3 Moederloze wilde konijnen gevonden.. tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moniiquee

3 Moederloze wilde konijnen gevonden.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 15:28

Gister was mijn vader de mesthoop aant verwijderen bij ons achter de schuur.. toen die wegliep met de kruiwagen zag die iets bewegen.
Later bleek dat het een konijntje was, wij terug naar de mesthoop en daar nog 2 konijntjes gevonden. Het nest was dus helemaal weg.. dus we hebben ze maar naar binnen in een hokje gedaan. Dierenarts gebeld deze zei dat we ze terug moesten plaatsen.. maar dit kon dus niet meer en ook was de voedster nergens meer te bekennen. Ze zijn ong. 2 weken, want ze hebben de oogjes nog niet open.
Nou we hebben dus melkpoeder gekocht en een drink pupet. Ook hebben we een warm nestje gemaakt.. en we voeden ze nu ong. 4 peer per dag. Gister ging het erg moeizaam, maar vandaag hebben ze al wat meer gedronken.Na het voeden proberen we ook het likken op het buikje na te doen, van de moeder.. om zo de darmen op gang te brengen, dit is nog erg lastig. Vandaag heeft er maar eentje wat gedaan..

Het verbaasd ons dat ze de nacht zijn doorgekomen, dus we doen er alles aan om ze in leven te houden. Maar als iemand nog tips heeft :)? Of soort gelijke situatie meegemaakt.. alles is welkom.We hebben hier ook totaal geen ervaring mee, dus we proberen het allemaal zo goed mogelijk te doen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:30

Zijn het wel konijntjes? Of zijn het jonge hazen?
Pb Nickeltje, Wammes of SecretLIN eens, die hebben allemaal ervaring met het opvoeden van jong springspul :)

Nickeltje

Re: 3 Moederloze wilde konijnen gevonden.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:44

Hazen hebben vanaf de geboorte de ogen open en zijn "helemaal af". Dus als ze echt nog de ogen dicht hebben is het wat waarschijnlijker dat je echt konijnen hebt.
Die zijn wat makkelijker dan hazen gelukkig.

De ogen gaan gemiddeld op dag 10 open, dus als ze open gaan kun je terug denken hoe oud ze waren toen je ze vond.

Wat voor melkpoeder heb je? Van welk merk? En hoe maak je het aan? Met welke verhouding met water?

Succes in elk geval en als je specifieke vragen hebt, hoor ik het wel.

SecretLIN

Re: 3 Moederloze wilde konijnen gevonden.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:45

ook ik kwam het topic net tegen, Nickeltje heeft je gelukkig al advies gegeven mocht je nog vragen hebben mag je mij ook altijd een berichtje sturen.

Heb je ook foto's van ze?