(stuk of 4 corydorassen, 6 tetra's, paar algeneters, een appelslak en een betta (man))
Maargoed, een mooi aantal dus, ze hebben allemaal genoeg ruimte, kunnen het best met elkaar vinden en zien er allemaal gezond uit.
Nu heb ik niet zoveel verstand van vissen (aquarium is ook eigenlijk van mn vriend), maar de slak (gerrit
) en de betta (gesus, als in 'mexicaanse vechtvis') zijn onze laatste aanwinsten en beide mijn keuze. Ze zitten er nu denk een maand of 2 in, en gaat op zich hartstikke goed.
Nou is Gesus (de betta dus) echt een onwijs grappige vis. Als je even in het aquarium staat te gluren dan komt hij naar je toezwemmen en gluurt terug. En Gesus en mijn poes (Bom) zijn helemaal verliefd op elkaar. Zij loopt de hele dag voor het aquarium heen en weer, en hij daagt haar dan ook echt uit. Met z'n zijvinnetjes wapperen enzo, naja échte liefde dus
.Alleen nou zag ik vanmorgen dat hij naar de tetra's zijn kraag op zet, en ze ook echt weg jaagt. Als er een op zn plek wil blijven dan komt hij met zn opgezette kraag op hem afzwemmen tot ie heel dichbij is en dan zwemt die tetra wel weer weg. Maar hij kijkt echt boos als ie dat doet
. Ben dus stiekem wel een beetje bang dat hij de tetra zou willen grijpen
.Kan dit? Grijpt een betta ook andere vissen dan zijn eigen soort?
Op internet heb ik gelezen dat als een betta zich goed voelt, hij veel zwemt, goed in zn kleur zit met goeie grote vinnen, en soms zelfs de mens uitdaagt. Alles klopt in dit plaatje, hij is hartstikke actief en daagt alles en iedereen uit wat langs het aquarium loopt..

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat hij zich bedreigd voelt. Hij zit hier dus al zo'n 2 maanden en het gaat al die tijd al goed. Het is echt iets van de laatste paar dagen.
Zou het kunnen dat hij ook een beetje verliefd is op Bom en dit duidelijk wil maken aan de tetra's?

Het klinkt me zo raar in de oren, een kat en een vis, maar zou het kunnen?
Een vrouw op een betta is niet slim. Beter kun je dan twee vrouwtjes nemen zodat die betta niet constant achter hetzelfde vrouwtje aan gaat.
Tenminste, ik heb hier een aqua40 met flink veel slakjes. Maar ik zie 't probleem er niet van. Ze ruimen alleen maar rommel op toch. Er bestaan trouwens ook slakkenetende slakken. Misschien kun je daar eens naar op zoek gaan? 

maar die betta's worden echt aangeboden in de meest vreemde aquriums en bakjes, zelfs een lava is er te koop met zo'n betta erin.