Zwerfkat, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Zwerfkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 17:45

Achter ons huis is een groot grasveld, waar alle huizen hier op uit kijken. In het midden zit een 'stormdrain', een soort van grote ondiepe put met een water afvoer. Er ligt een deksel op op ca 15 cm ofzo van de grond.

Ennieweeeee! Er lopt hier sinds een paar dagen een zwarte kat/poes rond. En die zat zo ongeveer 24 uur naast dat deksel. Heel vreemd, aangezien katten toch meestal de beschutting opzoeken, en niet gaan liggen doezelen in het open veld. Er zijn bosjes genoeg.
Ik maak me een beetje zorgen om dat gedrag. Ik heb haar (of hem, geen idee) geprobeerd te benaderen, maar de kat rende weg. Ziet er op zich goed uit, goed gevoed. Ze heeft geen halsbandje oid. Haar vacht ziet er wel een beetje smerig uit, maar dat vind ik niet zo vreemd.
De kat is nu weg bij de put, maar loopt hier nog wel rond in de buurt.

Animal Control/SPCA kan niets doen, naar horen zeggen krijgen ze 600 honden en katten per maand binnen in deze regio, en word 75% minimaal ingeslapen omdat er geen ruimte voor is.

Ik heb net wat rauw gehakt buiten gezet, en een schaaltje water met een paar druppels melk (ruikt misschien lekkerder :') ). Maar in de buurt komt ze niet.

Nou ja, vraag me af of ik iets kan doen voor de kat.

Edit: typo

eva1969

Re: Zwerfkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:48

Zal er dan geen vriendje/kindje van haar/hem vastgezetten hebben in een van de afvoer/toevoerbuizen? Sneu hoor, maar wij zien hier inderdaad genoeg programma's van de SPCA en die zitten volgens mij altijd overvol.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:00

Ik heb geluisterd, maar ik hoorde geen ge-miauw of gepiep.

Misschien heeft ze daar een nestje?

Edit: de buis die het water afvoert is gokje zo'n 40/50 cm in doorsnee. Of daar kleinere buizen op aangesloten zitten kan ik niet zien. Het is in ieder geval niet mogelijk voor een kat in in het eerste gedeelte vast te zitten