Rust zacht lief vriendje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Rust zacht lief vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:38

Rust zacht Liefste Rex

08-03-'96 - 25-03-'10

Wij hebben vandaag afscheid moeten nemen van ons trouwste maatje, vriendje, steun en toeverlaat.
Hij heeft heel zijn leven bij ons mogen wonen, en bijna heel mijn leven is hij mijn steun en toeverlaat geweest. Mijn lieve vriendje was op en kan nu weer rennen over de eeuwige jachtvelden. Balletjes halen, takjes zoeken en eindeloos zwemmen in de sloot, rennen over het strand en poesjes zoeken.
Tot ons grote verdriet merkten wij dat Rex het laatste jaar toch echt wat achteruit ging, hij werd stijver en zijn conditie werd aanzienlijk minder. Hij wilde nog wel, maar het ging allemaal niet zo soepel meer. Desalniettemin konden we hem nog op een lagere versnelling een fijn leven bieden. Zo nu en dan nog spelen met hond vriendinnetje van familie. Zij was elke keer weer smoorverliefd op het oude baasje.

De laatste tijd werd Rex nog veel strammer en kreeg daar medicijnen voor. Deze sloegen niet heel erg aan. Uiteindelijk op een medicatie gekomen die het voor hem nog de moeite waard maakten. Echter begon hij de laatste weken tekenen van incontinentie te vertonen, tenminste, na 3 à 4 uur kon hij zijn plas gewoon niet meer ophouden als hij opstond. Erg lastig 's nachts en soms met school en werk, maar voor je vriendje regel je wel wat!
Maar nu was echt het moment aangebroken, naar ons inzien was het genoeg geweest voor Rex. We wilden niet dat zijn laatste stukje leven een hel zou worden en we hebben gisteren besloten hem te laten gaan. Vandaag is de dierenarts aan huis gekomen om hem in een veilige en vertrouwde omgeving te laten gaan. Hij is heel rustig en vredig ingeslapen in de woonkamer..
Het was een prachtige dag vandaag, maar het weer huilt op het moment met ons mee...

Rex heeft de respectabele leeftijd van 14 jaar mogen bereiken.

Lieve Rex, het is goed zo… Je geest was nog zo sterk, maar je lichaam was op…
We missen je nu al en zullen je nooit vergeten!
Je was mijn vriendje!

Wat foto's in willekeurige volgorde door wat jaren heen:

Zijn lieve koppie :)
Afbeelding

Afbeelding

Zwemmen en balletjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rollebollen in de sneeuw
Afbeelding

Op vakantie spelen met vreemde honden
Afbeelding

Meest recente foto: (foto van foto)
Afbeelding

Ook al geloof ik er niet in, ik vind het wel een mooie gedachte om te hebben bij je overleden dier:

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

xStephanie

Re: Rust zacht lief vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:14

Gecondoleerd!

Veel sterkte met het verlies van je grote vriend(L)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:59

Gecondoleerd! Heel veel sterkte :(:)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:05

wauw mooie hond hoor,en wat heb je het mooi geschreven. heel veel sterkte gewenst, het was een heel speciale hond dat blijkt uit je woorden :(:) liefs deess

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:06

Sterkte met het verlies van je bijzondere maatje :(:)

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:10

Sterkte met het verlies en gecondoleerd!
Het is een prachtige hond op de foto's, fijn dat hij zijn hele leven bij jullie heeft mogen zijn. Hij heeft zo te horen een prachtig leven gehad, nogmaals heel veel sterkte!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:27

Je ziet het moment aan komen, en dan nog is de klap onvoorstelbaar hard. Hij heeft een liefdevol leven gekend zoals ik opmaak uit je verhaal. Heel veel sterkte met het gemis van je grote vriend.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 16:14

Bedankt allemaal... :)

Het is zo lastig om de beslissing zelf te maken, het liefste zou je dat je maatje ongemerkt in zijn slaap sterft. Maar helaas werkt dat tegenwoordig bijna niet meer zo met dieren.

Ondanks dat hij altijd ontzettend rustig was in huis, heerst er toch een soort leegte. Hij schittert van afwezigheid en het is raar thuiskomen dat je geen staart meer hoort bonken (kwispelen) op de grond. En hem niet meer mee uit hoeft te nemen. 14 jaar gewoonten vallen in 1 keer weg.

Heb gisteren nog een plukje haar afgeknipt en ga nog wat foto's groot laten afdrukken.. :)

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:29

Ik zie dat je 19 bent en dus 5 was toen Rex in je leven kwam. Dat is een hele tijd, bijna je hele leven ... en dan doet zo'n afscheid verschrikkelijk pijn. Rex zal voor de rest van je leven in je hart blijven. Maar probeer je te troosten met de gedachte dat Rex bij jou zeer gelukkig is geweest, 14 mooie jaren heeft genoten. Ik denk dat Rex het ergste van zijn heengaan vindt jou te zien wenen en treuren om zijn heengaan. Wees dankbaar dat je zo'n lange tijd van hem hebt mogen genieten ...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:42

Gecondoleerd!

Maar het klinkt als een goede beslissing. Sterkte verder nog!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:59

heel veel sterkte met het verlies van je maatje
hij heeft een heerlijk leven bij jullie gehad jullie hebben het beste besloten en hem niet verder laten lijden
wat zal je hem enorm missen

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:25

Wat een prachtig leven heeft hij mogen hebben en een schitterende leeftijd heeft hij behaald! :j
Toch is het altijd te vroeg als je afscheid moet nemen... :(:)
Het hoort er helaas bij maar de herinneringen zullen altijd blijven voortbestaan, en op de foto's ziet hij er hel nieuwsgierig en vrolijk uit, sterkte met het verlies... :(:)