Ik zat er laatst over te denken hoeveel mensen hun hond gras laten eten.. Want, dat doet een hond met buikpijn dus dat is goed.
Ik wilde een kleine waarschuwing plaatsen.. Wij hebben onze, kerngezonde, 7 jarige hond er door verloren 2 jaar terug.
Een hond kan namelijk ook teveel gras eten, wat de maag niet goed kan verwerken wat kan zorgen voor verstoppingen.. Onze hond was eerst niets aan te merken.. Op een gegeven moment at hij niet meer goed, gebit schoon laten maken..
Toen at hij nog steeds niet ( klein hond, hij was heel snel heel mager ineens).. Weer naar de dierenarts, echo gemaakt. Was wel iets op te zien.
Moesten eerst naar huis 2 dagen met medicijnen, als dat niet zou helpen moesten we terug komen. Hielp niet.
Daarna werd hij geopereerd, er was een verstopping van gras in zijn maag, die hebben ze er uit gehaald.
Helaas was er blijkbaar al te veel schade, want 2 weken na de operatie at hij nog niet. Hij kon amper nog wat en had veel pijn, een 2e operatie zou hij ook niet gehaald hebben.
Wij hebben hem daarom op 7 jarige leeftijd moeten inslapen.
Dus let een beetje op, laat je hond niet heel veel gras eten! Volgens mijn dierenarts kwam dit redelijk vaak voor.
Ik dacht ik waarschuw even

Dit haalde ze uit onze kleine Jack russel:

En dit was ons lieve hondje ( wel heel wat jaartjes terug
)
Groetjes, Agnes