dat is gewoon heel diep slapen, net als jij zelf ook 's nachts een periode doet Het is vaak helemaal niet lang, vaak schokken ze ook of trillen ze met hun oren. Mijn katje van bijna een jaar miauwt er ook bij
mltex
Geplaatst: 31-03-10 11:13
Zou me druk maken als ze heel vast slapen en stijf zijn
cube
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-10 11:22
Pff, ik herken dit nl. helemaal niet bij d'r maar misschien komt het ook wel dat ik het gewoon nooit zo gezien heb. Nu ze ouder wordt slaapt ze meer en zie ik misschien daardoor ineens. Ik vind het nu al iets minder eng omdat dit de vijfde x was, maar tjonge jonge. Elke keer denk ik toch weer, ja meis je bent op leeftijd. En als ze zo gaat dan heb ik er vrede mee, dat dan weer wel. Maar goed lees dat dit ook bij kittens voorkomt, dus hoef ik me geloof ik niet zoveel zorgen te maken lijkt me.
Zappa
Geplaatst: 31-03-10 11:24
mltex schreef:
Denk dat MLTEX bedoeld dat als ze vast slapen en stijf zijn dat je je dan zorgen moet gaan maken (ze heeft een punt )
Mijn katten hebben dit ook hoor trouwens Ben ook wel eens geschrokken , lagen ze zo diep in slaap dat ik ze wakker moest schudden Heerlijk toch dat ze dat doen thuis , voelen ze zich op het gemak
Daan_O
Geplaatst: 31-03-10 11:26
Ook ik herken het, en ook ik ben me al een paar keer wezenloos geschrokken!
botjes
Geplaatst: 31-03-10 11:27
Ik zie het ook wel eens gebeuren bij onze jonge katten. Zijn ze diep in slaap, valt opeens hun kop naar beneden. Ze slapen alsnog heerlijk verder. Je kan op dat moment alles met ze doen, ze zijn zo slap als een vaatdoek...
Sandeman
Geplaatst: 31-03-10 11:27
Mijn poes kan ook echt heeeeeeeeeeel diep slapen. Ben dan al gauw geneigd om haar wakker te maken,maar doe dit niet, soms wel
sambagirl
Geplaatst: 31-03-10 11:28
mltex schreef:
één van mijn katten doet dat ook, ook met die oortjes bewegen en mauwen in zijn slaap, hij is dan echte helemaal van de wereld
cube
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-10 11:29
Ja ik heb het snel weggehaald, want ineens snapte ik haar punt haha en dat klopt natuurlijk ook Maar de eerste keer dat me dit overkwam lag ze bij me op schoot en m'n hard stond even stil en ik dacht okee nu is ze ter plekke heengegaan. Ik tilde in eerste instantie haar koppie op en whop zo slap als wat, pas een paar tellen later dacht ik hee, maar ze ademt, hoe kan dit?? Dit gaat zo snel, maar lijkt wel 10 minuten, zoveel gaat er door je heen. Maar nu vanmorgen keek ik direct naar haar ademhaling en lijfje ging gewoon op en neer haha. Okee meid slaap ze dan.. Maar jullie stellen me iig wel gerust...bedankt daarvoor!