ik heb een hamster van 1,5 jaar ongeveer en hij heeft opeens allemaal wondjes op zn rugje, het begon met een iets grotere wond achter zn oor en nu heeft hij ook 2 kleine wondejs op zn rug links en recht... ik weet niet wat het is en ik heb ook niks scherps in de kooi gevonden ofzo.
die grotere wond achter zn oor zit er al wat langer was ook al bijna een keer dichtgegroeit maar is nu weer open en hij blijft heel roze en er groeit geen haar meer op!!
Voor mijt moet je toch even langs de DA, heb het ook net gehad met een cavia!
Bramasole
Geplaatst: 16-03-10 22:30
Lilliputter schreef:
Heeft jouw hamster dit zelf open gekrabd? Misschien heeft hij last van zn huid (mijt?).
Dacht precies hetzelfde. Je herkent het doordat er vaak gekrabd wordt en gereageerd wordt alsof er "iets" kriebelt. Ze kunnen het o.a. krijgen door hooi waar mijt inzit. Even laten bekijken door de da. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 16-03-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Dit herken ik bij mijn hamster ook zo nu en dan. Alleen zie ik nooit plekjes, dus smeer ik hem af en toe in met een spray je in de dierenwinkel kunt krijgen.
_Ananas_
Geplaatst: 16-03-10 22:42
Je hebt idd pipetjes tegen mijt ed bij hamsters * Diagnos van Beaphar* Alleen kan je dat dus niet in z'n nekkie doen terwijl hij daar een wondje heeft! Wat wel kan is anti schurft spray voor cavia's en dan twee spraytjes op de buik. Voor de zekerheid kan je er ook mee naar de da maar dat is al gezegd!