Pup net aangevallen wat nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Pup net aangevallen wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 01:23

Mijn pup is net aangevallen door een herder maar de eigenaar heeft een verkeerd adres opgegeven.
Toch wil ik aangifte doen zodat deze hond voortaan aan de lijn gaat en een muilkorf aankrijgt. Ook mag hij alle kosten betalen die ik al gemaakt heb en nog ga maken met DA bezoekjes.
Meerdere mensen kennen de hond en eigenaar wel maar niemand weet waar hij woont.
Ben al de buurt rond geweest maar om 23.00 zijn er een hoop mensen naar bed.
Het voorval is om 21.24 gebeurt. Rond 21.34 de politie gebeld maar die kon er geen melding van maken, ik moest aangifte doen maar ik moest wel snel zijn want het politie bureau ging zo sluiten. Maar even verteld dat ik eerst naar de DA ging en morgen aangifte ga doen. Even sterkte wensen met de pup zat er niet in :(
Wat is nu wijsheid?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:25

Morgen aangifte doen bij de politie. Daarna verder zoeken naar de eigenaar met herder. En natuurlijk ook eerst naar de DA.

Hoe is het nu met je pup? Heeft de pup ook wonden etc?

NessaX

Re: Pup net aangevallen wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:27

Hoe is het met je pup?
Heeft iemand dit zien gebeuren?

Ja zou morgen toch even rondkijken in de buurt, een herder valt toch op normaal? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:27

Morgen ochtend nog een keer rondvragen in de buurt, je ogen open houden, eventueel bij de DA vragen of zij een adres hebben. http://www.detelefoongids.nl naam en woonplaats invoeren. http://www.wieowie.nl naam en achternaam invoeren. Op hyves facebook en myspace zoeken (ben ik persoonlijk vrij goed in, pm maar als k moet helpen). Bel naar de plaatselijke hondenschool, wie weet hebben ze daar wel rondgelopen en hebben die een adres.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:29

jeetje wat ontzettend naar voor jou en je pup ga zeker aangifte doen en laat je niet afschepen, ga anders nog eens. Ik hoop dat ze hem vinden.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 01:31

Pup is helemaal gechecked en op foto gezet maar er is niks te zien. Gelukkig.
Ze ademt wel snel maar denk dat haar longetjes flink gekneusd zijn. Ze heeft een pijnstiller en een spuit met traumeel gehad.
Ze is niet lang gebeten want onze labrador heeft weer de hond aangevallen zodat die de pup losliet en weer met de labrador ging vechten.
(ik had net heel het verhaal getyped maar ging iets fout)
Dank jullie wel. Dat ga ik doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:36

Denk jij dat haar longen gekneusd zijn of zei de DA dat?

Ik denk dat er meer dingen duidelijk moeten zijn om je echt advies te geven zoals:

Liepen jullie in een losloop gebied ofniet?
welke honden waren er aangelijnt en welke niet?

Niet vergeten dat de herder ook verwondingen kan hebben door jou labrador, die zul jij dan ook moeten betalen. Als jou honden los liepen in een vastloop gebied dan kun je al helemaal niets beginnen tegen de eigenaar van de herder.

Ik zou mij meer zorgen maken of dit niet het karakter van je pup negatief gaat veranderen. Zoals agressie tegen andere honden of juist hele erge angst of nog het ergste van alles omdat je er weinig aan kan doen: agressie uit angst...

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 01:41

Onze honden liepen aan de lijn en zijn hond los.
Hij had zijn hond niet onder appel en mijn lab heeft zich verdedigt en werd als eerste aangevallen toen de pup en toen heeft de lab de pup gered en heeft mijn vrouw de hond van onze lab afgetrokken.
Wij staan dus flink in ons recht en hoe de pup gaat ontwikkelen dat is nu even niet aan de hand eerst maar zien dat ze beter wordt.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 01:43

Niemand heeft het gezien, heb wel al 2 mensen gesproken die het gehoord hebben.
Pup heeft geen wonden ademt alleen snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:20

Dan sta je idd in je recht. Maar er is wel een grote kans dat jij de DA kosten van de herder moet betalen ( als die uberhaupt verwondingen heeft).

Maar hoe weet jij dan dat je pup gekneusde longen heeft?

maak morgen zeker een melding bij de politie want honden die pups aanvallen zijn niet normaal ( zelf mijn hond die vals is valt geen pups aan en dat wil heel wat zeggen).

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:31

Breezy302 dat is niet helemaal waar, aangezien zijn honden aan de riem zaten en de herder los liep.
Ik heb helaas het zelfde gehad mijn hond zat aan de riem en werd aangevallen door een andere hond die los liep
mijn hond had een paar wondjes maar de andere hond nog meer.
Zei begon ook moeilijk te doen, maar uiteindelijk heeft zei de rekeningen betaald.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:23

breezy302 schreef:
Dan sta je idd in je recht. Maar er is wel een grote kans dat jij de DA kosten van de herder moet betalen ( als die uberhaupt verwondingen heeft).

Maar hoe weet jij dan dat je pup gekneusde longen heeft?

maak morgen zeker een melding bij de politie want honden die pups aanvallen zijn niet normaal ( zelf mijn hond die vals is valt geen pups aan en dat wil heel wat zeggen).

Dat is echt onzin, dat honden niet normaal zijn die pups aanvallen. sommige pups kunnen nogal dominant overkomen waardoor ze al gauw terrecht gewezen worden door oudere honden. Dat ziet er nogal brutaal uit vaak maar valt wel mee.
Aangezien de pup geen verwondingen (uitwendig) heeft zal dit ook hebben meegevallen (niet dat dat minder erg is) want een pup die echt wordt gebeten ziet er heel anders uit.
Een herder is ook in staat die in één keer dood te bijten.
Vooral pups vanaf zo'n 3 a 4 maand kunnen al behoorlijk dominant overkomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:26

er is wel een verschil of een volwassen hond een pup even op zijn plaats zet of daadwerkelijk grijpt.
Een hond die een pup grijpt spoort niet.....

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:32

jeetje... dat is nog al wat. Heeft de pup grote wonden?
Succes bij de politie.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:39

Als er wordt gelezen, is de Labrador eerst aangevallen en daarna heeft de herder de pup aangevallen. Frustratie is niet alleen op de pup geuit, maar ook op de labrador. Ik denk dat je nog van geluk mag spreken, een beetje herder kan je pup lelijk verwonden. Er zijn geen wondjes, toch goed dat je even langs de DA gaat voor een check.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:50

Hoe gaat het nu met je pup en de andere hond?

Loopt die man vaker met zn herder bij jullie in de buurt?
Misschien kan je hem volgen waar hij heen gaat, dan weet je gelijk waar hij echt woont.

ik wens je veel sterkte :(:)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:54

Wat erg, en wat asociaal dat iemand dan een vals adres opgeeft :n

'Gekneusde longen' is niet echt een medische term :o
Misschien kan je, als het niet beter wordt, even terug gaan en laten checken of het diafragma (middenrif) niet gescheurd is.....dit is redelijk veel voorkomend en moet gerepareerd worden.

Dit omdat darmen (soms zelfs ook maag,milt en lever) door het gat in de borstholte komen en ervoor zorgen dat de longen niet meer volledig kunnen uitzetten, dit zorgt dus voor benauwdheid.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 14:08

Pup is gelukkig ok. Gaat wel lang duren maar er zit verbetering in. En wonder boven wonder heeft onze labrador helemaal niks.
Ik had gekneusde ribben moeten zeggen vandaar het korte ademen maar in diepe rust ademt ze beter.
Voor de rest is lichamelijk alles heel. Morgenavond ga ik weer naar de DA. Ze heeft vanmorgen weer een traumeel spuit gehad en we hebben traumeel pilletjes die ze 2 maal per dag moet nemen. Dan mag ik haar nog metacam geven vooral 's avonds zodat ze de nacht "pijnloos" door komt.
Dit is geen dominant pupje maar een klein beesje van maar 8 weken jong. We hadden haar net 24 uur.
Ik weet dat ik in mijn recht sta en zal ervoor zorgen dat meneer zijn verantwoording neemt.
Deze herder heeft jammer genoeg echt een kronkel in de kop want er was geen aanleiding voor de aanval.
Dat de pup niet verder door gebeten is is te danken aan onze geweldige labrador. Is ook mooi om te zien hoe de band van die 2 nu nog sterker is.
Afbeelding
Ben net bij de politie geweest en er is een melding van gemaakt meer kunnen ze niet doen.
Als ik weet wie de eigenaar is dan wordt het een civiele zaak. Gelukkig heb ik getuigen en nu wetende dat het wel goed komt met ons Doortje heb ik er nog meer vertrouwen in.
Als ze weer beter is gaan we veel leuke honden opzoeken en dan maar hopen dat we het trauma een beetje goed krijgen. Ze heeft alweer een andere hond ontmoet maar na enige onzekerheid ging het goed.
En Humpy ik ben een vrouw ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:11

oh..zo sneu als een pupsel wordt aangevallen door een volwassen hond...sterkte ermee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:15

Ik hoop maar dat je pup geen levens lang trauma heeft opgelopen.Onze hond [X Groenendaeler] werd als pup ook paar keer aangevallen en gebeten door grote honden.Ze ontwikkelde en agressie naar veel honden,gelukkig niet álle honden.Maar ik lijnde haar altijd aan als ik in de verte een hond zag aankomen.
Een civiele zaak is niet makkelijk te winnen,ondanks getuigen.Het rechtsysteem in nederland is erg krom!
Veel succes met je honden en hoop dat je een eventuele zaak wint!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:24

Jeetje wat een sneu verhaal! Hoop dat de pup er snel bovenop komt en dat je de eigenaar kunt vinden!

Even offtopic: wat voor hondje is het? Hij/zij lijkt namelijk erg op die van mij! ;)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 14:28

Dank je, we zullen zien.
Ik hoop ook dat ze niet een te grote knauw gekregen heeft.
Het is ook wat. Koop je een pup die zeer goed gesocialeerd is en met verschillende honden is opgegroeid en nu zou dat in een paar seconden verneukt worden door iemand die niet zijn hond aan de lijn houdt. Daar kan ik me nou zo boos om maken.
Maar we geven niet op.
Doortje gaat door hoor... :D
Ben al blij dat ze een beetje speelt en wat helderder uit haar ogen kijkt.
Ik voelde me ook zo machteloos zoals ze in mijn armen lag. Ook vannacht na een plasje doen (ze is al zindelijk en geeft goed aan als ze iets moet) had ze het weer moeilijk. Toen heb ik haar op mijn borst gelegd en reiki gegeven. Was wel mooi om te voelen hoe ze tot rust kwam en beter ging ademen.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 14:31

Utopiaatje schreef:
Jeetje wat een sneu verhaal! Hoop dat de pup er snel bovenop komt en dat je de eigenaar kunt vinden!

Even offtopic: wat voor hondje is het? Hij/zij lijkt namelijk erg op die van mij! ;)

Het is een pincher x poedel kruising :D en die van jou?

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:34

Oh, da's toch weer heel wat anders haha. die van mij is een kruising labrador x australian shepherd. Maar de vacht, oortjes en ook de kleuren zijn hetzelfde!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:34

Nou, gelukkig heeft de puppy het goed bij jullie zo te horen^^

Denk dat die herder gewoon verkloot is door die man, kan het beestje ook niks aan doen.

Mochten jullie toch nog problemen krijgen (hoop van niet) met het beestje, dan mogen jullie me pb-en. Ik ben hondentrainster en richt me vooral op stress verminderen en het maken van goeie associaties.

Heel veel plezier met de kleine hummel^^