Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 01:54

Een aantal maanden geleden begon mijn vriend over een hond. Ik ben zelf nooit opgegroeid met honden.
Dus na veel praten heeft hij me overtuigd en zijn we op zoek gegaan naar een pup ( american stafford)
Die ook gevonden nu 6 mnd later, wou ik echt dat ik er nooit maar dan ook nooit aan begonnen was.
Ik (haat) :o dat beest, kan er echt niks aan doen.
Ik vind het gewoon weg smerig in mijn huis. ( beetje last van smetvrees)
Is net alles schoon likt ie weer overal aan poten op me ramen etc etc. Hij slaap in de bijkeuken deur kan op slot,
maar daar staan wel de voorraadkosten en ik loop op tenen daar doorheen zo smerig vind ik het daar. ( terwijl regelmatig schoonword gemaakt en gelucht)
Soms denk ik rende ie maar onder auto. nu zullen jullie vast denken wat een raar wijf.
Kan er gewoon niks aan doen en wou het ff kwijt ;)

Misschien nog tips ergens in :S

ps mijn vriend weet wel dat ik er zo over denk en soms zit ik te denken of ik eruit of de hond :S maar is ook niet echt een optie
en hou teveel van me vriend
Laatst bijgewerkt door Nadia op 15-03-10 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

anneliesdj

Re: ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:00

Tss, vind het in eerste instantie zielig voor je hond, hebben jullie er niet over gepraat toen je vriend opperde om een hond te nemen?
Waarom heb je toen niet gezegd dat je niets met honden hebt en het maar vies vind?
Als je samen in een huis woont moet je het er ook allebei mee eens zijn als er een dier komt, zo is de hond de dupe van jullie miscommunicatie.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:02

Ik vind het niet raar begrijp jou best.
Zelf ben ik wel opgegroeid met honden en zou niet anders willen...
Vind het inderdaad ok wel wat zielig voor de hond. om de zelfde reden als anneliesdj beschrijft.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:03

Helemaal eens met wat hierboven staat. Ik vind het super zielig voor je hond. Dit had je vantevore kunnen verwachten. Ik vind als je eenmaal dieren neemt, dan moet je er goed voor zijn tot het einde! ( dus het einde van de hond) En niet wanneer dit jou uit komt

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:04

mja, als je van jezelf zegt dat je (beetje) last van smetvrees hebt, is zo'n grotere hond nemen misschien niet zo'n goed plan? En vind je de hond echt alleen "vies" of gewoon niet leuk?

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 02:16

ik vind het ook zielig voor het beest echt wel en ik had ook wel verwacht dat ik wel leuk zou gaan vinden maar er zijn inmiddels 5 mnd voorbij en heb der nog steeds niets mee. Overigens heeft het beest er geen last hoor. Hij krijgt voldoende aandacht van mijn vriend en ik laat hem af en toe ook wel eens uit.
Wist wel dat niemand met zou begrijpen maar wou het ook gewoon ff kwijt.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:20

Ik begrijpje wel maar dit had je ook kunnen voorkomen..
Bijvoorbeeld om het te proberen met een hond uit het asiel?
Of je aan te bieden als uitlaat of vakantie hulp voor een hond dan had je het even kunnen ervaren voor je er aan begon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:21

Maar ik begrijp je wel hoor, ookal ben ik zelf wel een hondenliefhebber, ik snap heel goed dat sommige mensen het smerig vinden of gewoon niet van honden houden (ik erger me zelf ook weleens dat ik soms 2x per dag moet stofzuigen om al dat haar :P)
Maar juist daarom vind ik het dom dat je niet eerder duidelijker bent geweest, nu wil jij de hond eigelijk weg hebben, je vriend wil hem waarschijnlijk houden en de hond zelf is zich van geen kwaad bewust.
Hoe het ook eindigt; er is altijd een grote verliezer (of jij moet je aanpassen en je dus elke dag ergeren, of de hond gaat weg wat je vriend verdriet zal doen en de hond moet wennen aan een nieuwe baas, het zou je zelfs je relatie kunnen kosten als jullie beide niet willen schikken).

Edit; misschien moet je de hond nog een kans geven, je zit op bokt, dan neem ik aan dat je ook paardrijd, dat vind je toch ook niet vies? Ik neem aan dat je je paard ook normaal verzorgd ipv hem zo min mogelijk aan te raken omdat je smetvrees hebt.
Misschien moet je juist eens meer met de hond gaat wandelen, misschien moet je eens proberen hem iets te leren, verzin een simpel truukje en ga hem dat helemaal zelf leren, misschien zie je dan de voldoening die je ook hebt als je met je paard iets nieuws hebt gedaan?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-03-10 02:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:22

Mag ik vragen waarom jullie een pup hebben genomen als jij geen ervaring hebt met honden? Was een oudere, meer ervaren hond niet iets beters voor jullie?

Een pup is toch iets heel anders, die moet ook nog opgevoed worden en geeft toch een stuk meer werk dan een oudere hond.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:24

Wat is nu eigenlijk je grootste probleem met deze hond? Is het de smetvrees? Heb je hetzelfde gevoel bij alle honden of had je misschien liever een ander ras gehad? Klikt het niet met deze hond? Doe je verder wel eens iets met de hond behalve uitlaten? Trainen? Spelen?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:54

Herkenbaar verhaal. Je bent niet raar, ik vind honden ook afschuwelijk. Maar ja, je vriend vind 'm wel leuk, dus zou hem toch maar proberen te accepteren. Wegbrengen is ook weer zowat, dat vind je vriend vast niets (al vind ik de verhalen over de arme hond een tikkeltje overdreven). Je hoeft hem niet persé leuk te vinden of er iets mee te doen, zolang je maar in staat bent om te accepteren dat hij er is. Ook wat betreft het huis, daar kan ik me helemaal in vinden. Soms ruik je gewoon dat in een huis honden zijn, smerig. Goed schoonmaken wil al heel veel helpen, maar als je je concentreert op waar hij allemaal aan likt dan kun je nooit erg lekker leven ben ik bang. Niet aan proberen te denken.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 03:33

ik heb ook wel eens tegen me vriend gezegd dat we beter een oudere hond maar dat wou me vriend niet. En later zag ik ook dat je zo n blindegeleide hond die na een jaar weer weggaat. Gewoon om te wennen. Maar ook dat was geen goed plan .
Mijn vriend is dus ook wat er in komt gaat eruit totdat het dood gaat.

Een paard vind ik niet vergelijkbaar, ik rijd zelf idd ook maar HET STAAT NIET BIJ ME IN HUIS :P dat is verschil. En ik ben voor de rest wel een dierenvriend we hebben zelfs een lief konijntje maar die zit weer in zen hokje. ;)
Ik laat hem wel uit en ik loop ook hard met hem. En toch krijg ik niks met hem. Waarschijnlijk zal het wachten worden tot de dag dat hij de pijp uitgaat. ( wat waarschijnlijk nog heel heel lang gaat duren). Of ga ik maar een kamertje voor mezelf maken ;) :+ en mezelf daar in op sluiten :p ( was grapje)

Kan een hond niet gewoon in de schuur ( we hebben wel een grote tuin) Misschien moet ik dat eens gaan bespreken.
Bedankt in ieder geval allemaal voor jullie reacties ( gewoon ff fijn om van je af te praten )

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 03:38

Een hond kan in de schuur als je je maar wel aan de wetten houd. weet alleen niet of ik hier voor ben := hond is immers in huis gewend.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 03:59

Ik begrijp je eigenlijk wel. Als je niet bent opgegroeid met honden, kan je je ook totaal niet voorstellen hoe het zal zijn als je een extra huisgenoot erbij krijgt. Het is erg jammer dat het anders is uitgedraaid dan jullie beide hadden gehoopt.

De vergelijking met een paard die hierboven staat, daar wil ik ook even wat aan toevoegen. Je paard is dan misschien wel even 'vies' als een hond, maar je paard woont niet in je huis. Een paard loopt niet rond op plaatsen waar jij woont en leeft, op plaatsen waar jou eten staat en waar jij lekker voor tv wil hangen. Ik beschouw dat echt als 2 totaal verschillende dingen.

Even over mezelf: ik ben helemaal gek van honden (ook al heb ik er nooit een gehad), maar er komt pas een hond als ik daar de plaats voor heb. Dat wil zeggen een grote tuin waar hij naar hartelust kan rondlopen, en een (afsluitbare) plaats waar hij lekker warm binnen kan liggen, zodat hij niet door heel het huis loopt als er niemand is. Ik voel eerlijk gezegd ook niet veel bij de gedachte dat alles continu onder het haar/kwijl/weetikveelwatanders hangt. 'Ongelukjes' komen nu eenmaal voor, maar dat weet ik het liever meteen, en niet pas een halve dag later als ik thuis kom na een lange dag werken.
Bij mijn paarden is het een totaal ander verhaal. Daar loop ik rond met overal modder(en mest)vlekken, zonder dat ik me daar ook maar iets van aantrek. Maar opnieuw, mijn paarden lopen niet door mijn woonkamer...

MliesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:24

Vind je dat nou eerlijk tegenover de hond? Jij vindt hem vies, dus moet ie maar in de schuur.. :n Vind eerlijk gezegd dat je dit maar iets eerder had moeten bedenken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:29

Als je er zo'n last van heb dat dat beest in huis woont. Waarom maak je dan geen hok voor hem in de tuin (wel goed droog en geisoleerd) Dan kan hij daar iig in de zomer maanden zitten. Dan is het weer goed genoeg.

Verder begrijp ik je heel goed. Ik heb ook een redelijk grote hekel aan honden. We hebben er zelf thuis 1 maar dat is gelukkig een "schone" hond. Maargoed mss toch eens met je vriend praten want zo gaat het ook niet lang goed denk ik

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:31

In principe kan hij wel altijd buiten leven mits een goed hok en een kameraadje/ Maar een kameraadje is dan weer wel echt noodzakelijk...

Hok moet inderdaad goed geissoleerd zijn en dan hebben ze het prima

Verder spijtig dat de hond de dupe is van de situatie, als je beslist om een hond te nemen, neem je er ook verantwoordelijkheid voor

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:56

Volgens mij is niet de hond het probleem maar heb jij een probleem. Wel gek dat je dat bij je paard niet hebt. Zelf ben ik erg schoon. Beesten en spullen gaan zeer regelmatig voor en grote wasbeurt. Toch ben ik na het rijden smeriger als wanneer m'n hondemand heb shoon gemaakt. Je werkt dagelijks met mensen. Dus hoef ik jou niet uit te leggen hoe "vies" we zelf allemaal zijn. Ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent over de reden waarom de pup tegen valt. Toch zou ik eens met iemand gaan praten over je smetvrees want je hond en vriend gan dit echt niet lang leuk vinden. En het zou zonde zijn als zoiets je leven zou beheersen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:01

Een hond nemen werkt alleen als jullie er allebei voor 100% achter staan.
Ik snap je wel hoor, maar ik vraag me af of deze hond niet beter af is bij baasjes die het beide leuk vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:05

ik snap het wel hoor :) :) het was ook niet ts haar idee om een hond te nemen......... vriendje heeft haar over gehaald..... en nu zit ze ermee.....

het enige wat ze kan doen is zo goed mogelijk voor het dier zorgen, of anders aan haar smetvrees gaan werken ( kan ook makkelijk zijn :D )

maar ik snap het heel goed, zij heeft niet gekozen voor die hond... en ze is gewoon geen hondenmens!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:07

als jij smetvrees hebt, dan moet jij daar iets aan doen. De hond is het probleem niet.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:12

Ik snap heel goed waar je vandaan komt! Wij hebben thuis een kleine hond van 14 jaar oud, oudere honden ga je vaak ruiken. Eigenlijk ruik je die van ons bijna niet. En dan heb ik het niet over ons zelf want dat is vaak logies dat wij hem niet ruiken maar ook mijn zwager! Die een ontzettende hekel aan dieren heeft!
Paarden ruiken veel sterker, dus ik snap niet zo goed dat je die dan wel kan hebben. Zelf kom ik daar ook een stuk viezer van weer dan als ik met de hond ben gaan wandelen/ geborsteld heb.
Bij de aanschaf van een dier vind ik dus ook dat je er 100% achter moet staan. Dieren voelen dit ook aan, maar dat snap je denk ik wel.
Als ik jou was zou ik dit wel echt bespreekbaar maken met je vriend, straks wordt jullie relatie er de dupe van ipv de hond. Dat lijkt mij niet jou bedoeling.
Succes er mee!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:13

zonde, dat jullie een hond hebben.

Je gaat er 100% voor, of je doet het niet...
Je bent overgehaald door je vriend, maar je was dus nog niet helemaal overtuigd. Zonde.

Hebben jullie ook ervaring met dit ras? Het is niet zo maar een ras hoor.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:16

Wil je je vriend helpen? Besteed wat meer tijd met de hond, dan zul je de ware aard van het beestje leren kennen en zal je hem uiteindelijk wel accepteren.

In een relatie moet je eenmaal offers maken, hij wilde een hond en jij stemde in. Maak er het beste van, de hond kan er niks aan doen dat hij in een smetteloos huis is terecht gekomen, JULLIE HEBBEN HEM UITGEZOCHT, HIJ NIET JULLIE!!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:31

Goed moment dus om aan je smetvrees te werken. Probeer gewoon eens lekker met die hond te knuffelen, ga lekker samen met je vriend lange wandelingen met die hond maken of probeer hem wat aan te leren. Gewoon lekker bezig zijn met dat beest, dan ontwikkel je een band en is de kans groot dat je er heel anders tegen aan gaat kijken.

Wat zegt je vriend er precies van, hij weet dat je dat beest niet ziet zitten namelijk.