.Wij, hier in Zutphen, hebben een hondenbeleid. Hij is sinds 2010 aangepast en strenger geworden. Je moet alle poep van de honden opruimen en de honden mogen alleen los in losloop gebieden. Naar mijn mening zijn de losloopgebieden te klein en onveilig. Bijvoorbeeld dicht bij een drukke weg en het is gewoon een veld en dus niet echt een ''rondje'' op te lopen. Eigenlijk moet je dan een hond hebben die graag achter een balletje aanrent of met een andere hond spelen. Nou mijn hond houdt niet van balletjes en kan niet met elke hond goed overweg.
Wij hebben hier ook de IJssel stromen dus mooie uiterwaarden waar je uren kan wandelen
. Mooi niet dus, een wijk van Zutphen aan de andere kant van de IJssel heeft 2 mooie losloopgebieden. Maar aan de kant van de ''stad'' mogen de honden dus niet loslopen. Ik baal hier best wel van. Ik kan mijn hond niet meer ''ontspannen'' loslaten omdat ik moet uitkijken voor de politie
. Ik snap natuurlijk wel dat de poep moet worden opgeruimd en dat op bepaalde plekken de honden niet meer loslopen. Maar de losloopgebieden zijn best wel oneerlijk verdeeld, al zeg ik het zelf.Wat vinden jullie hier nou van? En hoe zit het met de honden bij jullie? OF ben ik nou een zeur? Ik gun mijn hond gewoon soms een lekker stukje wandelen
.
, maar losloopvrijheid) niet ontnemen. Dan riskeer ik die boete wel...
) de dichtsbijzijnde prullebak was niet echt in de buurt en het onhygienische poepplaatsje ook niet echt op de route. Wel hadden we een bos in de buurt waar wel lijn-plicht gold, maar waar niemand zich aan hield.
? Ik vind het niet erg om de poep op te ruimen, maar waarom zou ik het doen en alles er toch al mee vol licht?