Hondje ietswat flets en dunne ontlasting.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Hondje ietswat flets en dunne ontlasting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 09:32

Ik ben de dogsitter voor mijn oom en zijn verloofde :D Zij zijn op vakantie en ik verzorg hun 3 hondjes.

Nou viel mij vanmorgen op dat een van de hondjes ( een Yorkie van 1,5 ) wat flets is en aan de dunne is. Er zit geen bloed bij de ontlasting, maar ze heeft er wel last van zo te zien. Ze eet wel, maar het gaat niet van harte.

Nou heeft mijn oom al gezegd dat dunne ontlasting niet langer dan 24 uur mag aanhouden en dat gekookte pompoen helpt om de darmen te kalmeren, maar heeft iemand enig idee wat ik er eventueel nog meer aan kan doen?

Als ze er morgen nog last van heeft ga ik uiteraard naar de dierenarts, maar wie weet heeft iemand dé tip om haar wat beter te laten voelen. :)

Anoniem

Re: Hondje ietswat flets en dunne ontlasting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:40

Wat eet het hondje?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:44

Indien bij ons de honden niet lekker zijn krijgen ze gekookte kip met rijst. Dit is licht verteerbaar en kan zo de darmen en de maag wat op rust brengen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:53

Brokjes van Hills, gemengd met brokjes van royal canin.

Ik kan haar vanavond wel wat gekookte kipfilet geven en wat rijst voor haar koken, vind ze waarschijnlijk nog lekkerder dan haar gewone voer :P :)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:26

joyce83 schreef:
Indien bij ons de honden niet lekker zijn krijgen ze gekookte kip met rijst. Dit is licht verteerbaar en kan zo de darmen en de maag wat op rust brengen.

Ja dat gaven wij onze honden vroeger bij deze klachten ook altijd. Werkte erg goed.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:37

Inmiddels is ze weer helemaal opgeknapt! :D Ik heb haar kip en rijst gegeven en ze is weer helemaal boven jan! :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:41

Ooh gelukkig maar! :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:43

Gisteren had ze zichzelf nog helemaal onder gescheten aan de achterkant ( yorkie met lang haar ) moest het arme beest nog in bad ook!! :(:) Maar ze had gewoon weer vaste keutels vandaag, dus dan is er verder geen reden tot onbezorgd blijven :)

Ze eet ook weer normaal en speelt als een dolle.. Misschien mist ze haar baas gewoon een beetje, dus ik kroel maar extra met haar :(:)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:45

Nou daar kunnen ze inderdaad ook nog op reageren. Wel fijn dat het weer beter gaat. Ik vind het altijd zo sneu voor die beestjes.