Kat krabt aan salon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Kat krabt aan salon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:35

Ik heb dringend tips nodig! Mijn ouders hebben net een nieuwe lederen salon gekocht. Daarvoor stond er ook een lederen salon, maar die had houten leuningen en 'verfroemeld' leder, dus we zagen het niet als ze eraan krabte. De huidige salon heeft zeer strak leder en ook lederen leuningen, dus heel aanlokkelijk voor de poes om er haar nageltjes lekker aan te scherpen! En ookal krabt ze maar twee keer, de schade is echt héééél erg zichtbaar!! :oo
Wat kunnen wij hiertegen nu gaan doen ? De kat is inmiddels bijna 5 jaar, dus kunnen wij dit nog afleren? Ze loopt gewoon buiten en heeft binnen een krabpaal staan, dus verder kansen genoeg om haar nageltjes te scherpen.
Wie oh wie biedt de uitweg??
Nagels laten uittrekken of kat terug naar asiel dumpen zijn uiteraard geen optie ;)

sambagirl

Re: Kat krabt aan salon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:40

Is een salon een bankstel?
Zal lastig worden, want ze mocht het eerst wel dus.... weet dat beest veel.

Ze doet het niet als jullie thuis zijn neem ik aan, als je weggaat de bank met aluminiumfolie bedekken, dat vinden ze niet heel fijn (mijn katten dan) maakt raar eng geluid als ze aanraken

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:42

Ja sorry, salon is inderdaad een bankstel :)
Het is niet dat ze het vroeger wel mocht.. We zagen het gewoon nooit als ze het deed en door het gefroemelde leder zagen we het ook niet zou ze het gedaan hebben.
Dat zou inderdaad een goed idee zijn (ze houd absoluut niet van aluminiumfolie) maar jammer genoeg doet ze het gewoon als we erbij staan!

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:42

Bij de dierenwinkel of op internet kun je een spuitflesje kopen met spul erin wat katten echt niet fijn vinden (kom ff niet op de naam). Ik heb 5 katten en ze reageren er allemaal super op. Mijn bank blijft nu in ieder geval heel :P

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:57

Dus dat moet je dan op de bank spuiten? En ruik je het dan zelf niet ? :P

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:35

Hoi,

Nee je ruikt het zelf niet(met je neus erop misschien wel maar is geen onaangename geur voor jezelf) alleen de poezen vinden het echt verschrikkelijk. Bij die van mij deed ik het voor het krabben en het plassen op dekentjes....

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:36

en je spuit het indd op de bank,het is nevel dus het wordt ook niet echt nat ofzo

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:40

Ik heb iets gevonden in de aard van wat je denk ik bedoeld. Het heet Keep Off van Beaphar, ik heb het eens geprobeerd! Hopelijk werkt het bij onze poes nu ook :)

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:55

Heey, ja dat is het inderdaad!Bij mij werkte het super goed al zal de poes het eerst nog wel eens uit blijven proberen. Ik hoop dat het goedkomt veel succes!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:50

Jammer dat je die gaatjes van de kretsen op je salon niet kunt wegtoveren. Hier hetzelfde probleem. Lopen ze met 4 al spelend op de salon, die nagels er in. Nu leggen we altijd fleece dekens op de zetels, is wel niet erg leuk maarja... :)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:07

@ myssy_88 ik hoop het ook, bedankt voor je hulp althans! :)
@ NessaX ja dat hebben we ook nog gedacht, maar het is dat ze aan de leuningen (zijn heel breed en kan ze gemakkelijk opliggen/staan) ook krabt ... je zou heel je zetel moeten kunnen inpakken met fleece maar dan zie je van je zetel ook niets meer natuurlijk :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:33

die spray wel eerst even testen op een stukje leer wat je niet ziet anders heb je kans op vlekken :)
verder kun je nageltjes knippen en kort houden en catnipspray op de krabpaal doen zodat die aantrekkelijker wordt.

Katten afleren te krabben is niet te doen, het is een natuurlijke behoefte van ze om ergens te krabben voor onderhoud van hun nagels en territoriumafbakening.
Plantenspuit pakken als ze toch krabben helpt misschien wel maar je bent niet de hele dag thuis.

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:15

Bij mij maakt de spray iig geen vlekken op mijn leren bank ik vind het echt super spul...