Vragen over vogelnest in de tuin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tommy_hvj

Vragen over vogelnest in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:49

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje. Ik zie net dat een vogel druk bezig is om een nest te bouwen in onze tuin. Het is een merel.
Maar nu is het probleem dat ik 2 katten heb, en die kunnen er zo bij komen. Want als ze over de schutting lopen kunnen ze er zo bij.
Is het nu verstandiger om het nest zelf weg te halen nu er toch nog geen eitjes in zitten? Of gewoon laten zitten?
Nog andere tips?
Lijkt me een beetje zielig als me kat dalijk heel het nest leeg haalt.

Nickeltje

Re: Vragen over vogelnest in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:41

Als je het nest nu een paar keer verstoord en weg sloopt nu er nog geen eitjes zitten, heb je een heel grote kans dat ze het verderop proberen.
Maar je hebt ook kans dat ze heel hardnekkig een nieuw nest blijven maken.

Ik weet niet hoe de situatie met nest en schuttig is, maar is er met een meter of 2 aan (goedkoop) kippengaas een anti-kat creatie te maken?
Voor bomen kan je met dat gaas bijvoorbeeld vaak een kraag onder het nest maken en voorkomen dat kat bij het nest kan, wellicht kan zoiets ook tussen de schutting en nest?

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:04

Ja, daar zaten wij ook al aan te denken om dat te doen. Maar helaas heeft mijn kat het nest al doorgehad, en heeft het zelf gesloopt. We hebben het nu alles weg gehaald, en nu hopen dat ze niet terug komen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:18

Dat is op zich op dit tijdstip ook een prima optie. Die merels hebben nog alle tijd een nieuwe plek te zoeken.
Het zou mooi zijn als jullie weten waar dat is, als het weer in jullie tuin is, kun je het makkelijker in de gaten houden, vooral als je jongen uit gaan vliegen...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:20

Weetniet hoe agressief jou kat is, maar de meeste vogels zijn heel fel op katten in de buurt van het nest..