Hond eet kattenpoep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hond eet kattenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:40

Hoi,

ik maak me een heel klein beetje zorgen over mijn hond...

De laatste drie dagen is hij flink aan de diarree, nu weet ik wel waarom! Als we bij hem zijn doet hij niets, heb het fototoestel op filmen gezet en rara, ontdekt dat meneer flink de 'snoepjes' uit de kattenbak haalt en oppeuzelt!

Zowel hij als de katten krijgen nu een kruid dat de uitwerpselen zo onsmakelijk maakt dat hij het uiteindelijk niet meer zal eten, maar blijkbaar krijgt hij iets te kort in zijn eten?

Hij krijgt Royal Canin selection croc, regelmatig een bullepeez, varkensoor, stuk vlees, mergpijp etc.

Wat kan hij tekortkomen?

Macs

Re: Hond eet kattenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:42

Hmm geen idee, Denk niet dat ie iets tekort komt, maar het gewoon voor de 'lekker' doet? :+
mijn hond eet ook alle soorten en maten stront hhahaha. (We zijn bezig het af te leren hoor)
Maar ja, die lust zelfs sambal wat we op de hoek van de kast hadden gesmeerd zodat ze niet meer daaraan zou kauwen. Maargoed. := rare hond. :=

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:46

wij hebben 4 honden en 3 katten en onze oudste hond is 16
alle andere honden hebben van de oudste 1 ding overgenomen: uit de kattenbak eten! erg onsmakelijk idee maar er schijnt iets in te zitten ofzo :D
maargoed we hebben het proberen af te leren maar de oudste lukt gewoon niet en de rest automatisch ook niet bij ons krijgen ze gelukkig geen diarree
ik heb ook gehoord dat het minder/ophoud als je hem eierkoek geeft!
geen idee of het werkt hoor :o

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:47

eiwit te kort suc6

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:48

Onze herder doet het ook. Als die maar even de kans krijgt, hengelt ze die hele bak om en zit ze er met haar kop in.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:49

misschien vinden ze het gewoon lekker, er zijn veel honden die kattenpoep eten als ze de kans krijgen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:52

Proberen of je de bak zo neer kan zetten dat de hond er niet bij kan!
Ik weet niet watvoor bak jullie hebben, maar wij hebben zo'n "overdekte" bak, en de ingang daarvan staat zo dat de hond er niet al te makkelijk bij kan.
Anders zou ze het ook pakken, volgens mij puur omdat ze het "lekker" vind.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:54

iedere dag een stuk eierkoek geven, dat helpt vaak.. de ammoniak doet het hem ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:56

Dat is toch echt wel ranzig of niet :+ Vooral toen ik hem betrapte, en hij kwam vergeving vragen door middel van mijn gezicht af te likken... IEUWL :D

Ik wil het hem toch graag afleren, de diarree die hij ervan krijgt loopt er niet uit, maar SPUIT eruit!

Mijn katten hebben een overdekte kattenbak en die stonden naar de muur gedraaid, normaal als er iets verschuift is hij de 1ste om de benen te nemen, maar blijkbaar is 'de goesting' te groot :')

Nu gaan de katten in de keuken als we niet thuis zijn, met gevolg dat we daarstraks een halve keuken hebben moeten uitbreken omdat de jongste kater een piepklein gaatje in de inbouwkasten had gevonden en niet meer terugkon :+ Dus ja, ik wil het probleem echt wel van de baan, heb geen zin om mijn keuken (die ik morgen terug kan renoveren :+ ) elke week te moeten uitbreken en terug op moet knappen :D

Die eierkoek, is dat zo'n koek met van dat wit spul tussen? (Ben Belg en ik ken het eigelijk niet?)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:01

Nee niet met wit spul.. Maar zou niet weten of het in Belgenland te koop is. :o

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:01

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:02

Die verkochten ze hier vroeger toen ik nog kleintjes was :D Maar dat was met wit spul tussen en je had ze ook met wit spul tussen en en chocolade rond.

Verkopen ze het bij C1000? Woon niet zo heel ver van Hulst, dus daar kan nog prima eens voor over en weer gereden worden!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:09

ja daar hebben ze ze! Ik ken ze niet met wit spul ertussen maar lijkt me ook lekker ;) alleen niet voor de hond haha

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:11

Onze 3 honden eten ook smakelijk uit de kattenbak, en zien er dan ook echt geen problemen in, als we het zien en we roepen ze terug weten ze ook wel dat ze fout zijn, en dan komen ze bij je om aandacht te vragen....Bah bah!! Dan weet je al hoe laat het is... }:0 }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:34

Kattenbak, daar ben jij de baas over dus kan je wel afleren heb ik ook gedaan met mijn hond.
Op straat wordt het wat lastiger moet je ogen van voren en van achteren hebben. Ik heb geen tips daarvoor, ja de bekende, eierkoeken en ananas maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:41

Die van mij deed het ook toen ze jong was en die hebben we een x heel erg laten schrikken toen ze met haar kop in de overdekte bak zat.
Toen stootte ze haar kop en tilde heel de bovenkant op.Zo geschrokken dat ze het nooit meer gedaan heeft.
Kattenbak heb ik niet meer,gelukkig.Maar nu eet ze vol op paardenpoep,liefst die vieze van kleine veulentjes!
Maar dat vind ik een stuk minder smerig dus ik laat haar maar.
Voor eierkoeken doen ze hier allemaal (honden + katten) een moord!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:43

Eierkoeken geven is alleen als je hond zijn eigen poep op eet, dan komen ze iets te kort.
Kattenpoep vinden ze gewoon lekker, net als paardenpoep....
Mijn jack russel flikt het ook als wij er niet bij zijn, hij weet verdomd goed dat het niet mag!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:46

ik heb er ook ervaring mee dat het helpt bij het eten van katten poep.. proberen kan geen kwaad haha tis niet zo duur en niet schadelijk ;)

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:33

vevelende gewoonte.. je hebt ook van die kattebakken, met een 'sluis' waar de katten doorheen kunnen en de hond niet. misschien is dat wat?
edit: ligt eraan om wat voor een hond het gaat.. een chihuahua oid kan daar wel doorheen natuurlijk, een lab oid niet.