Honden 'probleem' (luxe probleem hoor!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Honden 'probleem' (luxe probleem hoor!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:01

Wij hebben al menig jaar 2 hele lieve 4-voeters. Ze zijn al wat ouder en met de jaren zijn de regels bij ons thuis wat versoepeld (onder het mom van 'ze zijn oud'). Met de jaren is er dus ingeslopen dat ze op de bank liggen/slapen (ja ik weet het inconsequent etc. :o ). Nu is het zo dat de oudste enigzins (ja heel smakelijk) incontinent aan het worden is... dus dat vind de bank minder leuk. De wat jongere hond heeft het helemaal bont gemaakt en afgelopen week vonden we een ander kadootje op de bank. :( Nu kan ik de honden wel in de keuken (aanbouw) opsluiten maar dat vind ik ook weer zielig en krap en zo ook voor de hal... Verder hebben we alle kussens van de bank opgestapeld.. maar dat ziet er ook niet uit en is zo'n gedoe elke keer. Iemand de gouden tip of oplossing voor dit (vreselijke luxe)probleem????

19LindA83

Re: Honden 'probleem' (luxe probleem hoor!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:05

hmm.... is het alleen wanneer jullie er niet zijn? want dan zou ik gewoon iets van een zeiltje oid op de bank leggen. Of afleren dat ze er op mogen, maar dat kost heeeeel veel tijd!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:35

ja als we er zijn dan liggen ze op hun kussens.
afleren gaat echt niet meer lukken, ze weten hoe lekker die bank ligt
we hadden nu heel veel dekens/lakens er op gelegd maar op de 1 of andere manier weet die oudste elke keer op een plek te gaan liggen waar die deken niet ligt (is nogal grote bank)
alsof ie het expres doet haha!
afleren zit er echt niet meer in...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:38

bij een meubelzaak oid even vragen af je een stuk van dat pakplastic mag waarin zij meubels vervoeren. Dan kun je de bank iig
's nachts inpakken. Is lekker stevig spul.
kleedje eroverheen en ze liggen nog prima (het kraakt alleen een beetje)

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:39

Aluminiumfolie op de bank leggen, vinden ze niet fijn en gaan ze niet op liggen.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:44

er bestaat een soort mat die je op je bank kan leggen en aanzetten deze geeft een soort geluid af wat ze niet prettig vinden

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:20

Ik leg 's nachts altijd een eetkamer stoel op de bank. dan kan hij er ook niet op. en weet je zeker dat de boodschap op je bank van de jonge hond afkomt?? onze hond werd ook incontinent en toen hij een keer opstond lag er ook een grote boodschap op de bank. :r

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:23

Ook zeer goede ervaring met aluminium(zilver)folie!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:28

D'r zijn eigelijk een heleboel oplossingen, het is maar net wat je zelf wilt :+

1. Honden niet meer op de bank laten slapen.
2. Strenger zijn wbt het plas en poepprobleem.
3. Als ze het echt niet op kunnen houden een luier omdoen.
4. Je bank bekleden met plastic en een makkelijk uitwasbare hoes eroverheen doen.
5. De honden hun eigen kamer en/of oude bank geven.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 19:34

Hey! Wat een berg reacties allemaal!

Ik ga het aluminiumfolie misschien proberen, het is alleen een joekel van een bank (5 persoons hoekbank) dus dat worden een hele berg rollen... ook niet ideaal.
Plastic gaat niet, want dan lijkt het net of we ons huis elke dag a/h schilderen zijn. Het kleedje zou daar ook af glijden. De oudste gaat ook echt tegen de rugkussens aanliggen en (echt alsof hij het weet ofzo) op plekjes liggen waar net even geen deken ligt. Hij is ook zo slim dat als wij de deur achter ons dicht doen hij binnen 5 tellen op die bank ligt... wat een draak hé!! Dus dat betekent dat je telkens dat plastic er op moet doen. Voor jullie beeldvorming met 3 fleecedekens is de bank nog lang niet afgedekt.

Ik kan niets met de mat met geluid, ze liggen dicht bij de bank en als ze dat de hele dag moeten horen vind ik dat zielig. Luier vind ik ook geen optie, het is nog niet zo erg dat ik hele dagen sta te dweilen. Eigen kamer zou ik ze graag geven (en we hebben wel plek) maar ze zijn oud en gaan niet de trap op naar boven. Kadootje was zeker van de andere want dat is een kleinere hond. Eetkamerstoel zou dus ook niet gaan want dan moeten er 3 stoelen op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 01:22

Plastic zou je gewoon kunnen laten zitten natuurlijk, dan doe je daaroverheen een hoes die je gewoon geregeld uitwast.

Anders zou je ze alleen 's nachts een broekje of luier aan kunnen doen, is niet zielig hoor, je hebt ze speciaal op maat en daar hebben ze helemaal geen last van.

En wbt de rest; je moet het ervoor over hebben hé? Wat doe je liever; elke dag je bank schrobben of even een paar stoelen/alufolie erop.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:09

Een paar stoelen op de bank is toch niet zo erg om te doen?

Onze bejaarde hond is ook incontinent, die plast overal, niet alleen op de bank, dat is wel erg lastig. Maar ach, het beestje is oud, hij kan het niet helpen, ik ben allang blij dat we zo lang van hem mogen genieten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 14:01

Jullie gaan het niet geloven..
Ik vanmorgen in de weer met alufolie
Kom ik thuis. Ligt die koekenbakker gewoon op de bank.
Had hij; 2 kussens omver gekrabt zodat ze op dat folie kwamen te liggen en daar lag hij prinsheerlijk op!! ONGELOOFLIJK!!!!
Gelijk er af gestuurd en folie weer goed gelegd.
Diablo, wij hebben hele zware eetkamerstoelen dus het is gewoon niet handig, buiten dat gaat hij er gewoon tussen liggen. Ik vind die incontinentie ook niet heel erg dat hoort bij een oude hond. Hij is al 16 en ik geniet verder elke dag van hem. Maar ja, om dat nu te betalen met m'n bank... ;-)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:04

Wij leggen de kussens van de bank altijd plat. De rugkussens zeg maar, als die los zijn, dan kan je die plat op de zitting leggen. Onze kussens zijn te hoog en instabiel voor onze hond om op te liggen, dus dan gaat ze netjes in haar mand.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 14:16

dat hebben we ook al geprobeerd maar dat gaat niet bij onze bank. Ook hebben we de kussens er al afgehaald, maar dan gaan ze gewoon op het onderstel liggen (is ook zacht en daar kunnen ze nog makkelijker op). ik zat ook te denken aan iets van een hekje voor de keuken ofzo. De ingang naar de bank toe is best smal dus dan kunnen ze daar niet komen. Ik zit nu iig nog in de 'aluminiumpapier-fase'
hij vind het iig niet prettig want hij heeft het er wel afgehaald..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:20

Wij leggen de was-droogmolen (van buiten) op de bank.. Da's al een langer ding dan een stoel en niet zo zwaar.. Verder helaas geen oplossing voor je..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:22

Als het om urine gaat kan je altijd nog pilletjes proberen die je via de DA krijgt, die helpen over het algemeen goed.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:24

Mijn hond zit als we weg zijn in de serre achter zo'n kindertraphekje, misschien is dat een idee...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 18:48

hij heeft al pilletjes (maar 'lekt' toch nog als hij slaapt) dus daar is gewoon niets aan te doen
heb het hekje besproken met m'n lief, maar die wil dat niet
die zegt ik haal nog liever elke dag de kussens er af
maar goed, puntje bij paaltje moet ik dus elke dag de bank opnieuw gaan inrichten (en dat zijn dan 8 megagrote kussens die allemaal een ander formaat hebben) *zoekt foto van bank*
zoiets is het alleen dan groter en de kussens in verschillende maten
http://www.meubelknaller.nl/images/col_Kazani%20Hoekbank.jpg

en ja.. ik weet het hij is wit.. dom dom dom :+ :o?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:27

vandaag weer aluminiumfolie geprobeerd
en meneer lag er weer vrolijk tussen
had het er gewoon vanaf gekrabt
had even daarvoor een traphekje gekocht
dus hoop dat dat gaat werken.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:34

bij mn moeder thuis neem ik de kussens gewoon uit de zetel en bij mn vriend thuis leggen we er 2 stoelen in... tis toch het efficiëntste als je echt niet wilt dat ze er in komen hoor...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:35

Je bent nooit te oud om te leren.
Een 13 jarige hond heb ik best gemakkelijk afgeleerd om op de bank te springen en dat terwijl hij van pup af aan op de bank mocht springen wanneer hij wilde.
Wees consequent en duidelijk, tegen alle 2 de honden.
Het is even zielig maar het is zieliger als de een het wel mag en de ander niet, of als je verschillende signalen afgeeft.
Of als jij net op die natte plek gaat zitten :D

Springt ie op de bank, duw hem eraf zonder iets te zeggen of hem aan te kijken.
Na een paar keer snapt ie het wel.

Tja, wij hebben de luxe dat onze hond ook niet op de bank springt als wij er niet zijn....
Maar misschien dat je hem een broekje aan kan doen?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:39

Mijn hond ging gewoon op het aluminiumfolie liggen :+

Ik las pas in een ander topic een handige oplossing.

Ik vertel hem even, maar die is dus niet van mij....

Twee triplex planken en die met een scharniertje (deurtje, pianoscharnier) aan elkaar maken en in een driehoek op de bank plaatsen.
Als je er weer bent dan gewoon onder de bank.

Tenzij die koekebakkers er het gewoon afmikken natuurlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:58

je zou ook nog matrasbeschermers die bijv incontinente bejaarden ook gebruiken in bed (plastic aan onderkant, soort badstof aan bovenkant, gewoon bij de Zeeman te koop), op je bank kunnen leggen en dan je 'normale' fleece deken eroverheen. Dan kan de hond toch lekker op de bank slapen en als er een ongelukje gebeurd donder je de hele bende in de was zonder dat je bank nat is geworden. Zit ook elastiek aan waarmee je m om de kussens kunt vastmaken.

ga ik nu door voor de hoofdprijs? :+

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:15

Ik zou de zitkussens omhoog zetten tegen de rugleuning aan of een beetje schuin ertegenaan... dan kunnen ze niet op de bank en het enige wat je dan hoeft te doen is alle kussen plat leggen als je weer thuis bent... En anders kwam er echt een traphekje... Had vriendlief maar pech... ;)