Welke vacht heeft een Maltezer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Welke vacht heeft een Maltezer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:20

Hallo.
Wij hebben maltezer's thuis (kortgeknipt)
En morgen moet er eentje mee naar school.
Ik moet aanwijzen met welke kammen ik zo'n hond moet gaan kammen.
Maar ik moet eerst weten wat voor een vacht hij heeft, dan kan ik bepalen welke kammen ik moet gebruiken.
En voor morgen nog:P
Ben ondertussen ook even aan het neuzen op internet maar kan het zo snel niet vinden.
Zelf had ik wel iets gelezen van dekhaar met geen of weinig onderwol.
Maar dan is het toch niet zo zacht lijkt mij?

Groetjes Sanne

Pluttersput

Re: Welke vacht heeft een Maltezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:28

Dekhaar met weinig onderwol zegt volgens mij niet zoveel over het zachte ;)
Dat gaat erom, als je bijvoorbeeld naar een hond met een plukvacht kijkt. Als je die plukt, trek je de dekharen eraf, en blijft de ondervacht over, die dan weer doorgroeit, en zo blijf je bezig.

Volgens jou bevindingen zou dat bij een maltheser niet zo zijn, en heeft die gewoon alleen de bovenliggende vacht, en geen ondervacht.

Tenminste, ik denk dat het zoiets is :)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:34

Van de site van de rasvereniging gehaald:

"VACHT
Haar: Dicht, glimmend, glanzend zwaar vallend en van een zijdeachtige structuur.. Zeer lang over het gehele lichaam en recht over zijn gehele lengte zonder sporen van golven of krullen. Op de romp zou het langer moeten zijn dan op de schofthoogte en zwaar terug vallend naar de grond, als een cape die dicht aan de romp zit. Zonder openingen in de vorm van bosjes, vlokken en pluis.Bosjes, vlokken en pluis zijn acceptabel aan de voorkant, van de elleboog tot de voet en aan de achterhand van de knie tot de voet. Er is geen ondervacht. Op het hoofd is de vacht zeer lang, net zo als op de voorsnuit/voorgezicht waar het zich vermengt met de baard, ook op de schedel, waar het valt en zich uiteindelijk vermengd met de beharing die de oren bedekken. Aan de staart valt het terug één kant van het lichaam, zodat het op de flank en op de dij zo'n lengte is dat het tot de hak reikt.
Kleur: Puur wit; en een bleekivoor tint is toegestaan. Aftekeningen/sporen van licht of bleek oranje schaduw/schakeringen worden getolereerd, maar zijn niet wenselijk en vormen een onvolmaaktheid"

http://www.maltezervereniging.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=15&Itemid=33

Dus voor meer info zou ik gewoon daar even neuzen. Succes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:52

Nickeltje

Re: Welke vacht heeft een Maltezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:03

Aangezien dit een huiswerktopic is, en die niet zijn toegestaan tenzij je kan laten zien dat je zelf al uitgebreid onderzoek hebt gedaan, gaat deze op slot.