Mijn hond is al vanaf jongs af aan flink aan het blaffen. Ja, ik weet 't, gebrek aan opvoeding. Maar wat kunnen we er nu nog aan doen? Mijn ouders staan echt op 't punt om hem te verkopen, omdat ze er zo gek van worden. Hij blaft als er een auto langsrijdt, hij blaft als er iemand aanbelt, hij blaft om alles! Het is een Maltezer reu van 9 jaar oud.
Daarnaast jankt hij ook wanneer hij alleen thuis is. Overdag is hij normaal bij m'n vader op kantoor en 's avonds gewoon thuis, hij is dus bijna nooit alleen thuis. Maar wanneer dat niet anders kan, jankt hij de hele buurt bij elkaar. Is hier nog iets tegen te doen?
Je kan dr mee op curusu gaan als je toch al zegt dat het een gebrek aan opvoeding is. Jammer alleen dat het zover moet komen dat ze op het punt staan om hem al te verkopen. Je kan dr ookeen antiblafband om hangen maar dat zou ik alleen doen als ik dr wat aan gedaan zou hebben.
onze hond blaft ook vreselijk. er hoeft maar een vogel in de voortuin te landen... Het heeft niet alleen met de opvoeding te maken, maar vooral ook met de karakter van het beestje. De een blaft. De ander niet (minder). De ene keer blaft hij vaker dan de andere keer. Vooral als bijvoorbeeld mn vader niet thuis is wordt het erger. Hij wordt dan een soort van zenuwachtig.. Opzich gaat het al een stuk beter, maar we hebben nu wel een blafband voor als we niet thuis zijn. Hij heeft hier helemaal geen problemen mee en als we zeggen dat we weggaan gaat ie automatisch voor je zitten en laat ie dat ding om doen.. Het werkt natuurlijk met piepjes die telkens harder worden. Na de derde piep komt er een klein schokje. Dit is bij onze hond 1x gebeurd en daar is hij zo van geschrokken dat hij nu na de eerste blaf vaak al stil is.. Als er mensen zijn met een goede oplossing...ik lees dan ook nog even mee!