Mijn vriend heeft een mangrove paludarium met daarin wat gezellige slijkspringers:

en een aantal regenboog krabben en heremiet kreeften.

Omdat de bak lekker aan het draaien was en het een erg grote bak is, besloot hij er nog twee zebrakreeften bij te zetten. Bewust een flink stuk groter dan de andere krabben en slijkjes.
Dit is ongeveer een maand geheel goed gegaan. Ze hadden een eigen grot en gebiedje veroverd en we hebben ze het eigenlijk nooit aan de stok zien hebben met de andere wezentjes.
maar vanmiddag troffen we een slagveld aan, met twee dode kreeften. 1 kreeft was voor de helft aangevreten en van de ander was helemaal niets meer over. Er zaten twee krabben bij.
Bij inspectie van de krabben zagen we dat 1 van de krabben een poot mistte.

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dit zo is gekomen. Alle beesten krijgen genoeg voer, vers en korrel.
Ruimte en verstopplaatsen hebben ze genoeg, bak is 150x80x80 met allemaal grotten, stranden, mangroveplanten en javavarens.
En we hebben ze eigenlijk nooit iets zien doen. De krabben normaal al helemaal niet.
Heeft een van jullie een idee?

Een paludarium is een moeras met een klein deel water. Een riparium is een oever, veel water minder land.

echt etters zijn het 
Het mannetje leeft dus nog... waar hij heeft gezeten? Geen idee, we hebben echt overal gezocht in de bak. En hij is niet echt klein