HELP!! Hondenuitaatprobleem..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

HELP!! Hondenuitaatprobleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 18:12

Wij hebben een 5-jarige kruising Herder/BernerSennen. Geweldige hond, en echt superlief.. Maar nu is deze hond, eigenlijk vanaf dat ze pup was, al helemaal gek met mij. Heel leuk allemaal, maar ik woon nog thuis en studeer. Nu is het probleem, dat wanneer ik thuis ben, mevrouw weigert mee te gaan met mijn moeder. Vanmiddag om 14.00 uur heb ik een wandeling van een uur met haar gemaakt, en aangezien ik tentamen heb, zou mn moeder haar dus om 18.00 uitlaten. Maar nee hoor, ze is met geen mogelijkheid mee te krijgen (mn moeder heeft reuma, dus heeft niet zoveel kracht als mij). Het komt er dus op neer, dat ik zometeen weer met haar moet gaan lopen, terwijl ik daar eigenlijk geen tijd voor heb.
Zo was mijn moeder laatst net met haar de achterdeur uit gegaan (50 meter op weg) voor een wandeling en kwam ik via de voordeur binnen uit school. Ik begroet de andere hond, en hup, daar komt Mowgli aangerend met haar riem om, mét mn moeder er achteraanslepend.

Het klinkt wel heel grappig, en het is natuurlijk ook heel fijn dat ze zo wijs met me is, maar ik begin er nu aardig zat van te worden, dat ik elke keer kan gaan wandelen, omdat ze anders niet wil..

Wie komt met de gouden tip??

Het gaat trouwens om dit monster..

Afbeelding

KayC

Re: HELP!! Hondenuitaatprobleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:01

Wat een lieve aanhankelijke hond!
Zo'n zelfde soort probleem heb ik met m'n paard gehad.
Ik heb haar met behulp van m'n vriend op de fiets verkeersmak gemaakt. M'n vriend fietste er altijd naast.
Als m'n vriend er niet was wilde ze eerst ook niet het erf af.
Oplaatst hebben we geprobeerd of ze wilde lopen als hij achter haar fietste, dan liep ze heeeeel langzaam, maar toch ze liep! En oplaatst kon ik ook alleen een buitenrit maken.

Dus als tip zou ik geven, ga een paar x samen met je moeder met de hond uit.
Blijf zelf een stukje achter, steeds verder, iedere keer een stukje verder totdat je uit het zicht bent.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:20

Haha, wat handige oplossing met je paard. Dank je wel, dat lijkt me een goede tip.. Ik ga het proberen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:40

Dat zou ik ookdoen. Samen met je moeder de hond uitlaten zodat ze inziet dat het vertrouwd is.
Succes in ieder geval, wel lastig hoor!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:37

Marchador schreef:
Dat zou ik ookdoen. Samen met je moeder de hond uitlaten zodat ze inziet dat het vertrouwd is.
Succes in ieder geval, wel lastig hoor!

Het is eigenlijk niet hetprobleem dat ze mn moeder niet vertrouwd, want als ik op school ben is het geen enkel problem. Het is meer dat ze het veel leuker vindt om met mij te gaan wandelen, omdat ik lekker gek met haar doe. Stokjes gooien, als ze even niet oplet me snel verstoppen ( Jaja, er verschuilt een klein kind in mij :P). Bij mn moeder is het wat saaier, die laat haar echt uit om het uitlaten. Maar ja, het kan niet altijd lol in het hondenleven zijn..