Aanhankelijke kat, lente-kriebels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Aanhankelijke kat, lente-kriebels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 08:41

Goeie morgen.

Sinds een klein weekje is onze kat (tis een poes, maar dat staat zo fout in de titel) enorm aanhankelijk.

Je kan haar minuten lang aaien, ze spint enorm hard, en als je stopt krijg je een kopje van haar.
Dit is best vreemd voor haar doen, want normaal is ze alleen aanhankelijk als zij het wil. Maar nu kan je haar zelf al aaien zonder dat je een snauw krijgt.

Mijn vraag: Heeft ze last van Lente-kriebels? Of te wel: zijn er meerdere poezen nu krols? (ze is gesteriliseerd)

Stephaniiee_

Re: Aanhankelijke kat, lente-kriebels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:42

Mijn kater (gecastreerd) is ook erg aanhankelijk, veel bij je komen liggen en kopjes geven. Terwijl hij dit voorheen niet (zo extreem) deed..

Ik lees dus ook even mee :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:47

EngeltjeS schreef:
Goeie morgen.

Sinds een klein weekje is onze kat (tis een poes, maar dat staat zo fout in de titel) enorm aanhankelijk.

:')

Onze kat is inderdaad ook enorm aanhankelijk, deze tijd van het jaar. Misschien inderdaad lente kriebels :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 08:48

(het is toch zo: aanhankelijke poes, dat lees ik enorm dubbel, sorry := )
alvast bedankt voor de reacties :)

Nessah schreef:
EngeltjeS schreef:
Goeie morgen.

:')

Onze kat is inderdaad ook enorm aanhankelijk, deze tijd van het jaar. Misschien inderdaad lente kriebels :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:15

Over het algemeen is het inderdaad zo dat katten en poezen tijdens de krolse periode (ook als ze gecastreerd zijn) wat aanhankelijker zijn. Ook denk ik dat de tijd van het jaar mee speelt. Mijn normaal behoorlijk autistische kat (poes ;) ) is ook opeens erg aanhalerig. Komt zelfs bij je zitten!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:30

de mijne zijn nu ook erg aanhankelijk. de poes van m'n zusje zit nu in haar krolse periode en daar wordt je echt helemaal gek van. loopt continu te janken en wil alleen maar aandacht en geaaid worden. zelfs de hond moet er aan geloven :+ arme beest ligt rustig te slapen en wordt zo wat aan gerand door de poes. zodra hij ligt krijgt hij meteen een achterwerk tegen z'n neus aan geduwd :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:32

EngeltjeS schreef:
(het is toch zo: aanhankelijke poes, dat lees ik enorm dubbel, sorry := )
alvast bedankt voor de reacties :)

Waar denk jij aan? :+

Hier ook hoor, poes begint meteen te miauwen als je bij haar komt wat ze voorheen niet deed. Ik vind 't wel gezellig.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:24

EngeltjeS schreef:
Goeie morgen.

een poes is ook een kat, kater is de mannelijke vorm, kat is algemeen ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:33

misschien is het idd de tijd van het jaar. Onze poes gaat volgens mijn vriend ook "anders" staan als hij te ver naar achteren kriebelt.
Verder was ze al heel aanhankelijk, alleen dat ze toelaat dat je zelf meer initiatief neemt ipv, te wachten totdat ze in je nek kruipt...