Ik heb een half jaar in een vakantie woning gewoond tot ik een huis via de woningstichting kreeg, al vanaf het begin liep er om mijn huisje een aandoenlijk, zwart katje die niet te benaderen was.
Ze haalde mijn afval overhoop op zoek naar eten, dus toen de strenge winter kwam ben ik buiten eten gaan neerzetten.
Arm dier had een raar ontstoken ooglid, uiteindelijk kon ik haar benaderen en bleek ze harstikke lief!
Ik heb haar in huis gehaald en zag dat ze zwanger was.
Volgende dag met haar naar de dierenarts gegaan om dr oog en kijken of ze een chip had. Ik had al besloten dat mocht ze geen baasje hebben, ze bij mij mocht blijven.
Ze bleek inderdaad zwanger en geen chip te hebben, ook was op dat moment de actie van steriliseren en castreren bij de dierenarts. Samen met de dierenarts besloten dat het beste was om de jongen eruit te halen, dus diezelfde middag is ze geholpen en heb ik de dierenambulance op de hoogte gesteld dat ze bij mij zat.
Na 2 weken nog niks gehoord en dus is ze officieel van mij nu.
Ze heeft een maand in de bijkeuken geleefd, ze mocht wel eruit maar mijn 2 andere katten accepteerden haar nog niet en zelf kwam ze er ook niet uit.
Inmiddels woon ik alweer 3 weken in mijn nieuwe huis en tot een paar dagen geleden lag ze ook alleen op de stoelen bij de eettafel.
Ze blijkt ook een vlooienallergie te hebben, maar doordat ik ze wat vaker een pipetje in dr nek geef voelt ze zich nu veel beter en komt ze ook van dr stoel af om bij mij te komen knuffelen.
Haar ooglid zal nooit mooi worden omdat het nooit behandelt is, ze blijkt een jaartje of 5 te zijn en mist in haar onderkaak een grote hoektand en de rij kleine tandjes vooraan.
Ze mag van mij naar buiten maar zelf wil ze dit niet, ook ontwijkt ze alle contact met de andere katten (die haar inmiddels redelijk accepteren, het gebrom en geblaas is over) maar het is een schatje en ze mag bij mij oud worden.

Wel merk je echt dat ze heeft moeten zoeken naar eten en geen manieren heeft. Als je op de bank wat zit te eten dan wil ze dat snel weggraaien, mijn andere katten zouden dat niet in hun hoofd halen

Nou ben ik wel benieuwd hoe jullie aan je zwervertjes zijn gekomen en hoe ze nu zijn