Kat terroriseert z'n vriendje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleeniej

Kat terroriseert z'n vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:56

Hoi bokkers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb sinds 2 maanden twee katten in huis: een je-weet-wel-kater en een poes, beiden bijna twee jaar en samen opgegroeid. Nu valt het me op dat ze de laatste week/twee weken extreem druk zijn en dat de kater de andere constant achterna zit. Het is zelfs zo erg dat de ander de hele tijd in de kattenbak gaat zitten om zich te verstoppen.. ( zo lijkt het tenminste )

Heeft iemand tips wat en of ik hier iets aan kan doen? De katten komen in principe niet buiten omdat wij op 1 hoog wonen en zijn dit ook niet gewend. Ik zit hier wel over te denken maar weet niet goed hoe ik hier mee moet beginnen en vind het ook wel wat eng zo in de stad.

Anoniem

Re: Kat terroriseert z'n vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:30

Ze uit elkaar halen en voor en van beiden een ander plekje zoeken als het echt niet gaat.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:32

Op welke manier zitten ze elkaar achterna? Ik heb een kat van 1,5 en een van 8 maanden en die kunnen mekaar soms ook wel 'opvreten'. Het spelen gaat er vaak hard aan toe en draait soms wel eens op ruzie uit, maar op het andere moment likken ze elkaar weer.

Is het bij jou katten ook geen vorm van spelen/stoeien?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 23:16

Ja het gaat wel om spelen/stoeien en ze hebben dus ook geen ruzie. Maar de kater zit de ander steeds achterna en ze zit dus echt hele tijden in de kattenbak om zich te verstoppen voor hem. Ze zijn verder ook wel lief tegen elkaar ( lagen een paar dagen terug nog samen in 1 stoel ) maar vind het zo vreemd dat de een steeds in de kattenbak zit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:15

dan zal dat het enige verstopplekje zijn waar ze zich veilig voelt, hebben jullie niet een grote krabpaal of kast waar ze bovenop kan zitten of andere plekjes waar ze voor de ander weg kan?