konijntjes eten papier...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

konijntjes eten papier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 15:20

ik heb 2 konijnen (klein formaat) van ongeveer 1.5 jaar oud en ze zijn dol op papier vreten :o

ze klimmen samen op de lectuurmand en zoeken dan de grazia eruit (jaja, ze eten die schijnbaar het liefst) en dan gaan ze er aan vreten.
de befaamde grazia is inmiddels helemaal uit elkaar gevallen tot losse blaadjes en ook die eten ze op. het gaat niet in een schrikbarend tempo, maar toch knabbelen ze per dag wel wat aan papier op.

ik vraag me nu eigenlijk af of dit kwaad kan, ze doen het al een aardig tijdje en heb nooit iets aan ze gemerkt, maar ja, je weet maar nooit he

Anoniem

Re: konijntjes eten papier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:22

Ach echt gezond zal vooral de drukinkt niet zijn, maar ik moet zeggen dat mijn vroegere konijntjes en cavia's ook graag aan telefoongids en goudengids scheuren en vreten deden :D En die werden best oud allemaal dus ik denk dat ze 't kunnen hebben.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 15:24

vind het vooral zo bizar dat ze alleen de grazia pakken :D

beestjes komen trouwens niets te kort; krijgen goed voer (selective), ruim voldoende hooi, vers water, lopen de hele dag in de kamer te huppelen en hebben knaagblokken en speeltjes

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:25

Eten ze het echt op, of is het een kwestie van lekker kunnen bijten/slopen/krabbelen? Hier wordt ook driftig gescheurd en gebeten. Echt eten doen ze het niet geloof ik. Als je zeker weet dat ze het eten zou ik ze blanco papier geven of wilgentakjes. Anders laat je ze maar heerlijk scheuren hoor ;)
Mode bewuste konijntjes ;)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:27

die van mij heeft hier zelfs het behang van de muur gekregen... :Y)
en heeft al een keer mijn franse strafwerk verslonden haha :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 15:29

chocobroodje schreef:
Eten ze het echt op, of is het een kwestie van lekker kunnen bijten/slopen/krabbelen? Hier wordt ook driftig gescheurd en gebeten. Echt eten doen ze het niet geloof ik. Als je zeker weet dat ze het eten zou ik ze blanco papier geven of wilgentakjes. Anders laat je ze maar heerlijk scheuren hoor ;)
Mode bewuste konijntjes ;)

jep, ik zie het in de bekkies verdwijnen. was eerder ook altijd in de veronderstelling dat ze het gewoon kapot knabbelden maar niet aten. maar ze scheuren gewoon een stukje papier af, houden het in het bekkie en knabbelen het op

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:22

Dat glanzende papier dat in veel tijdschriften wordt gebruikt is niet veilig voor konijnen, dat laagje er op kan problemen geven. Maar krantenpapier of karton van een wc-rolletjes mogen ze best een beetje van eten, het moeten alleen geen landingen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:17

O dus je mag niet het hardvoer vervangen door WCrolletjes? :+
Die vinden ze inderdaad ook te gek, de rolletjes van toilet- en keukenrollen.

_Rianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:47

mijn konijn eet ook papier . maar hij eet ook de honden brokken op . :P