Buurman laaiend wegens "mijn" papa merel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Buurman laaiend wegens "mijn" papa merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:06

Al twee jaar zit er het hele jaar door een merel in de tuin bij mij.
Nou ja, hij zit in de hele buurt maar ik denk dat mijn achtertuin het middelpunt van zijn territorium is.
In die twee jaar is hij redelijk tam geworden. Hij komt wanneer je hem roept (niet op je schouder oid, maar wel op de schutting of in de tuin) en hij krijgt iedere winter wat extra eten. Iedere ochtend geeft hij een prachtig fluitconcert en hij jaagt alle andere merels de tuin uit.
Afgelopen zomer kwam hij trots zijn vrouwtje showen en ze hebben toen hier in de boom 2 nestjes groot gebracht :+: Iedere avond slapen ze met z'n tweeen in de laurier. Ik ben best wel aan ze gehecht geraakt :o

Nou is de buurman van hiernaast ietsje minder blij met papa merel. Volgens hem is het schunnig ongedierte, jaagt de merel zijn kat de stuipen op 't lijf ( :') ) en verpest zijn ochtend rust. Ook heeft de merel hem een keer aangevallen, maar dat imo zijn eigen schuld. Je gaat niet een boom snoeien met een electrische heggenschaar terwijl er nog geen 2 meter verderop een merel op het nest zit (en ja, dat wist ie). Er moet volgens hem dringend iets aan gedaan worden... door mij wel te verstaan, want volgens de buurman is de merel van mij omdat hij in mijn tuin zit en ik hem bijvoer.
Ja zeg, volgens mij is een wilde merel toch echt niemands bezit. Dat hij toevallig in mijn tuin zit kan ik niets aan doen >;) en ben ook vast niet van plan om hem weg te jagen. Verder heb ik hier in de buurt niemand over de familie merel gehoord. Ja, papa merels fluiten nou eenmaal graag, maar onze merel houdt het eigenlijk nog best beschaafd, en nu het lente is hoor je hem nou eenmaal wat meer.

De buurman dreigt nu een luchtbuks leeg te schieten op papa merel wanneer hij hem nog een keer hoort fluiten en ik het niet "oplos". Wat moet ik dan doen, dat beest vangen? :? Ik weet trouwens niet zeker of hij ook echt een luchtbuks heeft, maar ben ook niet van plan dat te gaan testen :+

Een gesprek is met de buurman verder niet te voeren. Zijn vriendin is wat redelijker en vind het ook onzin, maar daar heb ik verder weinig aan.
Hij heeft trouwens ook al eens gedreigd met het bellen van de politie wegens geluidsoverlast van de merel :+ (Ik heb trouwens zelf 2 valkparkieten maar die had ie nog nooit gehoord :? )
Help? :\
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-03-10 20:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Barbabientje

Re: Buurman laaiend wegens "mijn" papa merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:07

Euh luchtbuks kopen en op je buurman leegschieten :+

Lijkt mij niet dat dit redelijk is en je er echt iets aan kan doen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:08

Wat een achterlijke buurman heb jij zeg... een merel beschieten, wat denkt hij wel, dat ie hem ook nog raken kan? :=

Ik denk dat hij meer grootspraak heeft dan waarheid. Ik zou het op zijn beloop laten. Mocht hij echt met een luchtbuks op de merel schieten, zou ik er een belletje naar de politie naar wagen, maar eerder niet, ik denk dat het een hoop bla-bla is van hem.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:09

_O- Wat een verdorven wereld leven we toch in! Je mag niet zomaar een wild dier neerschieten en ook niet houden..

Vertel anders je buurman dat als hij nog een keer de merel hoort hij de politie maar moet bellen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:11

annepanne schreef:
Vertel anders je buurman dat als hij nog een keer de merel hoort hij de politie maar moet bellen!

Ja, dat heb ik er nog even bij gezet. Dat heeft ie dus al eens gedaan :+ (geluidsoverlast door "mijn" vogel.)
Wat daar voor antwoord op kwam weet ik niet, dat wil ie niet vertellen.
(Ik gok dus dat het in mijn voordeel was := )
Ik heb in de zomer ook weleens een paar uur mijn 2 valkparkieten buiten staan, en daar heeft ie trouwens weer geen klachten over :? sterker nog, daar fluit ie zelf weleens naar over de schutting.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-03-10 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:11

Wat een lariekoek zeg! is die man helemaal normaal?
hij heeft vast last van de groeiende blaadjes en kan beter een pilletje nemen ...fluitende vogeltjes horen bij de lente en als ie daar last van heeft issie in mijn ogen rijp voor geestelijke hulpverlening *D

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:12

De buurman zal zijn dag wel niet hebben.
Lekker laten l*llen, volgens mij heeft hij gewoon een grote mond.
Daarnaast kan je er toch weinig aan doen (aan de buurman en de merel).
En als meneer zijn luchtbuks leeg knalt, politie bellen, want dan heeft meneer een probleem.
Laatst bijgewerkt door AapjeAstrid op 18-03-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_l_amanda_l_

:+ he storm76, je neemt me de woorden uit de mond :+
Je mag mijn wilde familie vlaamse gaaien wel een keertje lenen, dan weet de buurman pas hoe BLIJ hij moet zijn dat het een mereltje is :roll: (gaaien maken pas herrie op zondagochtend, maar als je in de natuur wilt wonen, maakt het toch niet uit?)

Ineke2

Haha Annepanne die vind ik wel goed "Laat de buurman de politie bellen" Haha klacht is geluidsoverlast van een merel :')
Jeetje waar gaat dit over zeg, die man is niet goed wijs. Ik zou zijn dreigementen maar niet al te serieus nemen en je schouders ophalen en verder gaan met je eigen bezigheden van alledag.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:14

Vlaamse gaaien lijken me geen pretje nee. Overigens heeft iemand hier in het dorp twee mannetjespauwen. Dat is helemaal erg :=
Mijn valkparkieten kunnen er ook wat van (met name het mannetje) maar daar heeft ie dan weer niets op tegen. *zucht*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:15

Gewoon negeren dus die buurman. Jammer er leven nou eenmaal rare mensen op de wereld.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:15

Als ie z'n luchtbuks erbij haalt bel je de politie:

Iemand schiet een merel neer met een luchtbuks!
Kan ie ook direct voor dierenmishandeling voorkomen, denk ik :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:16

Ik dacht er bijna over om de politie te bellen wegens moordaanslagen van zijn kat op "mijn" merel :+ afgelopen zomer ben ik wel een aantal keer naar buiten gerend om de baby merels te redden.
maar tot dat nivo ga ik maar niet zakken. Dat zijn kat mijn tuin als kattenbak gebruikt klaag ik trouwens ook niet over bij hem (al begint het wel irritant te worden.)
Hij heeft de afgelopen 2 weken al 3 keer aan de deur gestaan en ik word het een beetje zat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:18

hihi neem een pauw :D :D die kunnen pas krijsen :) :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:18

Helpt het dan niet als je zegt dat het niet "jouw" merel is, maar dat ie van niemand is. Een merel bezit je nl helemaal niet. Maw zoek het lekker zelf uit met je merel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:20

Ineke2 schreef:
Helpt het dan niet als je zegt dat het niet "jouw" merel is, maar dat ie van niemand is. Een merel bezit je nl helemaal niet. Maw zoek het lekker zelf uit met je merel.

Dat probeer ik hem steeds duidelijk te maken maar volgens hem is ie van mij omdat ie meestal in mijn tuin zit en ik hem voer (de halve buurt voert hem trouwens), en s'ochtends zingt ie vanuit mijn tuin.
Iets anders kan ik hem niet aan zijn verstand peuteren :n de overbuurman krijgt het ook niet voor elkaar.

KiWiKo, pauwen hoef ik niet :D Mijn tuin is niet groot genoeg en dat geluid vind ik ook iets teveel van het goeie.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-03-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:23

Nou de volgende keer dat hij aan de deur komt zou ik dan toch echt zeggen "sorry als het weer over de merel gaat heb ik daar echt geen tijd voor, prettig dag nog" deur dicht :P

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:25

Cayenne schreef:
Hij heeft de afgelopen 2 weken al 3 keer aan de deur gestaan en ik word het een beetje zat.

Vraag de volgende keer of je zijn luchtbuks even mag lenen zodat je het kan regelen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:49

Sjemig zeg..... je zou haast denken dat het om een vervroegde 1 april-grap gaat? :')
Wat een treurig gedoe om zo'n mooi en onschuldig vogeltje. Is je buurman verder wel helemaal in orde, of zit er ergens een contactje los?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:54

Volgens mij is de buurman gewoon jaloers op die merel.
Mannetjes merel krijgt wel, wat de buurman waarschijnlijk graag wil van zijn vrouwtje ;)
Misschien maar even met de buurvrouw praten.
Wat een gladiool die man.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:56

Of als hij weer aan de deur staat zeggen ' tja ik heb even een hartig woordje gesproken met meneer Merel maar hij snapte niet zo goed wat ik nu bedoelde' :roll: _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:57

geef hem het nummer van de rijdende rechter :D Kunnen we allemaal mee lachen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:59

KiWiKo schreef:
geef hem het nummer van de rijdende rechter :D Kunnen we allemaal mee lachen :D

Haha ja, er was van de week nog een hond die te veel lawaai zou maken, dus geluidsoverlast van een merel kan ook in die catagorie :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 21:23

Haha, ja dit is eigenlijk wel typisch een geval voor de Rijdende Rechter :D Alleen wil ik zelf niet zo graag in beeld :')

@Oscar, volgens mij is ie wel "helemaal goed." Behalve dit gedoe over de merel was er altijd best een aardig woordje met hem te babbelen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:30

Over een vroege 1 april grap gesproken... dit is wel uitgesloten?
Het zou namelijk best een goede grap zijn :D