Dit hadden we niet durven hopen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Dit hadden we niet durven hopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:22

Wat wij nou meegemaakt hebben, ik móet het gewoon even kwijt.

Sinds een dag of 4 hebben wij hier in de tuin een zwarte kat rondlopen. Hij is mager, en leek buikpijn te hebben. Hij liep een beetje stijfjes, en was schuw. Germ, wat een triest beestje was het om te zien, vooral omdat hij er nog zo jong uit ziet. Heel naar. Hij had een loodzwaar frettenblik open proberen te krijgen, en het rondgesleept. Terwijl dat blik dik 5 kilo weegt met inhoud.
Affijn, gisteren besloten we actie te ondernemen. We hebben wat mensen gemaild, of ze iemand kenden die zo'n zwarte kat had, of of iemand wist wat we het beste met de kat konden doen.
Vrijwel meteen belde een kennis terug op: haar zoon was al 3 weken lang zijn zwarte kat kwijt. Hij had de foto's gezien, maar wist het niet zeker. Als de kat er nog eens was, of we hem dan wilden bellen. Een paar uur later stond de desbetreffende jongen aan de deur. Hij vertelde dat zijn kat 16 jaar oud was, en heel dik toen hij wegliep. Hij was al 3 weken weg, en hij heeft overal gezocht, maar nergens gevonden. Maar goed, hij wist dus niet zeker of dit zijn kat was.

Vandaag, net, zagen we de kat in de tuin. We hebben geprobeert hem te vangen, maar dat lukte niet. Hij was te schuw, en liep weg toen we eraan kwamen. Weg kans. Maar, we zijn hem gevolgd, en hij kroop onder een struik. Totaal niet te benaderen, en blazen en grommen als we dichterbij kwamen. Maar, ineens bedachten we ons dat we het nummer van die jongen hadden. Die gebeld, en hij kwam eraan. Kat in de gaten gehouden zodat hij niet weg kon lopen, en gewacht. Minuten leken uren te duren, maar daar kwam de jongen aan.
Hij liep naar de kat toe, en jewel, de kat begon te miauwen. De jongen heeft hem uiteindelijk kunnen pakken, hij was wel bang, maar hij herkende overduidelijk de jongen. Heerlijk, dit haden we niet durven hopen! Het was zijn kat!

Voor alle mensen die katten kwijt zijn, houd moed! Na 3 weken is deze kat weer terug, beter nieuws hadden we niet op durven hopen!
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 24-03-10 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Re: Dit hadden we niet durven hopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:23

Wauw wat een prachtig verhaal! Wat goed ook van jullie om actie te ondernemen :j

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:27

Is echt super nieuws zeg. We zijn zelf vorig jaar een kat van mijn ouders kwijt geweest. Na 3 maanden stond ze opeens weer aan de deur :?.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:34

Echt supernieuws zeg, dit bericht geeft mij hoop :j !
Onze kat is namelijk sinds 18 feb vermist, ik heb al wel een aantal mails gehad dat hij bij ons in de buurt is gezien maar ik heb hem zelf helaas nog niet gezien en hoop ik gewoon elke morgen hem te zien zitten bij onze voordeur..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:40

heerlijk bericht, fijn dat de poes weer thuis is

wij hebben 2 poezen die al 12 en 11 jaar oud zijn(moeder en dochter) en sinds vorig jaar regelmatig op de tippel gaan
om de zoveel weken komen ze weer thuis maar toch vertrekken ze weer
ze zien er goed uit dus ik vermoed dat ze een ander adres hebben waar ze graag uithangen
toch blijft het appart om je poezen steeds te moeten missen nadat ze ruim 10 jaar hier altijd gewoond hebben

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:15

Wat een bijzonder verhaal! Leuke happy end :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:18

aah, die jongen zal ook wel blij zijn geweest?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:22

Wow, wat fijn zeg voor zowel de jongen als de kat. Wat zullen die blij zijn dat ze elkaar weer gevonden hebben. Woonde die jongen ver weg?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 08:21

Bedankt voor de leuke reacties!

De jongen was ontzettend blij met zijn kat. Hij heeft echt 3 weken overal lopen zoeken. Ondertussen is het trouwens bijna 4 weken hoorde ik gisteravond. En nergens kunnen vinden.

En het gekke is inderdaad, die jongen woont 2 straten verder op. Maar die kat is nooit buiten geweest, en is op een gegeven moment uit de voordeur gewandeld. Een buurman zag dat de voordeur openstond, en deed de voordeur dicht. Toen kon die kat niet meer naar binnen, en is in paniek geraakt.

En dus op de een of andere manier hier terecht gekomen. Waarschijnlijk omat wij het frettenvoer buiten in een blik hebben staan.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:32

wat een goed berichtje zeg.

ik moet er niet aan denken om zo lang mijn kat kwijt te zijn..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:01

wat een fijn verhaal ! Ik ben blij dat jullie die jongen gevonden hebben, en dat hij zijn kat terug heeft.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:04

Wat een fijn verhaal! Echt een happy end :-)

Ik werk op de dierenambulance en daar hebben we zelfs wel dieren 6 jaar na vermissing met hun baasje kunnen herenigen! Dus het kan wel.

Goed van jullie dat jullie rondgevraagd hebben, anders was het waarschijnlijk niet zo goed afgelopen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:27

wat goed zeg,

wij zijn ook een keer een kat kwijt geraakt,
4 dagen later ging ik echt echt zoeken met briefjes etc.
en toen kwamen de overbuuren (onzde tuinen grensden) dat er een kat in de tuin lag , ze waren net terug van vakantie en vonden hem dus.

wat er was gebeurd was:
hij was gevallen van het tuinhek en had zijn pootje gebroken.
pfoe als die vrouw hem neit had gevonden had hij waarschijnlijk verhongerd zijn.