Nog meer van Happy Home?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Nog meer van Happy Home?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 20:12

Hallo :wave: :)

Ik was wel benieuwd wie er hier nog meer knuffel/opvang-gezin is van Happy Home..
Wij zijn het nu iets meer als een half jaar. En hebben 3 nestjes gehad. Nu hebben we 4 border collies. Erg leuk, maar super druk :+
Voor de andere:
Happy Home is een stichting die honden tot 1 jaar opvangen, voor mensen die bijv. een nestje hebben, en er geen tijd voor hebben. Happy Home heeft door heel het land knuffel-gezinnen (nodig) die deze pups opvangen tot er een nieuw baasje is gevonden.
Voor meer informatie, en de pups kijk op www.happyhome.punt.nl

Groetjes :evaw:

edit : link verandert

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:55

Citaat:
Happy Home is een stichting die honden tot 1 jaar opvangen, voor mensen die bijv. een nestje hebben, en er geen tijd voor hebben

Een goed initatief, maar echt belachelijk dat het nodig is. En dat mensen die het vertikken hun hond te castreren, zo nog steeds hun verantwoordelijkheid niet hoeven te nemen.
Word er daarna ook iets gedaan om herhaling te voorkomen?

Edit;
Een kijkje op de site zegt me dat het een soort verijdeld asiel is, maar dan bij gezinnen thuis. Die gezinnen krijgen geen vergoeding, maar Happy Home ontvangt wel (behoorlijke) bemiddelingsbijdrage en donaties?
En een hond die niet 'sociaal' is, kan worden teruggestuurd naar de eigenaar. Lijkt me niet logisch, aangezien eigenaar de hond niet opvangen kan en zo het probleem ook niet word opgelost.
Vind de site niet meteen profi overkomen, dus ik zet er maar wat vraagtekens bij.

Cyn_

Re: Nog meer van Happy Home?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:07

de ts heeft er zelf geloof ik wel betere ervaring mee. :)
Gelukkig bestaan er van deze organisaties...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 11:04

Dankje Cyn :)
Ik ben idd opzoek naar mensen die ook knuffelgezin zijn, of misschien wel een hondje bij Happy Home hebben gekocht. Niet naar iemand die zo'n stichting niksm vind, en mijn topic komt verpesten ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:14

Moderatoropmerking:
Bokt is een discussieforum. Zowel positieve als negatieve reacties kunnen geplaatst worden, daar is het een discussieforum voor. Maar hou het netjes :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:31

Aan de moderator-opmerking te zien, is mijn reactie verkeerd opgevat. Heb het gelukkig gemist.

@TS; Ik zet m'n vraagtekens bij deze organisatie, in de hoop dat jij daar meer duidelijkheid over kunt geven. Jammer dat je dat meteen opvat als zijnde 'topicverpesting', zo word ik nog niks wijzer.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:19

Ik kende het niet voordat jij erover vertelde.

Op zich inderdaad erg dat er zoiets moet bestaan; dat mensen de consequenties van een nestje puppy's niet inzien...
Maar wel goed dat jullie het doen!

Ik zal me me er nog eens meer in gaan verdiepen!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:04

Buster schreef:
Ik kende het niet voordat jij erover vertelde.

Op zich inderdaad erg dat er zoiets moet bestaan; dat mensen de consequenties van een nestje puppy's niet inzien...
Maar wel goed dat jullie het doen!

Ik zal me me er nog eens meer in gaan verdiepen!

Leuk! Ik vind het ook goed dat ze er zijn! Ander word er helemaal niks met de pups gedaan omdat ze er geen tijd voor hebben.

Wij hebben nu nog 1 pup over, die morgen als het goed is weg gaat :) . Daarna komen er waarschijnlijk duits herder pups :)

djaynikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:09

ik ken deze organisatie hellemaal niet ook nog nooit van gehoort
maar wat goed dat het bestaat en dat er tog iets van de pups terecht komt.. door mensen als jullie;) echt super,,,
lijkt me alleen erg lastig als je ze zolang in huis heb om ze dan weer weg te doen... misschien leuk als je een keer foto neerzet? ben wel erg nieuwschierig eigelijk.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:10

Ik zal is even foto's opzoeken. :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:22

Onze eerste nest. Herder x labrador. De zwarte bleef het langste, en is uitijndelijk naar vrienden van ons gegaan.
Afbeelding

ons tweede nest. Kruising Border collie. Bij 1 zie je echt de border collie erin. De andere zijn echt kruising. Heb er alleen geen foto meer van.

En onze derde nest. Border collie's .
De reutjes, De rechter gaat morgen weg
Afbeelding
1 teefje, Van die andere heb ik geen duidelijke foto.
Afbeelding
:)

djaynikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:28

ahh wat super sgattig.. ik zou dat egt niet kunne,, zou alles willen houden;) en verkopen jullie ze dan??

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:33

Ja. De pups komen naar ons. Met paspoort, aantal spullen. En we krijgen de prijs te horen. Ook krijg je een happy-home mobieltje. Daar bellen de mensen heen die geintresseerd in de pups zijn. Hun komen dan naar ons, En wij verkopen ze idd. Het geld gaat als ze allemaal weg zijn. En als H-H de spullen komt halen, nemen ze ook het geld mee.

Wij hadden inderdaad ook gedacht dat het moeilijk zou zijn om ze weg te doen. Gelukkig valt het reuze mee! Je weet zelf dat ze naar een leuk gezin gaan. :)