Katten luisteren niet buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Katten luisteren niet buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:23

Hey iedereen!
Ik heb gezocht in de zoekfunctie en er was maar ene topic over en het was toch niet precies hetzelfde probleem. :+

Ik heb 4 'wilde' katten die ik 'tam' heb gemaakt. Ze komen bij me liggen 's avonds en luisteren redelijk goed. :D
Ene luistert goed en komt altijd mooi terug naar binnen. De andere wilt niet naar buiten.

Maar die andere 2 zijn voor de 2 de keer naar buiten geglipt. De eerste keer kwamen ze na 2 dagen terug op het terras en hebben we ze binnengelokt. En nu zijn ze weer buiten geglipt en ze luisteren totaal niet!
Ik word er gek van! Ik roep, klop met het kattenblikje, grommel met de brokjesdoos. Niets gewoon!
(als ik dit binnen deed zouden ze als gekken naar me toe komen :D )

Dus is mijn vraag gewoon wat ik nog zou kunnen doen?

Hopelijk weten jullie iets! Zou alvast fijn zijn :D

Thirty

Re: Katten luisteren niet buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:14

Het zijn geen honden!

Aangezien het wilde katten zijn, gewoon afwachten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:16

Tja, het zijn katten... de een kun je goed leren te luisteren, de ander gewoonweg niet. Afwachten tot ze zelf binnenkomen denk ik.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:19

Zelfs mijn katten die sávonds binnen komen en overdag buiten zijn, luisteren buiten niet. Binnen ook niet overigens :D
Tenminste niet altijd.
Zoals hierboven al gezegd is, katten zijn geen honden.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:22

Dat is juiste het mooie aan katten. Die hebben hun eigen willetje en doen wat zij willen.
Je zult dus geduld moeten hebben ;)
Succes

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:35

Katten die binnen luisteren vind ik eigenlijk wel knap. Onze kat luistert namelijk gewoon binnen en buiten niet :P Als zij naar binnen wil, komt ze wel. Maar denk maar niet dat je haar zelf naar binnen kunt roepen :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:41

wat ik doe is spelen met een laserlampje binnen en buiten doet ze dat ook ik lok haar dan naar de transport mand met een longeerlijn eraan vanaf het balkon , ze springt de tuin in via de schuur. En ze is klein genoeg om helemaal in de mand te zitten als de snoepje helemaal aan het eind liggen, en dan haal ik de eerste meter heel snel op en trek haar zo naar boven. al heel vaak gelukt. maar ik lees dat je een tuin hebt, als ze laserlampjes leuk vinden kan je ze daar ook mee lokken in een andere tuin en snoepjes meenemen die ze heeel erg lekker vinden. succes

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:50

wellicht willen de katten wel helemaal niet altijd binnen zijn. zorg anders dat je tuin kattenproof is en gun ze lekker hun uurtjes buiten.

Mijn katten zitten hele dagen in de tuin hier en bij de buren (samen met de buren rondom afgezet zodat zowel hun als onze katten 2 tuinen ter beschikking hebben). Een van onze katten gaat direct na het eten ook weer naar buiten toe hoor!!!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:03

Bedankt voor de reacties iedereen!
Ja ik weet wel dat katten geen honden zijn haha :D
Katten zijn zo eigenwijs :')

Maar ik ben gewoon snel ongerust omdat we langs een grote baan wonen. En wij hebben al zolang katten en ze komen altijd als engeltjes terug thuis. :D
Laatst bijgewerkt door NessaX op 25-03-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:03

franka75 schreef:
wat ik doe is spelen met een laserlampje binnen en buiten doet ze dat ook ik lok haar dan naar de transport mand met een longeerlijn eraan vanaf het balkon , ze springt de tuin in via de schuur. En ze is klein genoeg om helemaal in de mand te zitten als de snoepje helemaal aan het eind liggen, en dan haal ik de eerste meter heel snel op en trek haar zo naar boven. al heel vaak gelukt. maar ik lees dat je een tuin hebt, als ze laserlampjes leuk vinden kan je ze daar ook mee lokken in een andere tuin en snoepjes meenemen die ze heeel erg lekker vinden. succes

Ga ik straks eens testen! :D ben benieuwd :D