Probleempje met fret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aira2005

Probleempje met fret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:55

Hallo allemaal!

Wij hebben een probleem, wij hebben 3 fretten waarvan 1 die niet helemaal goed loopt, zijn kom is te groot waardoor hij ze achterbenen niet goed kan gebruiken hij hupt en sleept er meer mee dan dat hij loopt. Ze mogen bij ons altijd op het balkon maar de ondergrond is van steen, hij haalde na een tijdje dus zijn pootjes open (hij heeft ook minder gevoel in de pootjes) maar daar hadden we al oplossing voor gevonden, we deden pleisters om zijn pootjes. Maar nu hebben we een volgend probleem sinds kort, hij gaat nu dus ook met zijn buik over de grond slepen waardoor de zijn (piemel en beetje daarom heen kapot schuurt) Maar hier weten we eigenlijk geen oplossing voor, maar hij is juist de fret die het liefst naar buiten gaat, dus dat willen we eigenlijk niet afnemen. We hebben al vanalles geprobeerd, verband om ze lijf, sok om zijn lijf, maar niks helpt alles schuift hij af.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen! Ik hoor graag ideeen!

Pluttersput

Re: Probleempje met fret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:22

Een oud stuk vloerbedekking neerleggen als hij naar buiten mag? Of anders oude dekens op de bodem leggen zodat hij zich in elk geval niet kapot loopt?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:56

Of een stuk vinyl kopen. Vinyl van slechts 1 meter breed kost niet zoveel. Het hoeft immers geen topkwaliteit te zijn. Sommige winkels hebben dat ook nog wel als coupon.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 09:22

Dat zijn natuurlijk ook goede ideeen!! Ik was alleen maar bezig met de fret! Bedankt voor jullie reacties!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:53

En heb je al wat van deze tips geprobeerd?
Heeft het geholpen?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:25

Laika schreef:
En heb je al wat van deze tips geprobeerd?
Heeft het geholpen?

Hoi!

Nee nog niet geprobeerd, we willen wel lakens op het balkon leggen maar dan wanneer het wat mooier weer word, anders blijf je bezig ;) Wat we wel hebben gedaan is gewoon een stukje tape bij zijn ding zeg maar, zodat dat beschermd word en dat gaat nu gelukkig nog goed.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:02

Ahhhh zijn piepje vastgeplakt? :oo
Persoonlijk zou ik gewoon voor een stuk vinyl gaan, kun je gewoon laten liggen als het regent ;)
Even de mop erover en het is schoon en droog :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:11

Een stuk plakband erover? Dat vind ik vrij naar. Ik bedoel, als hij dan moet plassen? Kan dat dan nog?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:12

idd een deken erover leggen, dat zal hij een stuk fijner vinden :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:14

Ik zou niets op je fret plakken. Dan maar binnen houden met slecht weer en wat neerleggen als het goed weer is.