Ik ging net mn konijnenren kuilvrij maken, en toen viel me op dat een van mn konijnen een plek op dr rug had. Beesten lopen in een ren, en ik zie ze wel elke dag, maar heb ze niet elke dag in de hand.
Het bleek dat er ongeveer een stukje van 1 bij 1 cm vel loshangt, met huid eraan. Daaronder dus ook huid te zien. Het bloedde niet, was een beetje vies van het zand en een klein beetje pus. Heb even een betadine oplossing gemaakt en konijn daar in gezet en het stukje zachtjes schoongemaakt. Daarna wat betadinezalf erop gedaan, had even niks anders. Morgen wil ik weer 2 keer per dag even schoonmaken, en evt iets van ecederm erop spuiten, zodat het mooi opdroogt. Nu vraag ik me alleen af wat ik met het stukje loshangende huis moet doen. De wond is duidelijk te oud om te hechten, en verder na het wassen schoon. Zou dit er vanzelf afvallen of moet ik dat eraf laten snijden oid?
Konijn is verder alert genoeg, rent, eet en drinkt goed.
De dames zijn een beetje in de voorjaarsstemming, ze zijn allemaal schijnzwanger. Ik vrees dus dat een van de andere dames haar te pakken heeft gehad.
tips zijn welkom!