Mijn poes heeft een bult onderhuids, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Mijn poes heeft een bult onderhuids, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:45

Hallo allemaal mij kleine poezenbeest witch genaamd heeft een bult in haar nek. Vorige week bij dierenarts geweest vanwege kale staart en kaal likken waarschijnlijk door vlooienallergie ze heeft een injectie op die plek gehad met prednison en heeft daar nu een onderhuidse bult redelijk hard nu. Ik ben al teruggeweest en de dierenarts maakt zich niet veel zorgen kan door de injectie komen nu 2 dagen later, zit die bult ernog en voel de chip apart maar lijkt of er iets hards inzit, weet ik niet zeker ze vind het nu ook niet zo leuk als ik voel eerder geen probleem weet niet of het pijn doet of dat ze gewoon vies word en zich wil wassen je kent dat wel. Ik maak me dus een beetje zorgen wie heeft dit ook meegemaakt?

Iris82

Re: Mijn poes heeft een bult onderhuids, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:51

Dat komt wel vaker voor. In het ergste geval zit het er nog weken. Het is echter niet iets waar je je druk over hoeft te maken want het gaat bijna altijd weer weg. T duurt alleen even.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:52

Ik hoop het echt heb het nog nooit eerder gemerkt.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:42

Ik ben net ook nog naar de dierenarts geweest. Mijn kat had ook een 'bultje'. Maar meer een opgezwollen gezicht aan ene kant.
Dierenarts heeft het opengeprikt en er kwam ether uit.

Kan het niet zoiets zijn? :)

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 02:16

Ik moest laatst een aantal dagen mijn paard antibiotica spuiten, helaas schrok hij bij de laatste keer van iets waardoor ik waarschijnlijk iets raakte. Op die plek onstond ook een bultje die na een week ongeveer weg trok.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 02:52

Mijn kat heeft dit ook gehad met zijn eerste enting. Kwam ook na een uur al een buil in zijn nek. Volgende dag terug gegaan met kitten (toen gaf hij pijn aan met aanraken) en heeft daarna een injectie prednisolon gehad. Daar moest het snel mee wegtrekken..
Niet dus. Na een week zat die buil er nog steeds, was alleen niet meer gevoelig oid.
Na 1.5 weken was hij eindelijk weg.

@missy: Bij mijn paard heb ik dat ook gehad, maar niet omdat er iets geraakt was oid.
Het kan nml ook zijn dat er een aantal keer op dezelfde plek is gespoten, en niet alles nog door het lichaam is opgenomen.
Bij haar kwam toen ook een harde bult onder haar borst. deze was na een paar dagen wel weer weg