Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
maar wat ik wel weet is dat je ook de sprongberekening kan bemoeilijken voor ze.Dit kun je doen door (nep)planten zo te plaatsen dat ze niet kunnen zien waar ze moeten springen.
Misschien beetje cru maar het heeft wel geholpen,ze kijkt niet meer naar de schutting...laat staan er opspringen

(jij staat bij de wei, kat wil hallo zeggen, en gaat daarbij met zijn staart omhoog tegen het stroomdraad staan
)Izie schreef:Ik weet waar de kat de schutting over gaat.. achter in de tuin zit een verhoging van iets meer als een halve meter, vanaf hier kan hij de sprong net halen.. het is helemaal een dichte schutting dus hij moet er over om ergens te komen.
Dit is ook het enigste stuk tuin met schutting, de rest van de tuin is omgeven door muur. Dit brengt ook gevaar mee, want als meneer toch bedenkt dat hij daar wel over kan, komt hij op straat, en kan hij met geen mogelijkheid terug de tuin in.
Tinky12 schreef:Oooo...dan moet je daar gewoon iets ophangen zodat hij de sprong niet kan berekenen.Evt een bak water op scherp hangen zodat hij die (bij een poging) over zich heen krijgt![]()
Mooie plantenbak met nepklimop of zo...zolang hij de schutting maar niet meer kan zien op het cruciale punt

Schrikdraadje trekken is geen kunst, zorgen dat ze "aarde" maken wel !
pure ellende vond ik het.