Kat aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 14:59

Vanochtend hadden we een afspraak in een ander dorp, waren lekker op tijd dus relax even het centrum doortuffen. De tweede auto voor mij stopte ineens en reed ergens omheen en scheurde er vandoor. Een gevalletje "laag testosteron" noemen we dat meestal maar. Maar toen de auto voor mij ook met een boogje doorreed, zag ik dat er een kat lag te bloeden en bewoog met zijn benen en staart. Meteen uitgestapt en toen ik zag dat er uit mond en oren bloed liep dacht ik dat hij/zij het niet zou halen.

Tijdens het oppakken even zo vastgehouden dat het bloed uit de mond kon weglopen want je hoorde hem gorgelen vanuit de longen. Hij was nog bij en voelde zijn hartslag/pols goed, dus hop een da zoeken. Niemand wilde helpen, mensen liepen gewoon door. Een mevrouw zei nog iets in de trant van "ik heb er niets mee te maken". Een vreemde vrouw die haar hondje uitliep was zo aardig in de auto te stappen en uit te leggen hoe we moesten rijden. Tijdens de rit zakte hij weg... geen pols meer en toen zijn staart dikker werd wist ik dat hij overleden was.

Hij was inderdaad helaas al overleden voordat we hem op de tafel bij de da legden. "Mooie kat", dacht ik nog, even aaien en toen zag ik ook dat al mijn kleren onder het bloed zaten. Inmiddels lekker in de wastrommel aan het schoonwassen.

Gelukkig was hij gechipt en binnen no time waren de eigenaren er. Ik was al weg en heb mijn gegevens op verzoek achter gelaten bij de da. Hij was nog maar twee jaar, jammer.

Een dier kun je altijd raken. Maar heb het fatsoen het dier weg te brengen als hij nog leeft of minimaal aan de kant te leggen als het al dood is. Ik snap dit echt niet, gelukkig stierf het beestje niet alleen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:03

;( Wat bestaan er toch zielig mensen op de wereld...
Grote klasse voor jou dat je hem meegenomen hebt! +:)+
Onze kat was ook aangereden, diegene is gewoon doorgereden...
Als ze dat niet hadden gedaan, had hij het wsl overleeft.

Echt grote klasse, jij hebt er iig wel iets aan gedaan! +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:09

Idd, een dier aanrijden kan gebeuren...triest maar het gebeurd. Maar idd heb dan het fatsoen om hem in de berm te leggen ofzo.

Heel goed van je dat je hem nog probeerde te redden. Wel erg triest dat hij is overleden...arm beestje. ;(

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:19

Onze kat is een tijdje terug ook aangereden, gelukkig heeft zij zichzelf naar huis weten te slepen.
Toen we haar 's middags vonden gelijk naar de da gegaan en gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen, ondanks dat de da zei dat ze het waarschijnlijk niet zou halen.

Tis maar goed dat mijn vriend niet heeft gezien wie het gedaan heeft, want dan had diegene wel een probleem gehad.
Tuurlijk kan het gebeuren dat je een dier aanrijd, maar daarom hoef je niet gewoon stom door te rijden.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:24

jeetje wat een eikels die mensen die doorijden. :(
sorry hoor, maar kan daar slecht tegen ben in staat om dan achter de auto aan te gaan en ze even flink in elkaar te meppen (even laten voelen wat het beestje ook voelt)

wel heel goed en lief van jou dat je naar de DA bent gegaan.
jammer dat die het niet heeft overleefd maar mischien wel beter. bloed uit de bek en oren is meestal einde verhaal.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:44

mijn kat is nu bijna twee weken geleden aangereden en moet op slag dood geweest zijn. ik ben die mensen eeuwig dankbaar dat ze gestopt zijn, bij het dichtstbijzijnde huis hebben aangebeld en dat die mensen de dierenambulance gebeld hebben.

mijn beestje was namelijk niet gechipt en als ze hem hadden laten liggen oid had ik hem nooit meer teruggevonden...

super dat jij dit beestje nog wel heb proberen te helpen.. helaas mocht het niet meer baten maar je hebt je best gedaan :(:)

heb echt een pesthekel aan mensen die een beestje aanrijden en doorrijden.. ook al kun je er niks aan doen. de eigenaren gaan op zoek naar het beestje..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:02

Wat naar voor sommigen van jullie dat jullie kat ook is aangereden. Ik baal er best van dat het beestje het niet overleefd heeft. Iedereen die gek van katten is weet hoe akelig zoiets is. Maar ja, als je dan ook nog voor dood wordt achter gelaten en er om je heen wordt gereden... om pissig van te worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:51

Brrrrr wat een verhaal... ik snap niet dat mensen gewoon doorrijden he... :n Fijn dat hij inderdaad niet alleen heeft hoeven sterven, erg sneu.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:52

Vreselijk die mensen die gewoon doorrijden, en de eigenaren maar zoeken naar het beestje.

Petje af voor jou gelukkig zijn er ook nog goeie mensen!
Wel heel sneu dat ie het niet heeft gehaald maar je hebt ales gedaan wat je kon, de eigenaren zijn je vast erg dankbaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:01

Bramasole schreef:
Ik baal er best van dat het beestje het niet overleefd heeft. Iedereen die gek van katten is weet hoe akelig zoiets is. Maar ja, als je dan ook nog voor dood wordt achter gelaten en er om je heen wordt gereden... om pissig van te worden.

Precies! ben het helemaal met je eens, Super dat je dit gedaan hebt voor poezel!

Iik heb hier in de omgeving ook al zoveel katten van de weg geplukt en in de berm gelegd, soms nog warm soms nog levend en dan inderdaad naar de DA (gelukkig woont ie dichtbij), echt om pissig van te worden!
Ik kan er ook zo giftig om worden als ze dan zeggen: geen betere kat dan een dooie kat en ik mik juist om m dood te rijden moet ie maar niet net voor me oversteken....echt.... _-:( :n

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:03

Jeetje.. :n

Heb je het kenteken van die auto nog kunnen achterhalen?

Ik vind het altijd zo ongelofelijk idioot dat mensen doorrijden.. :\

Ik vind het in ieder geval super dat jij wél gestopt bent. :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:44

Doorgereden ja? Bloedend op de weg? En de volgend OOK met een boogje eromheen?
Echt, ik zal ze niet allemaal over 1 kam scheren (jij TS bent het levende bewijs dat er ook nog goede mensen zijn) maar ik schaam me voor de mensheid, ik schaam me voor mijn eigen ras, en ik schaam me er soms voor om mens te zijn. Vooral met dit soort situaties. Ontzettend goed van je (en met alle respect, niet meer dan normaal) dat je hem opgeraapt hebt en nog iets voor hem wilde doen. Erg jammer dat de twee voor je, en vooral degene die hem aangereden heeft, doorrijdt.
Wat een hufter, zo iemand zal nooit een vriend, laat staan bekende van me worden.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:50

Mijn complimenten voor jou.

Bij ons zijn het meer konijnen en eenden die worden aangereden. Ook al zijn ze dood, ik leg ze dan in de berm. Je ziet toch in de achteruitkijkspiegel dat je iets geraakt hebt? Kleine moeite en respect voor het beestje om het aan de kant te leggen?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:56

Zoo, goed hoor van jou!

Jammer dat poezel het niet gered heeft :(
Maarjaa, goh wat heb je toch een akellige mensen op deze wereld rondlopen.
Totdat het om hun eigen dier gaat, dan hadden ze ook gewild dat iemand hielp !

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:38

chanouk schreef:
de eigenaren zijn je vast erg dankbaar.

Niets van ze gehoord ;)

Het ging allemaal zo vlug dat ik het kenteken niet heb gezien.

Ik zal volgende keer weer precies hetzelfde doen, voor zo'n katje is het natuurlijk triest. En eerlijk gezegd schaam ik mezelf soms ook voor hoe mensen met dieren omgaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:32

Misschien reageren die eigenaren nog wel hoor, het is nog zo vers allemaal.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:53

Bar he, als je zo'n beestje ziet liggen.
Ik weet nog een aantal jaar terug toen reed ik van de paarden naar huis. Het was donker en zag ineens als een vis op het droge iets spartelen en omhoog springen en vallen.
Van schrik reed ik zo dat het 'ding' tussen mijn wielen door ging en ik heb mijn auto aan de kant gezet.
Ik ben er naartoe gelopen en zag ook dat dit een kat was. Ik heb hem toen in de berm gelegd en ben gebleven tot de dierenambulance zou komen. Helaas was hij toen al overleden. Maar het is vreseiljk een dier zo te zien. Ik vind het nog veel erger dat je als bestuurder een kat aanrijd en niet het fatsoen hebt om terug te rijden of te stoppen.