Hoe buizerds verjagen?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe buizerds verjagen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:42

Mijn zus heeft een eendenvijver achter op haar land. De vijver is helemaal omheind en zit in een bosperceel. De vijver is 20 meter bij 10 meter. Er staan her en der hokjes waar ze in kunnen schuilen en verder staat er veel bamboe.
De afgelopen winter was streng en de buizerds hebben 10 eenden opgepeuzeld. De eenden zijn toen in een binnenverblijf gezet. Er was wel een wak, maar de buizerds jagen de eenden het ijs op en pakken ze dan. Ze zitten ook gewoon op de omheiningspalen en vliegen niet voor je weg.
Nu hebben ze schijnbaar hun 'snackbar' gevonden, want deze week is er weer een siereend opgegeten (ze hadden hem al eerder te pakken gehad, maar de buizerd had hem toen in het weiland laten vallen, waar mijn zus hem enkele dagen later levend terug vond), alleen de kop lag er nog. Van de 28 eenden zijn er nu nog maar 12. Het begint de spuigaten uit te lopen.
Overgazen gaat niet, de oppervlakte is te groot, ook vliegen de eenden uit de omheining voor hun dagelijkse vliegrondes.
Wie o wie heeft een tip om de buizerds (2 zeer grote exemplaren) te verjagen?? Afschieten mag niet.

Tinkels

Re: Hoe buizerds verjagen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:46

Lastig altijd...
Maar misschien door een andere 'nep' buizerd neerzetten?
Dat zie je ook altijd bij reigers.

Verder zou ik niet weten hoe je ze op een andere manier, dan afschieten, kunt verjagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:37

Zijn er dan nep buizerds?
Ze jagen met zijn tweeen trouwens.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:41

geen idee, dan zou je naar een jachtwinkel moeten gaan.
weet niet waar je woont..

Maar er bestaan wel nep reigers, eenden en vele andere beesten. wie weet deze ook...
zeg ook maar wat :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:43

Buizerds zijn beschermde vogels en die mag je niet zomaar verjagen.... Je hebt een grote kans dat het een koppel is en binnenkort dus ergens een nest hebt. ik zou even contact opnemen met het bosbeheer oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:48

We hebben hier geen bos, we zitten in noordoost groningen op de uitgestrekte weilanden en akkers. Dus ook geen bosbeheer, bij mijn weten dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:49

Ik ben weg van roofvogels, dus een nest is enerzijds prachtig, als ze ergens anders hun voer gaan zoeken.
De buizerds jagen al een paar maanden samen en terroriseren de boel.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:50

Hier hetzelfde probleem maar dan met kippen, 7 hectare grond en meerdere buizerds, er is weinig aan te doen, de beesten zijn enorm brutaal.

Ze hebben weleens kippen proberen te pakken die in de kraal rond mijn pony ( circel van 1m) liepen terwijl wij en de honden in de tuin waren, en dit was hartje zomer...

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:50

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:51

Sinds wij drie grote kalkoenen hebben (sier kalkoenen), vliegen ze alleen nog maar over. Ik weet niet of het mogelijk is? Ze klinken wel heen eigenwijs bij jouw, bij ons gingen bleven ze wel weg als je aan kwam lopen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:53

Die gesponnen draden heb ik ook weleens hier in de buurt gezien bij de visvijver, en die is wel een stukje groter als de vijver waar jij het over hebt. Je moet alleen wat extra palen plaatsen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:55

Het nadeel is dat de eenden er dan ook in verstrikt raken, de eenden vliegen de omheining uit en vliegen dan boven de tuin en dan gaan ze weer terug. De kalkoenen vind ik ook wel wat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:56

Mijn tante had het ook... toen zijn er een stel ganzen bij gezet, en de buizerds waren daarna niet meer te zien. De ganzen zijn namelijk aardig waaks en vals :D
Maar het 'verpest' natuurlijk wel het plaatje van de eendenvijver ;)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:56

Mindim schreef:
Het nadeel is dat de eenden er dan ook in verstrikt raken, de eenden vliegen de omheining uit en vliegen dan boven de tuin en dan gaan ze weer terug. De kalkoenen vind ik ook wel wat.

Maar de eenden zijn toch veel kleiner dan de buizerds.
Die kunnen er gemakkelijk tussen door vliegen, dat kunnen de buizerds niet.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:59

Ganzen. :j

En anders misschien ergens goedkoop vlees voor ze neerdumpen zolang ze moeilijk voedsel kunnen vinden? :=

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:59

Ik heb wel eens gehoord dat ganzen hele goede wakers zijn, misschien een stelletje ganzen erbij plaatsen.
Anders ff contact opnemen met iemand die roofvogels houd, die zal misschien de oplossing weten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:00

Kan je geen hoge palen plaatsen en daat zeer fijn mazig net overheen spannen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:01

Of idd ganzen, nog beter! Volgens mijn moeder zijn dat net waak'honden'!! Kalkoenen zijn ook wel erg leuk, en vooral een mannetje is erg groot dus dat verschrikt zo'n vogel wel snel. Het mannetje van ons is ook erg waaks, alleen niet zo erg als ganzen zijn.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:03

annebe schreef:
Kan je geen hoge palen plaatsen en daat zeer fijn mazig net overheen spannen?

Er is al een paar keer door de TS gezegd dat de eenden er zelf ook nog uit moeten kunnen vliegen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:07

Tja, ik denk dat je toch een keuze moet maken om óf draad/netten te spannen met als gevolg dat de eenden niet eruit kunnen of erop gokken dat ganzen ze wel weghouden.

Ik ken zelf iemand met buizerds en die zegt zelf dat buizerds erg lastig zijn om ze weg te houden, als ze eenmaal weten dat ze gemakkelijk iets kunnen halen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:09

nog even over de ganzen... daar heb je ook hele mooie excemplaren van. Maar geen idee of alle rassen even waaks zijn :)
Afbeelding

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:09

Een valkenier bellen? Die heeft ervaring met dit soort vogels!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:25

Je hebt speciale grote nep-oehoe's die schijnen goed te werken.

Zelf heb ik her en der land de rand van mijn perceel oude cd-tjes opgehangen. Wel die zonder plaatje erop. De schittering door het licht en de beweging door de wind schijnt de buizard te storen wanneer hij zijn duikvlucht naar de grond maakt.
Sinds ik die heb hangen, ben ik geen kipje aan buizards meer verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:26

c_alsemgeest schreef:
Mijn tante had het ook... toen zijn er een stel ganzen bij gezet, en de buizerds waren daarna niet meer te zien. De ganzen zijn namelijk aardig waaks en vals :D
Maar het 'verpest' natuurlijk wel het plaatje van de eendenvijver ;)

Ja, maar dat doen eenden zonder lijf ook :D Ganzen stonden sowieso voor komende zomer al op de agenda. Maar meer in de wei eigenlijk, zwarte zwanen komen er ook twee. Misschien dat dat ook wat helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

AngelofLove schreef:
Tja, ik denk dat je toch een keuze moet maken om óf draad/netten te spannen met als gevolg dat de eenden niet eruit kunnen of erop gokken dat ganzen ze wel weghouden.

Ik ken zelf iemand met buizerds en die zegt zelf dat buizerds erg lastig zijn om ze weg te houden, als ze eenmaal weten dat ze gemakkelijk iets kunnen halen...

Gaas gaat niet, het gaat om een stuk van 2000 m2, draden spannen misschien. Misschien met cd'tjes er aan. Ze vliegen gewoon de omheining in, als we er zelf ook in staan, hondsbrutaal. Ze blijven ook zitten, als we op 2 meter afstand staan. Het is een paartje waarschijnlijk.