zwerfpoes zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ariegorn

zwerfpoes zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 12:42

Wie kan mij evt helpen.

Mijn over buurvrouw heeft een "zwerfpoesje"
ze wil niet binnen raakt dan in paniek, en man des huizes wil het ook niet.

Toen ik net ff op de koffie was zag ik dat snoesel een behoorlijke dikke buik heeft en wat opgezette tepels.
Mijn alarm bel ging meteen en nu denk ik dat ze zwanger is. Ze is super lief je kan haar optillen en aaien.
Maar omdat ze niet binnen wil en ook niet mag

Hier komt mijn vraag dus: wat kan ik doen om er evt voor te zorgen dat ze niet op een enge plek gaat bevallen?
Zal ik haar dan proberen in huis te nemen?
(hier zijn nog 4 katten) en hond?

Wie heeft de gouden tip? (ze is ontwormd dus denk niet dat het wormen zijn)

Gr

cissy

Re: zwerfpoes zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:28

Bij jou in huis nemen met 4 andere katten lijkt me geen optie, je weet niet of ze ziektes bij zich draagt en ze zal dr kittens bij de andere katten weg willen houden en misschien wel gaan vechten of met de kittens gaan slepen.
Dat zou ik dus niet doen.

lastig, ik zou het asiel vragen of ze dr op willen nemen met de kittens en dan later weer terug uitzetten of vragen of ze een opvangadresje weten tijdelijk?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:10

Asiel bellen, en je kan evt vragen of ze afspraken hebben met bijv pleeggezinnen.

Kan ze
1: Veilig bevallen.
2: De kittens kunnen volledig tam gemaakt worden.
3: Moederpoes kan gesteriliseerd worden.
4: Kittens en misschien moeders zou herplaatst kunnen worden. Anders enkel de kittens en kan moederpoes weer terug naar haar oude stekkie buiten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:12

Volgens mij heeft deze poes gewoon een eigenaar, maar wil ze gewoon niet in huis. Ik denk ook niet dat je haar dan een plezier doet door haar bij het asiel af te zetten.

Ik denk dat je het beste kan proberen buiten een plekje voor haar te creeren waar ze kan bevallen en waar ze de kittens de eerste tijd op kan voeden. Als ze dan oud genoeg zijn kan je ze een nieuw huis geven.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:16

Ik heb ook een zwerfpoes opgevangen. Ze kan bij mij niet binnen vanwege mijn honden maar omdat we op een paardenpension wonen heeft ze nu een eigen stoel met mand in de kantine. Ze was ook zwanger en is bevallen van 4 kittens. Ze had ze op een veilige plek gelegd in de buurt (boven de stallen). Na 3 weken liet ze me zien waar ze ze had verstopt. Toen ze groter werden heb ik ze verplaatst naar een lege stal zodat zij eruit kon springen maar de kittens niet. Na 8 weken heb ik de kittens weg gegeven en moeders laten sterriliseren (iedereen op stal had mee uitgelegd om te het te bekostigen) Nu is ze 2 kg aangekomen en ziet er super goed uit. Ze heeft een baan (muizen vangen) bij ons op stal en voor de rest voer ik ze bij. Beest heeft een luizen leven.

Maar als je ze nergens op kan vangen zoals bij mij is het misschien beter om idd het asiel te bellen.

Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:41

Is ook een optie, maar dan moet je er wel de ruimte voor hebben en niet in een rijtjeshuis wonen. Ik weet niet of de TS er de ruimte voor heeft?

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:47

net gebeld met asiel, maar omdat ik net over de grens in belgie woon moet ik contact opnemen met zwefkat in nood, ook gedaan maar dat moet via mail en word binnen de 24 uur gereageerd.

blijf proberen zo snel mogelijk een oplossing te zoeken

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:49

ariegorn schreef:
net gebeld met asiel, maar omdat ik net over de grens in belgie woon moet ik contact opnemen met zwefkat in nood, ook gedaan maar dat moet via mail en word binnen de 24 uur gereageerd.

blijf proberen zo snel mogelijk een oplossing te zoeken

Lekker behulpzaam zeg!!??