Manou schreef:Bij sterilisatie wordt alleen de voortplanting verhinderd door de eileiders of zaadleiders te onderbreken, de hormoonhuishouding blijft wel in stand.
Dan is dit de enige oplossing, volgens mij. Want die hormonen daar heeft ze zoveel last van. Ik wil een gelukkig konijn en niet 1 die alleen maar bezig is met haar territorium, wat op dit moment wel zo is. Ze sproeit niet alleen maar schuurt overal haar kin langs. Zij kan zich hier ook niet lekker bij voelen. Het gekke is dat dit alles is begonnen toen we verhuist waren, zo'n week op 7 geleden. Daarvoor deed ze dit nooit. Ze was ook veel relaxter en kon heerlijk languit liggen. Nu schiet ze haar hok in wanneer ze iets hoort. Ik kijk het nog even aan tot de enting over een paar weken en dan kan ik meteen een afspraak maken als het nog steeds zo erg is.
Vandaag hebben we de hele boel weer bestraat in die paddock waar ze lopen. Zal ze niet meer kunnen sproeien tijdens het graven want dat graven is vanaf nu voorbij. Ook kan ik dan eens een emmer water erover heen gooien en is het makkelijker schoon te houden.
Heb jij je konijn binnen gehouden na die ingreep Manou?
Chichiba schreef:Ik heb ook een voedster gehad (helaas afgelopen december overleden) die alles
onder sproeide...Ze zijn later naar buiten verhuisd...en zelfs daar deed ze het.
Het hele raam (schuifdeur) zat altijd onder.
Onzin dat alleen de mannen sproeien...Ook bij katten kunnen de poezen goed
sproeien...Vaak als de hormonen op beginnen te spelen idd...
Succes met je nijn...
Jee, dat is ook wat als je schuifdeur steeds onder zit. Mijn konijn sproeit het mannetje ook onder
, moet niet gekker worden.