Nou ja, hij zit in de hele buurt maar ik denk dat mijn achtertuin het middelpunt van zijn territorium is.
In die twee jaar is hij redelijk tam geworden. Hij komt wanneer je hem roept (niet op je schouder oid, maar wel op de schutting of in de tuin) en hij krijgt iedere winter wat extra eten. Iedere ochtend geeft hij een prachtig fluitconcert en hij jaagt alle andere merels de tuin uit.
Afgelopen zomer kwam hij trots zijn vrouwtje showen en ze hebben toen hier in de boom 2 nestjes groot gebracht
Iedere avond slapen ze met z'n tweeen in de laurier. Ik ben best wel aan ze gehecht geraakt 
Nou is de buurman van hiernaast ietsje minder blij met papa merel. Volgens hem is het schunnig ongedierte, jaagt de merel zijn kat de stuipen op 't lijf (
) en verpest zijn ochtend rust. Ook heeft de merel hem een keer aangevallen, maar dat imo zijn eigen schuld. Je gaat niet een boom snoeien met een electrische heggenschaar terwijl er nog geen 2 meter verderop een merel op het nest zit (en ja, dat wist ie). Er moet volgens hem dringend iets aan gedaan worden... door mij wel te verstaan, want volgens de buurman is de merel van mij omdat hij in mijn tuin zit en ik hem bijvoer. Ja zeg, volgens mij is een wilde merel toch echt niemands bezit. Dat hij toevallig in mijn tuin zit kan ik niets aan doen
en ben ook vast niet van plan om hem weg te jagen. Verder heb ik hier in de buurt niemand over de familie merel gehoord. Ja, papa merels fluiten nou eenmaal graag, maar onze merel houdt het eigenlijk nog best beschaafd, en nu het lente is hoor je hem nou eenmaal wat meer. De buurman dreigt nu een luchtbuks leeg te schieten op papa merel wanneer hij hem nog een keer hoort fluiten en ik het niet "oplos". Wat moet ik dan doen, dat beest vangen?
Ik weet trouwens niet zeker of hij ook echt een luchtbuks heeft, maar ben ook niet van plan dat te gaan testen 
Een gesprek is met de buurman verder niet te voeren. Zijn vriendin is wat redelijker en vind het ook onzin, maar daar heb ik verder weinig aan.
Hij heeft trouwens ook al eens gedreigd met het bellen van de politie wegens geluidsoverlast van de merel
(Ik heb trouwens zelf 2 valkparkieten maar die had ie nog nooit gehoord
) Help?

Wat een verdorven wereld leven we toch in! Je mag niet zomaar een wild dier neerschieten en ook niet houden..
(gaaien maken pas herrie op zondagochtend, maar als je in de natuur wilt wonen, maakt het toch niet uit?)
de overbuurman krijgt het ook niet voor elkaar.