Een hok voor 2 konijnen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nobillity

Een hok voor 2 konijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:21

UrbanL

Re: Een hok voor 2 konijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:23

Zijn beide groot genoeg. Je zou hem zelf altijd nog kunnen uitbouwen met een ren.
Ik heb 2 vlaamse reuzen en die hebben een verlengde ren gekregen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:26

Het hok zelf lijkt me voldoende groot, alleen het rennetje is wat klein. Ik zou persoonlijk voor een wat grotere ren kiezen (minimaal het dubbele van deze ren, maar liefst nog ietsje meer).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:27

Ik vind de 2e te klein, de diepte is daar erg klein, daar verkijk je je snel op ;) Ik heb een hok wat 62 +/- als diepte heeft, kleiner moet het niet zijn vind dik.
Overigens vind ik het eerste hok alleen geschikt voor kleine tot middel konijnen.
En uitbouwen met een ren is echt aan te raden :j

Kan je trouwens aanraden om het 2e konijntje bij een opvang te halen als je dat nog niet van plan was, daar kunnen ze je helpen met het uitzoeken en koppelen, en dan weet je vrij zeker dat het goed gaat :)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:28

Ik heb een klein konijn (dwerg) en ik neem misschien een konijn over van vriendin uit een nestje.
En als daar geen vrouwtje bij zit ga ik idd naar een opvang.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:31

Je hebt nu een rammetje? Moet die nog gecastreerd worden? Hoe oud issie?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:35

Ja het is een rammetje ong. 3 jaar volgens mij.
En hij moet nog gecastreerd worden. Maar dat ga ik z.s.m doen

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:35

Hok is wel groot genoeg, maar ik zou er nog een extra buitenren bij kopen. Vreselijk, die dieren kunnen met alleen dat hok en die benedenren echt niet rondhuppelen.
Ik zie op de site nog een extra buitenren staan die je kunt vastkoppelen. http://dierenverblijf.com/29-konijnenre ... okken.html
Eventueel kan je ook van die losse hekjes kopen die je zelf kunt neerzetten.
Als tip zal ik je wel willen geven: koop dat bovenste hok, en niet dat budgethok. Dat rot echt binnen de kortste keren weg, na 1 herfst en winter kan je 't wel vergeten, zelfs als je het beitst.
Ze hebben ook een isolatie/beschermhoes, die zou ik ook kopen. Dat verlengt echt de levensduur van het hok.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:39

Girl in the mirror; daarom vraag ik ook of het hok groot genoeg is ja of de nee.
Zo'n extra ren heb ik al dus dat is geen probleem

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:39

Da's inderdaad een mooie ren :j
Wij hebben ook zoiets voor onze cavia, in combinatie met een binnenverblijf.
't Is wel belangrijk om goed op de ondergrond te letten. In het geval van mijn caafje loopt het allemaal wel los, maar toen we nog een konijn hadden moest je er altijd rekening mee houden dat ie zich uit kon graven. Wij hebben eerst het gedeelte in en een stuk om de ren heen uitgegraven, daarna meerdere lagen gaas eronder (en aan de zijkant) gedaan, nog extra verzwaard met bakstenen langs de rand en vervolgens volgestort met 250 kilo speelzand.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:03

nobillity schreef:
Girl in the mirror; daarom vraag ik ook of het hok groot genoeg is ja of de nee.
Zo'n extra ren heb ik al dus dat is geen probleem

Ja, dat je die extra ren al had zei je er niet bij. ;) Maar als je die hebt is het hok inderdaad groot genoeg. Als onze konijnen in het hok zaten, zaten ze meestal toch tegen elkaar.
Zo zag het er bij ons uit:
Afbeelding

Het is zoals Oscar zegt wel beter om gaas onder de ren te leggen, want die van ons kregen ook wel eens graafepisodes. Wij hadden ze wel altijd op gras staan, ze vonden het heerlijk om gras te eten. Wij hadden gras weggestoken en gaas gelegd, en daar toen grasmatten overheen gelegd.