ervaringen tekenband

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

ervaringen tekenband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:32

mijn hond heeft de afgelopen 2 weken alweer 4 teken gevangen, dus ik ben maar weer begonnen met frontline.
aangezien ik afgelopen jaar echter ook gemiddeld 3 teken per week eruit moet rukken vroeg ik me af of een tekenband een effectievere (en goedkopere) oplossing is. mijn hond is een echte bosjeshond die als een raket door het bos en recht door de struikjes scheurt, overal haar snotneus in steekt en mooie grote tekenvangers, pardon, oren heeft die overal langsflapperen. ervaringen??

Anoniem

Re: ervaringen tekenband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:33

Ik heb Prac-tic, antie vlo en teek, en echt nergens last van.

Kan me niet voorstellen dat een tekenband effectiever is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:19

Een scalibor tekenband doet hier zijn werk vrij goed. Je moet wel blijven controleren ook maar de enkele teek die wel over het hoofd zien gaat dood nadat ie zich heeft vastgebeten. }>

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:32

Mijn hond krijgt elk jaar een scalibor En vind het ideaal. Werkt een half jaar. Goedkoper dan elke maand ontvlooien en anti teken.
en vlooien middelen zoals Frontline combo werken ook maar 2 weken tegen teken ;)

Mijn hond heeft altijd veel last van teken, behalve met de scalibor. Ze zwemt ook wel veel in de zomer, en de scalibor blijft wel zijn werk doen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:37

Wij gebruiken ook altijd Scalibor voor onze honden, geen klachten over, en we zitten vaak in het bos op de Veluwe, daar vieren de hondjes ook vakantie!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 15:02

bedankt voor de reacties, ik ga vanmiddag langs de DA eens overleggen hoe en wat :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:33

in overleg besloten om toch maar een ander merk pipet te proberen; heb nu pulvex, volgens de DA effectiever dan practic.
ik ben benieuwd...